رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

مشکل تحریم را نمی توانیم با گدایی حل کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل یعنی بی اثر کردن تهدید دشمن و اقدام دشمن را با مقاومت خنثی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل یعنی بی اثر کردن تهدید دشمن و اقدام دشمن را با مقاومت خنثی کردند.

 139308091621586913966744سردار سرتیپ جلالی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل به فرمان رهبر معظم انقلاب گفت: هشتم آبان سالروز تشکیل این سازمان است.

وی افزود: پدافند نوعی از دفاع است که در ذات زندگی بشر وجود دارد و در فطرت آدمی نیز قرار داده شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل داشتن اقدامات پیشگیرانه برای خنثی کردن تهدیدات دشمن است که به این منظور باید تهدید در حوزه های مختلف شناسایی شود و با اقدامات علمی و دانش محور اثر آن از بین برود.

جلالی با بیان این‌که امروز با تهدیدات متنوعی در حوزه های فنآوری ، اقتصادی و اجتماعی روبرو هستیم، گفت: بنا بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی تشخیص شرایط جنگ و یا صلح به عهده رهبری است و مقام معظم رهبری اعلام فرمودند که ما درگیر یک جنگ تمام عیار در حوزه اقتصادی شده‌ایم.

وی افزود: دولتمردان آمریکا از همه ظرفیتشان برای تهدید ما در حوزه اقتصادی استفاده کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که ویژگی‌های این جنگ نسبت به سایر جنگ‌ها متفاوت است گفت: برخی از اندیشمندان ما هنوز در فضای رقابتی سیر می کنند، در صورتی که عرصه اقتصادی در یک فضای جنگی قرار گرفته است.

جلالی افزود: دشمن از سه سال قبل در وزارت خزانه داری آمریکا قرارداد جنگ اقتصادی را به راه انداخت و بهاییان و صهیونیست ها را به عنوان عوامل اطلاعاتی در این حوزه بسیج کرد و از همه شبکه های اقتصادی دنیا برای پایش رفتار مردم ایران بهره جسته است.

وی گفت: همه باید سناریو و الگوی این جنگ را بشناسند، زیرا اصل این جنگ ایجاد فشار بر مردم و تحمیل مضیقه های اقتصادی به آنان است.

جلالی افزود: ایجاد نارضایتی ، چالش امنیتی و بهره برداری از این فضا در دستور کار دشمن قرار گرفته است، بر این اساس دولت و بخش خصوصی باید تابع برنامه راهبردی دفاعی به منظور مقاومت در این شرایط باشند.

وی گفت: ابتدا باید بپذیریم که وارد یک جنگ شده ایم و فضای رقابتی شعاری بیش نیست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در چنین شرایطی نخست باید اقدامات ایجابی داشته باشیم و در مقابل تحریم ، تولید را افزایش دهیم.

جلالی گفت: باید روی تأمین اقلام اساسی تمرکز صورت گیرد و با بهره گیری از شرکتهای دانش بنیان اقلام تحریم را در فهرست تولید بگذاریم.

وی افزود: مشکل تحریم را نمی توانیم با گدایی حل کنیم، بلکه باید در چنین فضایی فقط تولید کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دومین اقدام داشتن الگوی صحیح مصرف است و ما باید الگوی مصرف زمان جنگ را داشته باشیم، الگوی زندگی اشرافی و لوکس به درد چنین شرایطی نمی خورد و از رسانه ملی می خواهیم الگوی مصرف صحیح را ترویج کند.

جلالی همچنین از دولت نیز خواست سبد اقتصادی مردم را تأمین و تضمین کند و از تولید،‌ عرضه و مصرف به شکل چرخه ای حمایت شود تا اثر تحریم از بین برود.

وی رویکرد اساسی در چنین شرایطی را روحیه و فرهنگ دوران دفاع مقدس دانست و افزود: با قناعت و پرهیز از اسراف می توان این شرایط را پشت سر گذاشت.

جلالی با اشاره به شیوه رفتار مردم در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران حتی مردم با قناعت در سهمیه کوپنی، کالاهای اساسی آنرا به جبهه های حق علیه باطل هدیه می کردند، در شرایط ما نیز اگر این روحیه جاری شود می توان مقابله تهدیدها ایستاد.
/ایسنا

Share