مدیرکل اطلاعات گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه

برخورد قاطعانه وزارت اطلاعات با برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل اطلاعات گیلان گفت:وزارت اطلاعات اجازه نمی‌دهد افکار تند و افراطی قومیتی و نیز افکار انحرافی و اختلافی در بین اقوام و مذاهب داخل کشور بسط و گسترش پیدا کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل اطلاعات استان گیلان در ابتدای گفتگوی خود با اصحاب رسانه ای استان خاطرنشان کرد:روز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر ارواحناه فدا بعنوان روز سربازان گمنام امام زمان نام گذاری شده است و این ایام خجسته و فرخنده نیز بعنوان هفته گرامیداشت مجاهدت های خاموش سربازان امام زمان (عج) نامگذاری شده است.
این مسئول امنیتی با اشاره به اینکه در آستانه سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات قرار داریم افزود:مهر ۹۳ سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات است و این وزارت خانه ۳۰ سال تلاش صادقانه و خالصانه و مجاهدت های خاموش و نیز سربازی و گمنامی در رکاب حضرت ولی عصر ارواحنا فدا و پیروی از فرامین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را داشته است و در این راه با تقدیم صدها شهید و جانباز در عرصه های مختلف عملیاتی و گمنامی و در نهایت رضایتمندی مردم و اعتماد مردمی به تشکیلات حاکمیتی,ولایی و مردمی موجب سربلندی و عزت وزارت اطلاعات شده است و از این بابت خداوند سبحان را شاکریم.

وزارت_اطلاعات_جمهوری_اسلامی_ایراناین مسئول ارشد امنیتی استان در ادامه خاطرنشان کرد:کار در وزارت اطلاعات سختی های خاص خودش را دارد و بسیار پیچیده,پرحجم و پراسترس و زمان بر و حساس است و لذا مقام معظم رهبری از ان تعبیر ” مجاهدت های خاموش فرمودند.”
مدیرکل اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه فرزندان این ملت در وزارت اطلاعات افتخار می کنند که مدال پرافتخار سربازی گمنام امام زمان(عج)را از دست مبارک حضرت امام(ره)دریافت کرده اند, افزود:مدال زرین مجاهدت های خاموش نیز از دست مبارک حضرت آقا مقام معظم رهبری دریافت شده است.
این مسئول با بیان اینکه همه ی توفیقات و افتخارات را ناشی از فضل الهی و توسل به ائمه معصومین و نیز پیروی از منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و دعای خیر مردم عزیز میهن اسلامی می دانیم خاطرنشان کرد:کار اطلاعاتی منحصربه فرد نظام جمهوری اسلامی ایران مطابق با موازین شرعی و قانونی و مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی حاکم بر جامعه اسلامی است و به عبارت دیگر اشرافیت‌های اطلاعاتی با محوریت شرع و قانون و اخلاق در دوره جدید مدیریت وزیر محترم اطلاعات جناب دکتر علوی تاکید بیشتری شده است .

وی اضافه کرد: وزارت اطلاعات با رویکرد حاکمیتی و نظارتی و حرفه‌ای، پاک و امین مردم، مستقل و فارغ از جریان‌های سیاسی و احزاب سیاسی در خدمت نظام اسلامی و مردم کشور است.
مدیر کل اطلاعات گیلان تلاش همه جانبه برای حفظ انسجام ملی، اجتماعی و سیاسی کشور را از سیاست‌های اصلی وزیر اطلاعات در دوره جدید عنوان کرد و افزود: صیانت و مراقبت از سرمایه‌های مذهبی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی از دیگر سیاست‌ها است و مقام معظم رهبری نیز همواره بر ری حفظ انسجام ملی تاکید فرموده اند و دشمنان نظام اسلامی نیز حساب ویژه ای در طراحی هایشان بر روی آن باز کرده اند و تلاش دارند انسجام ملی را برهم بزنند.

