خطیب جمعه رشت با اعلام حمایت از سخنان آیت الله قربانی

برخی می‌خواهند آرامش سیاسی موجود در استان را به‌هم بزنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شفیعی‌زاده خاطرنشان کرد: آدم‌های بی‌مسئول نباید آرامش جامعه را به‌هم بزنند و حمایت خود را از نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شفیعی‌زاده خاطرنشان کرد: آدم‌های بی‌مسئول نباید آرامش جامعه را به‌هم بزنند و حمایت خود را از نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام می‌کنیم.

shafieiحجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به ضرورت ولایت فقیه در جامعه اظهار کرد: عده‌ای اعتقاد دارند مسایل دینی و شرعی جدا از موضوع‌های سیاسی و حکومتی است و نظام دینی با نظام حکومتی متفاوت است.

وی به مطرح کردن جدایی دین از سیاست توسط برخی از افراد اشاره کرد و افزود: علمای برجسته دین در طول تاریخ در جمع بین دین و سیاست تعلل نکردند و از نظر ما مهم‌ترین موضوع در قلمرو حاکمیت اسلامی، نظام دینی است.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه افرادی که به جدایی دین از سیاست دامن می‌زنند به دلیل بی‌اطلاعی یا مزدوری است، تصریح کرد: تفکر جدایی دین از سیاست در دوران معاصر و پس از دوره رنسانس و انقلاب صنعتی در غرب ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این تفکر از دوران صفوی و قاجار وارد کشور شد و در رژیم پهلوی به اوج خود رسید و با پیروزی انقلاب اسلامی طومار این تفکر انحرافی پیچیده شده است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه سه نظریه درباره جدایی دین از سیاست وجود دارد، خاطرنشان کرد: عده‌ای اعتقاد به تقابل و تضاد دارند و برخی تفکر سکولاری را دنبال کردند و متفکران انقلاب اسلامی تمایزی بین دین و سیاست قایل نیستند.

وی تصریح کرد: سیاست اسلامی آن بوده که حضرت علی (ع) با حفظ اصول عمل کرد و در انقلاب اسلامی نیز با حفظ اصول حرکت شده است.

*بسیج جهانی می‌شود

امام جمعه موقت رشت به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و افزود: پنجم آذر ماه به دستور امام راحل روز بسیج نامگذاری شده است و بسیج از یادگاران امام خمینی (ره) است.

وی بسیج را حاصل دوراندیشی امام راحل عنوان کرد و گفت: بسیج کارکردهای متنوعی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون داشته و آچار فرانسه انقلاب اسلامی بوده و در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گره‌گشا است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه امام (ره) بسیج را به شجره طیبه تشبیه کردند، یادآور شد: امروز ثمره بسیج را می‌بینیم و یکی از آرزوهای امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر جهانی شدن بسیج در حال تحقق است و به‌زودی بسیج جهانی می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه بسیج اکنون منطقه‌ای شده و فراتر از مرزهای ایران اسلامی رفته است، خاطرنشان کرد: در عراق بسیجیان با حمله گروهک تروریستی داعش مقابله کردند و ۱۰۰ هزار نفر بسیجی ناب شیعه و سنی در عراق حضور دارند و مانند بسیجیان دوران دفاع مقدس حاضر هستند تا آخرین قطره خون خود فداکاری کنند.

خطیب موقت رشت درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: امیدواریم ماراتن سیاسی و دیپلماسی که بین جمهوری اسلامی و کشورهای قلدر رقم خورده به سرانجام برسد.

*تبعیض و تعلیق در تحریم‌ها قابل پذیرش نیست

وی اضافه کرد: شکافی که در مذاکرات است زیاده‌خواهی و نادیده گرفتن منافع ملی کشور ما بوده و مقام معظم رهبری خط قرمزی را برای دین مذاکره کننده در نظر گرفته است حق غنی‌سازی برای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به ایران داده شود و دوم اینکه تحریم‌های ایجاد شده علیه نظام اسلامی ظالمانه بوده و خواسته ملت ایران لغو آنها است.

شفیعی‌زاده متذکر شد: تبعیض و تعلیق در تحریم‌ها قابل پذیرش نیست و این خواسته ملت ایران است و هرگز آمریکا و کشورهای غربی حسن نیت نداشته‌اند و نسبت به غربی‌ها بی‌اعتماد هستیم.

*عده‌ای به دنبال برهم زدن آرامش سیاسی در گیلان هستند

وی با اشاره به سخنان و انتقاد آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه گیلان در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه رشت از وضعیت این شهر، یادآور شد: نماینده ولی فقیه پدر معنوی و سکان‌دار در استان است و خیر مردم را می‌خواهد و برخی‌ها به دنبال مسایل سیاسی هستند و این افراد بی‌وزن می‌خواهند آرامش سیاسی موجود در استان را به‌هم بزنند.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه وضعیت مردم استان به گونه‌ای نیست که اجازه دهیم به مسایل دامن زده شود، تصریح کرد: مسئولان باید توانند مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: آدم‌های بی‌مسئول نباید آرامش جامعه را به‌هم بزنند و حمایت خود را از نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام می‌کنیم.

/فارس

Share