آیت آل... قربانی در نماز جمعه :

مسولان نسبت به مردم دلسوزانه عمل کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت گفت: نهم دی روز عزت و عظمت مردم ایران و روز بیعت با ولایت است.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت افزود: مردم شجاع، غیور و بصیر ایران اسلامی با حرکت عظیم خود در حماسه نهم دی، چشم فتنه را کور و غبار فتنه را زدودند.

ghorbani

وی همچنین با بیان اینکه مردم ولایتمدار ایران در نهم دی‌ حجت را تمام کردند، اظهارداشت: این مردم وفادار نظام و پیرو اصل ولایت ‌فقیه هستند.

 خطیب جمعه رشت گفت: خدمتگزاران باید نسبت به مردم دلسوزانه‌ تر عمل کنند و یک لحظه دست از خدمت به این مردم مومن و همیشه در صحنه بر ندارند.

وی افزود:  مردم در حماسه نهم دی با تمام احساس و شور و شعور دینی در میدان دفاع از ارزش‌ های اسلامی و انقلابی خویش حضور یافته و اوج بصیرت و آگاهی خویش را به رخ دشمنان و عناصر بی‌ بصیرتی کشاندند.

آیت الله قربانی در ادامه به سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن علیه السلام اشاره کرد و اظهارداشت: سیره عملی پیامبر اکرم(ص) باید الگوی همه مسلمانان جهان شود.

وی با اشاره به ویژگی های سیره عملی زندگی پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) افزود: خداوند در قرآن به ویژگی ها و صفات بارز پیامبر در فرازهای مختلف اشاره می کند که رحیم و مهربان بودن، برخورداری از خلق نیکو، عفو و گذشت از مهمترین این صفات است.

امام جمعه رشت اذعان داشت: روزهای پایانی صفر که سراسر حزن و اندوه است نباید تنها به برگزاری عزاداری اکتفا شود بلکه باید درس‌های عملی سیره این بزرگواران در دستور کار همه قرار گیرد.

وی در ادامه از وقف به عنوان مروج فرهنگ دینی در جامعه نام برد و یادآورشد: وقف ترویج فرهنگ دینی و اعتقادات  است که باید به درستی در جامعه پیاده و نهادینه شود./مهر

Share