*مقابله با طرح‌های ترکیبی براندازانه نرم و سخت
وی یکی از اقدام‌های برجسته و محوری وزارت اطلاعات را مقابله با طرح‌های ترکیبی براندازانه نرم و سخت سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه به ویژه سیاه و موساد ذکر کرد.
این مقام مسئول در ادامه افزود: نفوذ و ضربه به سیستم‌ها و شبکه‌های جاسوسی و خرابکاری این سرویس‌های اطلاعاتی یکی از اقدام‌های افتخارآفرین وزارت اطلاعات بوده که طبق اعتراف دشمنان انقلاب اسلامی آنها را به ستوه آورده است.
این مسئول امنیتی صیانت از دستاوردهای علمی به ویژه در حوزه هسته‌ای و نیز دستگیری جاسوسان و برخی عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشور را از جمله اقدام‌های موثر وزارت اطلاعات است که موجب بالندگی و اعتماد جامعه به سرمایه‌ها و توانایی‌های خود شده است.
مدیرکل اطلاعات گیلان در ادامه افزود: البته تلاش‌های سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه به ویژه در فضای مجازی و سایبری و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به منظور جلب همکاری عناصر ناآگاه و فریب‌خورده در راستای اهداف جاسوسی و خرابکارانه با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت ادامه دارد و ضروری است افرادی که با فضای مجازی و سایبری و شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند مراقب خود باشند و به راحتی در دام این سرویس‌ها گرفتار نشوند.
*هشدار مدیر کل اطلاعات گیلان نسبت به فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن تحت پوشش های مختلف
این مقام مسئول متذکر شد: سرویس‌های اطلاعاتی دشمن با پوشش شرکت‌های مجازی کاریابی و نیز تحت پوشش خلبان مفقود یا اسیر وابسته به رژیم اشغالگر قدس و امثالهم به اطلاعات شخصی، تحصیلی، شغلی و… دسترسی پیدا می‌کنند.و در نهایت با ترفندها و شگردهای مختلف آنها را در راستای اهداف جاسوسی و خرابکاری به‌کار می‌گیرند.
مدیر کل اطلاعات گیلان خاطرنشان کرد: افرادی مانند دانشجویان، نخبگان، متخصصان، تجار، بازرگانان و… که با خارج سر و کار دارند و سرمایه‌های نظام محسوب می‌شوند و به‌ویژه برای دریافت ویزا به سفارتخانه‌های خارجی مراجعه می‌کنند مراقب ترفندهای سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان انقلاب اسلامی باشند تا از حربه صدور و یا عدم صدور روادید در راستای جلب همکاری آنها سوءاستفاده نشود.
وی در ادامه تصریح کرد: به وعده های توخالی و کاذب سرویس های اطلاعاتی دشمن اعتماد نکنند همچنین آحاد مردم مراقب باشند و اطلاعات محرمانه خویش را در اینترنت قرار ندهند.

این مسئول امنیتی یکی دیگر از اقدامات وزارت اطلاعات را مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب و معاند نظیر منافیقتن دانست که بصورت همه جانبه در اختیار سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه قرار دارند و اوج ذلت این گروهک تروریستی نیز آلت دست شدن رژیم صدام در ۸ سال دفاع مقدس بوده است و اکنون در پایین ترین سطح روانی به سر می برد و برای اینکه خودش را سراپا نگه دارد به جنایات و خیانت های خویش با ترفندهای مختلف ادامه می دهد.

وی افزود:یکی از خیانت های جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی دشمنان انقلاب اسلامی از طریق تخلیه تلفنی شهروندان به ویژه کسانی که به اخبار مهم و اطلاعات محرمانه دست دارند ,است و این گروه ها تحت پوشش موسسات نظرسنجی,خبرنگار رسانه های گروهی داخلی و خارجی,موسسسات پژوهشی علمی و تحقیقاتی اقدام به جاسوسی می کنند.
مدیر کل اطلاعات گیلان با بیان اینکه گروهک‌های ضد انقلاب و معاند نیز مانند سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در فضای مجازی و سایبری و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان متمرکز شده‌اند اظهار داشت:این گروه‌هک‌های ضد انقلاب و معاند نیز مانند سرویس‌های جاسوسی دشمن ابتدا در حوزه‌های عمومی اقدام به جمع‌آوری اخبار و اطلاعات کم اهمیت افراد ناآگاه و فریب‌خورده می‌کنند و سپس به تدریج سعی دارند در حوزه‌های حساس کشور ورود ‌کنند و در ادامه افراد را به نافرمانی‌های مدنی مانند شعارنویسی و ارسال فیلم و عکس و اعتراض‌های خیابانی و اقدام‌های تخریبی ئادار می کنند.|

