امام جمعه موقت رشت:

یقه پیراهن را تا آخر بستن و حقوق‌های نجومی گرفتن دنیاطلبی است/ اگر فساد در جامعه رواج پیدا کند وقتی بگوییم بیت‌المال را نخورید٬ می‌خندند/اگر مسؤولی درست کار نکند آبروی نظام می‌رود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پوررضا، انجام کارهای دنیایی برای برطرف کردن مشکلات، دوست داشتن دنیا محسوب نمی‌شود بلکه یقه پیراهن را تا آخر بستن و حقوق‌های نجومی گرفتن دنیاطلبی است، دنیا را باید برای رسیدن به زندگی متعالی قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا امروز در نماز جمعه رشت با رعایت خود و تمام مومنان به تقوای الهی، اظهار کرد: رعایت تقوا بزرگ‌ترین حق خداوند نزد انسان‌ها است.poorreza_1211-482x290

وی با بیان اینکه هیچ‌کس یک دفعه خوب و بد نمی‌شود و این امر به مرور اتفاق می‌افتد، افزود: فرمان الهی را رعایت کنیم، زیرا لحظه‌ها در حال عبور بوده و دنیا محل گذر است.

خطیب موقت رشت ایمان را جاده لغزنده‌ای دانست و ادامه داد: تقوا دستگیره محکمی است که می‌تواند ما را در این خط حفظ کرده و به امام عصر(عج) برساند.

وی با تصریح بر اینکه خداوند در عمل انسان‌ها به قلب‌های آنها نگاه می‌کند، بیان کرد: خداوند دنیا را برای تربیت انسان‌ها خلق کرده است.

پوررضا یکی از آموزه‌های دینی را خداترسی عنوان کرد و یادآور شد: از چشم خداوند متعال و فرشتگان نمی‌توان کاری را پنهان کرد‌.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان‌ها را دوست دارد، خاطرنشان کرد: محبت خدا در انجام کارها بالاتر از خداترسی بوده و انجام کارها برای رضایت خدا مهم است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه خداوند معیارهایی در نظر گرفته که انسان به گمراهی کشانده نشود، افزود: کسی که دنیا را دوست دارد خدا او را دوست ندارد.

* دریافت حقوق‌های نجومی دنیاطلبی است

وی اضافه کرد: انجام کارهای دنیایی برای برطرف کردن مشکلات، دوست داشتن دنیا محسوب نمی‌شود بلکه یقه پیراهن را تا آخر بستن و حقوق‌های نجومی گرفتن دنیاطلبی است، دنیا را باید برای رسیدن به زندگی متعالی قرار دهیم.

پوررضا با بیان اینکه در مسیر رسیدن به خدای متعال حرکت از خلوت و درون آغاز می‌شود، اظهار کرد: ابتدا باید به حقیقت و آرامش برسیم و در مرحله بعد می‌توانیم دست دیگران را بگیریم.

وی ظلم نکردن به انسان‌ها را از سفارش اسلام دانست و تصریح کرد: اگر تمام کفر جمع شوند و آمریکا را تشکیل دهند با استحکام از درون می‌توانیم ایستادگی کنیم.

خطیب موقت رشت به سال اقتصاد مقاومتی٬ اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: آرزو داریم در استان‌ها گروه‌های مردمی در پایان سال به عنوان انسان‌های بی‌طرف رفتار دولت‌ها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه هدف مچ‌گیری نیست، یادآور شد: اشکال و نقص‌ها برای برطرف کردن مشخص شود و اگر این اتفاق بیفتد به معنای واقعی مردم‌سالاری دینی است.

پوررضا امر به معروف و نهی از منکر را حقی دانست که خداوند با شرایطی به مومنان داده است.

وی مخفی کاری را به معنای مصلحت ندانست و گفت: اگر مسؤولی درست کار نکند آبروی نظام می‌رود.

خطیب موقت رشت در ادامه با تبریک روز بهزیستی، یادآور شد: امروز کمک کردن به افراد نیازمند کار آسانی نیست.

وی با تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی، اظهار کرد: شورای نگهبان از ارکان نظام اسلامی بوده و وظیفه تطبیق قوانین با اسلام را به‌عهده دارد، همچنین امام(ره) با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ جنگ را مدیریت کرد و بعدها مشاهده کردیم دشمنان به جان همدیگر افتادند و تدبیر الهی امام(ره) تأثیر خود را گذاشت.

وی با توصیه به جوانان برای مشاهده سریال معمای شاه، گفت: انقلاب پختگی٬ زیرکی و بصیرت می‌خواهد.

خطیب موقت رشت با تأکید بر اینکه باید با دقت پشت سر رهبری حرکت کنیم، متذکر شد: هرگاه پشت سر ولایت حرکت کردیم به اقتدار رسیدیم، همچنین به دشمنان هویت ملت ایران اعلام می‌کنیم با وجود شبکه‌های مختلف می‌خواهید بین نسل جدید و قدیم گسست ایجاد کنید اما جوانان ما هوشیار هستند که غیرت‌ها و عفت‌ها از جامعه گرفته نشود.

پوررضا با اشاره به اینکه وقتی بی‌عفتی در جامعه بیاید مردم در زندگی خود به طرف شادی کاذب می‌روند، یادآور شد: اگر فساد در جامعه رواج پیدا کند وقتی بگوییم بیت‌المال را نخورید٬ می‌خندند.

وی درباره برجام تصریح کرد: در سالروز برجام بعضی از موارد قابل دفاع اما در برخی از موضوع‌ها جای بحث وجود دارد.

امام جمعه موقت رشت خطاب به مسؤولان یادآور شد: تغییر مدیران در گیلان روی آگاهی و علم انجام شود و اگر به این جمع‌بندی نرسیدید تغییر ندهید و از آن مهم‌تر اینکه کار را به اهل آن واگذار کنید.

وی با تصریح بر اینکه مبنای دریافت حقوق در نظام اسلامی باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: روی این مبانی باید کار کنیم.

tel final1

Share