به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

مشهورترین دوشغله ورزشی گیلان کیست؟+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به اعتقاد کارشناسان، با حضور افراد سیاسی، دو ویا چندشغله و بعضا غیرمتخصص در راس هیئت های ورزشی گیلان، این مسئولیت ها به پست هایی بی اثر، سفارشی و هدیه ای به مقامات صاحب نفوذ تبدیل شده است. بر اساس آماری که قبلا توسط وزارت ورزش منتشر شد، گیلان در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به اعتقاد کارشناسان، با حضور افراد سیاسی، دو ویا چندشغله و بعضا غیرمتخصص در راس هیئت های ورزشی گیلان، این مسئولیت ها به پست هایی بی اثر، سفارشی و هدیه ای به مقامات صاحب نفوذ تبدیل شده است.

axe8305

بر اساس آماری که قبلا توسط وزارت ورزش منتشر شد، گیلان در حوزه ورزش در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است و به اعتقاد کارشناسان یکی از مهم ترین عامل رکود ورزش استان را باید در ناکارآمدی مدیران و حضور تشریفاتی مسئولان در راس هیئت های ورزشی جستجو کرد.

برخی از صاحب نظران حضور دوشغله ها و مدیران دولتی در راس هئیت های ورزشی را  مانند فدراسیونهای ورزشی که با مخالفت سازمان بازرسی کل کشور مواجه شده غیرقانونی میدانند.

متاسفانه در ورزش گیلان بارها شاهد حضور افرادی در راس هیات های ورزشی بوده ایم که دررشته ورزشی تحت مدیریتشان فاقد سابقه قابل توجه بوده اند.

حسن خسته بند را شاید بتوان مشهورترین چهره ورزشی دوشغله گیلان دانست. وی که نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی است، همزمان رئیس هیات قایقرنی گیلان هم محسوب می شود.واضح است که شغل پر مشغله نمایندگی به اندازه کافی نیازمند صرف وقت و کوشش است.

در انتخابات رئیس هیئت قایقرانی گیلان که ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ و با حضور سیدمحمد شروین‌اسبقیان رئیس فدراسیون قایقرانی برگزار شد، حسن خسته‌بند، در حالی با کسب ۱۹ رأی از ۱۹ رأی اخذ شده به مدت چهار سال رئیس هیئت قایقرانی گیلان شد که هیچ رقیب دیگری در برابر خود نداشت یعنی انتخابات تنها با یک نامزد برگزار شد که البته آن هم خود آقای خسته بند بود!!!

نکته قابل توجه این جست که هیات قایق رانی گیلان حتی یک سایت اطلاع رسانی هم ندارد و اگر سری به سایت شخصی خسته بند بزنید می بینید که وی مسئولیت های سابق خود را چنین بر می شمارد:

۱ –      مسئول کمیته فرهنگی جهادسازندگی بندرانزلی

۲-      مسئول بخش سیاسی استانداری گیلان

۳-      بخشدار خمام وخشکبیجار

۴-      بخشدار مرکزی لاهیجان

۵-      مدیرکل دفتر شهری و روستایی استانداری گیلان

۶-      مسئول جهادسازندگی شهرستان رشت

۷-      مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اموراقتصادی استانداری گیلان

۸-      نماینده تام الاختیار استانداری گیلان در آستاراخان روسیه و اوکراین

۹-      نماینده مردم بندرانزلی در مجلس ششم

۱۰-   رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه

۱۱-    نماینده مردم بندرانزلی در مجلس هشتم

شاید بهتر بود خسته بند با واگذاری مدیریت قایقرانی استان به شخص دیگری که با این حوزه آشنایی داشته باشد خودش بعنوان حامی قایقرانی در استان و انزلی اقدام مینمود همانگونه که از باشگاه ملوان حمایت های زیاد و بی دریغی داشته است.

در هر حال حتی اگر بپذیریم که به لحاظ قانونی منعی برای تصدی گری مسئولان سیاسی در هیئت های ورزشی وجود ندارد اما به لحاظ اخلاقی، نداشتن فرصت زمانی برای رسیدگی به امور هیئت زیرمجموعه آن فرد چندان جالب نیست.
پرواضح است که رسیدگی به چند حوزه مسئولیتی در این عصر امکانپذیر نیست و کم گذاشتن برای هریک از مسئولیت ها نیز اقدامی غیراخلاقی محسوب می شود.
اغلب ورزشکارانی که هیئت های متبوع آنها با روسای سیاسی اداره می شوند ازغیرقابل دسترس بودن وکم پیدا بودن مسئولان خود در هیئت های یاد شده گلایه دارند.
به گفته این ورزشکاران، روسای هیئت های مورد بحث برای رسیدگی به امورات هیئت فردی را به عنوان جانشین یا دبیر مستقر کرده اند تا کارهای جاری را رتق و فتق کند اما هرگز دامنه اختیارات و مسئولیت این فرد در سطح مسئول هیئت نیست.

 آیا زور مدیرکل از جنس ورزش تربیت بدنی استان به مدیران سیاسی می رسد؟

برکناری روسای سیاسی هیئت های ورزشی از طریق رایزنی های مدیر کل تربیت بدنی استان هم زمانی خنده دار می شود که بدانیم برخی از روسای یاد شده در واقع مدیران ارشد و بالادست آقای مدیرکل هستند.
به عنوان مثال هم اکنون معلوم نیست مدیرکل ورزش و جوانان گیلان چگونه می تواند عملکرد هیئت قایقرانی را که ریاست آن بر عهده یک نماینده مجلس است، بررسی و در صورت کم کاری، وی را بازخواست کند چرا که مثل روز روشن است تبعات چنین اقدامی قطعا سنگین خواهد بود!
نگاهی گذرا به سوابق مدیرانی که با وجود سال ها تکیه زدن به مسند هیئت های ورزشی، ن توفیق چندانی رابه دست نیاورده بلکه  معمولاورزش های مذکور روزبه روز با افول روبرو شده نشانگر آن است که مدیران کل تربیت بدنی اگر هم اختیار داشته باشند، از نظر محذورات اداری یا اخلاقی قدرتبه پاسخگو کردن یا برکناری زیردستان قدرتمندتر از خود ندارند!

با این اوصاف، علاقمندان حوزه ورزش گیلان انتظار دارند با روی کار آمدن دولت تدبیر و امیدوتعیین مسعود رهنما به مدیرکلی ورزش وجوانان استان که فردی از جنس ناب ورزش است موضوع روسای دوشغله هیئت های ورزشی استان را که  میتواندموجب آسیب های جدی بر پیکیره ورزش استان گردد، با نگاهی کارشناسی و دلسوزانه پیگیری و نسبت به اصلاح ساختارهای نادرست اقدام شود.

خرزآنلاین/

Share