وی رویکرد وزارت اطلاعات را برخورد پیشگیرانه و توجیهی و ارشادی با عناصر ناآگاه و فریب‌خورده و برخورد سخت و قضایی با عناصر بدسابقه و سازمان‌یافته و تشکیلاتی ذکر کرد.
*برخورد قاطعانه وزارت اطلاعات با برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه
این مسئول امنیتی خاطرنشان کرد: یکی از توطئه‌های قدیمی و مستمر سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان انقلاب اسلامی و ایادی داخلی آنها ایجاد و تشدید اختلاف در بین اقوام و اقلیت‌ها در میهن اسلامی دانست و یادآور شد: این سرمایه‌گذاری سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه در سطح وسیعی از کشورهای اسلامی در حال انجام است.
مدیر کل اطلاعات گیلان تنوع قومیت‌های ملی و مذهبی در جمهوری اسلامی را همواره یک فرصت خواند و تصریح کرد: دشمن تلاش دارد این فرصت را به آسیب و تهدید تبدیل کند.اما وزارت اطلاعات اجازه نمی‌دهد افکار تند و افراطی قومیتی و نیز افکار انحرافی و اختلافی در بین اقوام و مذاهب داخل کشور بسط و گسترش پیدا کند و با عناصر سازمان یافته و تحریک کننده و برهم زننده امنیت عمومی جامعه برخورد می کند.
این مقام مسئول اظهار کرد: به فضل الهی و با تعامل مثبت و سازنده و موثر تمام نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، انتظامی، نظامی و سیاسی گیلان در یک شرایط امنیتی بسیار خوب بسر می‌برد و گروهک‌های ترویستی و عناصر افراطی اجازه هیچ تحرکی را در این استان ندارند.
مقابله وزارت اطلاعات با جریان‌های فاسد فرهنگی و اجتماعی
این مسئول پلندپایه امنیتی استان مقابله با جریان‌های فاسد فرهنگی و اجتماعی را از اقدام‌های وزارت اطلاعات برشمرد و یادآور شد: مقابله با جریان‌های سازمان‌ یافته‌ای که فرهنگ ابتذال و بی‌بندوباری و شهوت‌رانی افراطی و اباحه گری را به شدت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تبلیغ و ترویج می‌کنند و به دنبال اشاعه آن در سطح جامعه اسلامی هستند و قصد دارند باورهای دینی و مذهبی و هویت ملی احاد جامعه بویزهع نسل جوان را هدف قرار دهند, از جمله اقدام‌های موثر وزارت اطلاعات است.
مدیر کل اطلاعات گیلان ادامه داد: مقابله با باندهای و جرائم سازمان یافته امنیتی در حوزه قاچاق مواد مخدر سنتی و صنعتی به ویژه ترانزیت مواد مخدر به دیگر کشورها که با هدایت و حمایت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن انجام می‌شود و در حقیقت صرفاً اهداف مالی را دنبال نمی‌کنند بلکه اهداف براندازانه دارند و نسل جوان جامعه اسلامی را هدف گرفته‌اند نیز از دیگر اقدام‌های موثر است.

*مقابله با مفاسد اقتصادی شورای دوره سوم اقدام موثر اطلاعات گیلان
وی مقابله با مفاسد کلان اقتصادی مانند اختلاس، پولشویی، کلاهبرداری‌های هرمی، پدیده زشت زمین‌خواری، قاچاق کالا، ارز و… را از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری و مردم کشور عنوان کرد و افزود:وزارت اطلاعات در این زمینه اقدام‌های موثری داشته است، موضوع مقابله با مفاسد مالی و اقتصادی در شورا و شهرداری کلانشهر رشت در دوره سوم یکی از اقدام‌های موثر تشکیلات اطلاعاتی گیلان بوده است که با هماهنگی و دستور دستگاه قضایی صورت گرفته است و در نهایت این اقدام رضایت‌مندی مردم و نیز مسئولان پاک‌دست و خادم استان را به دنبال داشته است.
این مسئول کمک به کاهش اثرات زیان‌بار تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب را که کاملا هوشمندانه و همه جانبه لنجام گرفته است را از دیگر اقدام‌های وزارت اطلاعات ذکر کرد و گفت: حفاظت و صیانت و از منافع ملی در دستگاه‌های اجرایی کشور و نیز کارآمدسازی نظام نظارت با تقویت واحدهای حراستی دستگاه‌های اجرایی و صیانت نرم افزاری و سخت افزاری از اماکن کلیدی کشور چون نیروگاه ها و زیرساختهای مخابراتی و… از دیگر اقدام‌های وزارت اطلاعات است.
وی افزود: مجموعه تشکیلات اطلاعاتی کشور و استان گیلان تلاش دارد به موازات اقدام‌های سلبی و مقابله‌ای با دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و گروهک‌های ضد انقلاب و معاند و جرائم سازمان یافته امنیتی، جریان‌های فاسد فرهنگی و اجتماعی، جریان‌های فاسد سیاسی فتنه‌ای و انحرافی، جریان‌های فاسد مالی و اقتصادی با رویکرد کاملاً پیشگیرانه، پیش‌دستانه بر اقدام‌های ایجابی نیز با حداکثر توان بپردازد.
این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت اطلاعات اعتقاد دارد امنیت همه‌جانبه و پایدار به موازات توسعه همه جانبه و پایدار محقق می‌شود بنابراین با حداکثر توان دایره آگاهی‌بخشی مردم و توجیهات اقشار مختلف جامعه را توسعه و به تولید و ارائه بسته‌های توجیهی و آموزشی ادامه می‌دهد.

