معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان اعلام کرد

اختصاص ۲۱۲میلیاردتومان به پروژه‌ها و ایجاد ۴۰هزار اشتغال درسال۹۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمدحسین اصغریان عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به اختصاص ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبارات به پروژه‌های در حال احداث گیلان اظهار کرد: اعتبارات مذکور از محل صندوق توسعه ملی برای سه ماه نخست سال جاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمدحسین اصغریان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به اختصاص ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبارات به پروژه‌های در حال احداث گیلان اظهار کرد: اعتبارات مذکور از محل صندوق توسعه ملی برای سه ماه نخست سال جاری در نظر گرفته شده است.

IMG11442412وی به نرخ بیکاری ۱۳.۶ درصدی گیلان اشاره کرد و افزود: وضعیت افراد بیکار در استان غیر قابل تحمل است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دنبال هر گونه شغلی هستند.

اصغریان با بیان اینکه ۱۵۱ میلیارد تومان تاکنون از منابع ریالی صندوق توسعه ملی برای پروژه‌ها در گیلان استفاده شده است، تصریح کرد: تعداد ۲۰۴ پروژه به بانک‌ها ارائه شده و ۷۱ پروژه مورد قبول بانک‌ها واقع شده است. معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی را کمتر از تسهیلات پرداختی بانک‌ها دانست و بیان کرد: پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای بانک‌ها خطرپذیری کمتری دارد.

ایجاد ۴۰ هزار اشتغال امسال در گیلان

وی از ایجاد ۴۰ هزار اشتغال توسط دستگاه‌های مختلف امسال در گیلان خبر داد و یادآور شد: دولت جدید موضوع مذکور را به دقت رصد می‌کند.

اصغریان با تاکید براینکه دولت به شدت مخالف آمارسازی است، خاطرنشان کرد: امسال کمیته امداد ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ شغل در گیلان را به عهده دارد.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۳ را پنج هزار اشتغال عنوان کرد و افزود: ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ اشتغال به عهده سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

وی پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی را دارای سه شرط دانست و اظهار کرد: تسهیلات مذکور به طرح‌های سرمایه در گردش، نیمه‌تمام با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌های توسعه‌ای برای خرید ماشین‌آلات و احداث ساختمان پرداخت می‌شود.

اصغریان با اشاره به دریافت کارمزد پنج درصدی تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط بانک‌ها، تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی ۱۵ درصد محاسبه شده و برای مناطق محروم این رقم ۱۱ درصد است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان نرخ سود تسهیلات برای صنایع تبدیلی را ۱۶ درصد عنوان کرد و افزود: نرخ سود تسهیلات صنایع تبدیلی در مناطق محروم ۱۲ درصد محاسبه می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به طرح‌های گردشگری خبر داد و بیان کرد: نرخ سود تسهیلات مذکور ۱۶ درصد است.

اصغریان نرخ سود تسهیلات سرمایه در گردش در حوزه صنعت، معدن و تجارت را ۲۱ درصد خواند و گفت: سود تسهیلات پرداختی در بخش صنعت ۱۶ درصد است.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور تعداد ۴۵ طرح برای دریافت ۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل در گیلان معرفی شدند.

فارس/

Share