احداث ۸ پیست موتورسواری و اتومبیرانی در گیلان

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان از احداث یک پیست موتورکراس، پنج پیست کارتینگ و دو پیست آفرود در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسن واحدی ظهر امروز در جلسه هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان «قانونمند برانیم تا ایمن بمانیم» را شعار این هیئت دانست و اظهار کرد: تخلیه انرژی جوانان نیاز به جایگاه مناسب دارد.13920817000269_PhotoA

وی بر بسترسازی ایجاد جایگاه تخلیه انرژی جوانان تاکید کرد و افزود: تلاش شده ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی در گیلان شناسانده شود.

واحدی هزینه ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی را بالا خواند و بیان کرد: همراهی مسئولان در توسعه ورزش مذکور تاثیرگذار است.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان خواستار حمایت معنوی مسئولان از این رشته ورزشی شد و تصریح کرد: زمینه احداث پیست اتومبیلرانی در رشت فراهم است و با اختصاص زمین این امر محقق می‌شود.

وی از احداث هشت پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در گیلان خبر داد و یادآور شد: پیست موتور کراس در لاهیجان احداث شده است.

واحدی به احداث پیست کارتینک در زیباکنار، تالش، فرودگاه سردار جنگل رشت، فومن و منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: پیست آف‌رود در کارمین و سوستان لاهیجان راه‌اندازی شده است.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان با تاکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش پایه ترافیکی در مدارس ابتدایی و عموم مردم، یادآور شد: به‌وجود آوردن زیرساخت‌های مناسب برای رشته ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی در استان حائز اهمیت است.

وی تعلیم و تشکیل کلاس‌های مربیگری و داوری برای داشتن کادری متخصص و رسیدن به خودکفایی را موثر دانست و خاطرنشان کرد: بالا بردن سطح کیفی و کمی اجرای برنامه‌ها در سطح کشوری و بین‌المللی از اهداف هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان است.

واحدی جذب اعضا از تمام اقشار و فراهم کردن بستر مناسب به منظور استفاده عموم مردم با هر نوع سلیقه و بودجه را از جمله برنامه‌های هیئت مذکور برشمرد و اظهار کرد: برگزاری مسابقه‌های بین‌المللی جام خزر با شرکت کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه از برنامه‌های هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان است.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی گیلان این رشته ورزشی در پر کردن اوقات فراغت جوانان و تخلیه انرژی و همچنین کاهش تصادفات روزافزون در جامعه را موثر خواند و بیان کرد: فعالیت گسترده بانوان به منظور جذب و به‌وجود آوردن شرایط مناسب برای استفاده این قشر از جامعه از دیگر اهداف هیئت مذکور است./فارس

Share