آیت‌الله قربانی در خطبه های نماز جمعه

غرب مجبور است با ایران در مسئله هسته‌ای به توافق برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با بیان اینکه بسیاری از وقایع در گذشت زمان از یادها می‌رود، اظهار کرد: حادثه غمبار شهادت امام حسین (ع) با گذشت زمان اوج بیشتری پیدا می‌کند.

همه ما بایستی با حضور همیشگی خود در صحنه، قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با بیان اینکه بسیاری از وقایع در گذشت زمان از یادها می‌رود، اظهار کرد: حادثه غمبار شهادت امام حسین (ع) با گذشت زمان اوج بیشتری پیدا می‌کند.

ghorbaniوی یکی از عوامل شخصیت عظیم امام حسین (ع) در تاریخ را جایگاه سیدالشهدا نزد پیامبر (ص) و اصحاب او دانست و افزود: این امر موجب شد تا مردم امام حسین (ع) را فراموش نکنند بلکه اظهار ارادت به سیدالشهدا (ع) بیشتر شود.

خطیب جمعه رشت به عوامل دیگر ماندگاری قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: تبلیغ اهداف امام حسین (ع) توسط کاروان به ظاهر اسیران سیدالشهدا (ع) بود و در این سفر از هر فرصتی برای شناساندن اهداف امام حسین (ع) استفاده کردند.

وی با بیان اینکه آرمان هر مکتب با تبلیغ ماندگار می‌شود، ادامه داد: رمز اینکه اسلام در دنیا دومین مکتب و مذهب بوده و یک و نیم میلیارد نفر جمعیت پیرو دارد، مسئله امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ دین است.

قربانی افزود: کاروان امام حسین (ع) رسالت سیدالشهدا را تبلیغ کردند و این امر در بیداری جامعه بسیار تاثیرگذار بود.

وی به سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: میرزا کوچک جنگلی بزرگ بسیجی گیلانی در زمانی قرار گرفت که حکومت وابسته به انگلیس و روسیه بود و او وظیفه بسیجی خود دانست که قیام کند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج بزرگ‌ترین پاسدار انقلاب اسلامی به زعامت امام خامنه‌ای بوده و سبب ماندگاری انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه کلاسیک نمی‌توان کشور را نگه داشت، اضافه کرد: بسیج تنها رزمندگی در جبهه نیست و اکنون بسیج در عرصه اقتصادی، علمی و امر به معروف و نهی از منکر در سایه ولایت از اسلام و دین پاسداری می‌کند.

قربانی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای یک سال طول کشیده است تصریح کرد: ایران با این مذاکره خواست به دنیا اعلام کند که اهل مذاکره هستیم اما آمریکا زیاده‌خواهی می‌کند و هر روز می‌گوید اجازه حق غنی‌سازی را ندارید.

امام جمعه رشت با اشاره به شرایطی که در آمریکا پیش آمده است، افزود: غرب مجبور است با ایران در مسئله هسته‌ای به توافق برسد و اذعان دارد تا ۴ ماه دیگر در مسئله هسته‌ای ایران به توافق برسد.

/فارس

Share