وی به نامگذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود:وزات اطلاعات در سال گذشته در جهت تحقق حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری و برگزاری انتخابات امن و شاداب و حضور حداکثری مردم نقش اساسی داشته است و ر سال جاری نیز تلاش دارد با تمام وجود در راستای دغدغه ها و مطالبات به حق فرهنگی و اقتصادی مردم عزیز و منویات و فرامین حضرت آقا گام های موثر تری در حوزه های سلبی و ایجابی بردارد.
در حوزه ی ایجابی وزارت اطلاعات کمک خواهد کرد تا دستگاه های فرهنگی و اقتصادی کشور بتوانند به اهداف توسعه ای خویش نائل شوند و برای برون رفت از مشکلات و دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم باید از سرمایه گذاری های مولد حمایت همه جانبه صورت پذیرد و بسترهای سرمایه گذاری سالم فراهم شود و از اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به صورت همه جانبه پشتیبانی شود.

ورود جدی شورای دستگاه های نظارتی به موضوعات مهم استان
مدیر کل اطلاعات گیلان خاطرنشان کرد: شورای دستگاه های نظارتی استان با جدیت و حساسیت بر روی موضوعات مهم فرهنگی و اقتصادی استان ورود حرفه ای و کارشناسی دارد.و با استفاده از تمام ظرفیت های ایجابی و تعاملی دستگاه های مرتبط در جهت برون رفت از آسیب ها و مشکلات موجود مساعدت های همه جانبه خواهد داشت.

این مسئول ورود به موضوع مطالبات معوقه بانک‌ها به ویژه دانه‌درشت‌ها، تعیین تکلیف اراضی ملی واگذار شده به طرح‌های اقتصادی معطل مانده، جلوگیری از ادامه تغییرکاربری‌های قانونی و غیرقانونی اراضی ملی، فراهم کردن بستر امنیت سرمایه‌گذاری‌ها,نحوه هزینه کردهای فرهنگی و اقتصادی استان با رویکرد کاملا ایجابی را از جمله برنامه‌ها با همراهی همه جانبه با مدیریت ارشد و دیگر قوای کشور دانست.

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه نظام پاسخگویی به مردم و مسئولین هموراه جزو سیاست های کلان وزارت اطلاعات بوده و در دوره مدیریت دکتر علوی وزیر محترم اطلاعات مورد تاکید بیشتر قرار گرفته است خاطرنشان کرد:در نظام مردم سالاری دینی وزارت اطلاعات نیز همانند سایر سازمان ها پاسخگوی مردم عزیز کشورمان می باشد و به همین دلیل وزیر محترم اطلاعات و معاونین ایشان در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند و تعامل مثبت و سازنده ای با نمایندگان و همچنین با قوه قضائیه و سایر دستگاه های اجرایی دارند.
وی متذکر شد: وزارت اطلاعات پاسخگویی به شکایات و مطالبات مردمی در حوزه های اطلاعاتی و امنیتی را پیگیری می‌کند و رسیدگی به شکایات و مطالبات مردمی را حق‌الناس می‌داند.

 

 

Share