در ديدار شهردار رشت با ماكسيم بارانوف سركنسول روسيه مطرح شد

گسترش همکاری رشت و آستاراخان در زمینه اقتصادی و گردشگری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکنسول روسیه اظهار داشت: نقش شهردای رشت در این عرصه به عنوان شهر مرکزی استان با قابلیت های طبیعی موجود بسیار حائز اهمیت است و این شهر می تواند یک عنصر کلیدی در تضمین بهبود همکاری های دو جانبه محسوب گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت , محمدابراهیم خلیلی شهردار رشت با ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در گیلان دیدار کرد.

rasht1 در ابتدای این نشست ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در شهر رشت ، با اشاره به روابط خوب، مستحکم و پویای دو کشور روسیه و ایران گفت: مناسبات بین المللی جاری بین دو کشور این امکان و امید را می دهد که بتوانیم زمینه های همکاری مشترک شهر رشت و بندر آستارا خان را فراهم کنیم. وی منافع سیاسی دو کشور را در بسیاری از حوزه ها نزدیک و مشترک خواند و افزود: باید با شناسایی حوزه های مشترک، از ظرفیت و پتانسیل طبیعی شهر رشت و آستارا خان در جهت گسترش همکاری ها در سطح منطقه ای و ارتقاء تعاملات در سطح بین المللی بهره مند شد.
ماکسیم بارانوف از عرصه های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری به عنوان محور اصلی همکاری ها یاد کرد و اظهار داشت: نقش شهردای رشت در این عرصه به عنوان شهر مرکزی استان با قابلیت های طبیعی موجود بسیار حائز اهمیت است و این شهر می تواند یک عنصر کلیدی در تضمین بهبود همکاری های دو جانبه محسوب گردد.

محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت نیز، ضمن خیر مقدم به سرکنسول روسیه و هیئت همراه ایشان، با اشاره به قدمت روابط ایران و روسیه گفت: خوشبختانه روابط این دو کشور همسایه همواره بر اساس صلح و احترام متقابل بوده است و خوشحالیم که این روابط اکنون نیز در حال افزایش است. وی در همین رابطه افزود: هرچه مناسبات بین المللی ایران و روسیه نزدیک تر و گسترده تر گردد، منافع عمومی و منطقه ای نیز به تبع آن رشد خواهد یافت.

شهردار رشت در ادامه با توضیح فعالیتهای کلان اقتصادی و عمرانی شهرداری ها عنوان کرد: بهره مندی اrasht91ز دانش و تخصص کارشناسان در ابعاد گسترده بین المللی می تواند بازده این فعالیتها را افزایش داده و تعاملات فرهنگی را نیز در پی داشته باشد.
شهردار رشت همچنین فعال کردن توافق نامه همکاری رشت آستارا خان را ضروری دانست اعلام کرد: مجموعه شهرداری رشت با در نظر گرفتن مناسبات و چارچوب های بین المللی، جهت انعقاد قرار داد های همکاری و خواهر خواندگی با سایر شهر های روسیه نیز از آمادگی لازم برخوردار است. وی با تاکید بر محوریت ارتباطات فرهنگی در قالب سفر ها و بازدید های دو جانبه، خواستار تداوم همکاری ها شد.
ایشان در خاتمه با اشاره به ظرفیت گردشگری شهر رشت ، از عدم وجود ارتباط سیستم حمل و نقل مناسب مستقیم بین شهرهای رشت وآستارا خان به عنوان یک چالش در این حوزه یاد کرد و گفت: امیدواریم با اتمام پروژه راه آهن تهران – قزوین- رشت و اتصال آن به بندرآستارا خان و همچنین راه اندازی خط هوایی در این دو محور با حمایت استاندار محترم، شاهد بسط و گسترش صنعت گردشگری باشیم.

Share