عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

کشیدن چک ۴۰ میلیون تومانی شورای سابق جهت خرید گوشت !!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترکی با حضور نماینده مجلس و امام جمعه و فرماندار سیاهکل به همراه شورای اسلامی شهر و شهردار سیاهکل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از هفته نامه “همای گیلان” در این نشست که با حضور ایرج ندیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل، حاجتی فرماندار شهرستان سیاهکل، حجت الاسلام والمسلمین شیدایی امام جمعه ،کاظمی شهردار و اعضای شورای شهر سیاهکل برگزار شد، رئیس شورای شهر ضمن بیان این مطلب که ما امروز دور هم جمع شده ایم تا مشکلات شهری سیاهکل را حل کنیم، گفت:شهرداری یک نهاد خودگردان است و این شهر با چالشهای اساسی روبرو است واین مشکلات با این اعتبارات اندک قابل حل نیست لذا حمایت اساسی را می طلبد.

امید صفری افزود: هم اکنون ۱۵۰ میلیون تومان حقوق و مزایای پرسنل شهرداری است که با درآمد ما همخوانی ندارد.وی اظهار داشت: یکی از مشکلات این شهر ترافیک شهری است که هرچند کمربندی ای پیش بینی شده است اما اجرای آن از عهده ما خارج است.رئیس شورای شهر سیاهکل تصریح کرد: عدم آسفالت چاله وچوله های کوچه ها و خیابانها دیگر مشکل ما تلقی میگردد که در این خصوص هم بدلیل عدم درآمد پایدار و رکود ساخت وساز با مشکل مواجه هستیم.سهیلا قاسمی، نائب رئیس شورای شهر سیاهکل نیز گفت: در این شهر مشکلات فراوانی وجود دارد که با همدلی و اتحاد اعضای شورای شهر و تعاملی که با نماینده محترم و دستگاههای اجرایی وجود دارد قابل حل است.در ادامه حامد قربانی دیگر عضو شورای شهر سیاهکل ضمن تشکر از ندیمی جهت اختصاص وقت برای اعضای شورای شهر گفت: همانطوری که رئیس شورای شهر عنوان نمودند، آقای ندیمی نماینده مقتدری است و امیدواریم دست اعضای شورای شهر سیاهکل را نیز همچون لاهیجان بگیرید و در جهت حل مشکلات ما اقدام نمایند.نامدار آراسته دیگر عضو شورای شهر سیاهکل هم یکی از مشکلات عمده شهر سیاهکل را عملکرد بد گذشته عنوان کرد و افزود: هرچند نگاه به گذشته مناسب نیست ولی بعضی مواقع گذشته گریبانگیر است و ساختن آینده را با مشکل مواجه میکند.

وی بافت فرسوده، ایجاد بازا ر دائمی و جذب سرمایه گذار را از جمله مواردی دانست که باید به آن توجه ویزه شود.

یاسر علیزاده عضو شورای شهر و نماینده شورا در شهرستان سیاهکل گفت: باید از گذشته ها درس بگیریم صرف اینکه در گذشته عملکرد مناسب نبوده است در دراز مدت عملکرد ما را زیر سؤال میبرد ما باید به پتانسیلهای شهر موجود و حمایت نماینده محترم توجه نماییم تا بر مشکلات غلبه نماییم.

سپس شهردار سیاهکل ضمن بیان این مطلب که این شهر نیاز به شادابی دارد گفت: داشتن برنامه جهت زیباسازی شهر، آسفالت کوچه ها و خیابانها ، فرش موزاییک، ایجاد درآمد پایدار و همدل بودن از جمله لوازم شادابی این شهر بحساب میآید.

کاظمی افزود: یکی از برنامه های ما  جهت عمران و آبادانی شهر با توجه به وضعیت کنونی شهرداری این است که مردم را در انجام کارها دخالت دهیم تا از همکاری آنها بهره مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: تاحدودی آینده این شهر در گرو خروج از بن بست است زیرا این عمل شکوفایی منطقه را به همراه خواهد داشت.

شهردار سیاهکل ضمن استمداد از دیگر مدیران اجرایی تصریح کرد: یکی از برنامه های این شهرداری جدول گذاری است که این کار در برخی مکانها نیاز به جابجایی تیرهای برق دارد.

کاظمی اذعان داشت: ترمینال این شهر مناسب نیست و شهرستان باید جهت حمل مسافر به استانهای دیگر با ایجاد ترمینال مناسب بصورت مستقل عمل کند.

وی یادآور شد: در زمانهای گذشته تصفیه خانه این شهرستان توسط ندیمی کد دار شده بود اما متأسفانه راکد ماند انتظار میرود با کمک ایشان این پروژه دنبال شود.

شهردار سیاهکل افزود: ماشینهای آتش نشانی جوابگوی این شهرستان نیست لذت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای روستاهای همجوار شهر رافع مشکلات خواهد شد .

در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان سیاهکل گفت: آقای ندیمی دارای توانمندیهای زیادی است، سعی کنید شورای محترم ارتباط خوبی با نماینده داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شیدایی افزود: اعضای شورای شهر افراد خوشنام و کاری هستند و همچنین  شهرداری باتجربه و باانگیزه دارند  و این شهر با این توانمندی در آستانه حرکت به جلو است.

وی اظهار داشت: فعلاً نباید آنقدر از مردم انتظار حمایت داشته باشیم بلکه شما باید با آوردن پیمانکار قوی و انجام کارها عمرانی و ایجاد رضایت در مردم اعتماد آنها را جلب نمایید.

امام جمعه شهرستان سیاهکل خاطرنشان کرد: هرچند احداث پاساژ نیمه کاره جلوی شهرداری درآمدی برای شهرداری به همراه ندارد ولی احداث آن منجر به شکوفایی شهر و ساماندهی بافت فرسوده، در پاساژ میشود.

فرماندار شهرستان سیاهکل هم با بیان این مطلب که در اولین نشست با اعضای شورای شهر همدلی و اتحاد مورد تأکید قرار گرفت گفت تنها یا روحیه همدلی میتوان خدمات بیشتری انجام داد.

حاجتی افزود: اگر گذشته ها  مرتکب خلافی شده انداما ما  از حق بیت المال نمیگذریم هرچند احقاق حق به معنای ایجاد تنش نیست.

وی اظهار داشت: کمربندی نیاز اصلی شهر است و باید با همکاری هم این نیاز مرتفع گرددزیرا میتوان با ایجاد خدمات روحیه نشاط در مردم ایجاد کرد.

فرماندار شهرستان سیاهکل اظهار داشت: درخصوص حل مشکلات فاضلاب قرار بود با فروش اوراق مشارکت این مشکل حل گردداماباید دلایل توقف آن پیگیری شود.

حاجتی درخصوص اخذ مجوز برای معدن در روستایی دوستلات اذعان داشت: قسمتی از ۴۰ هزار مترمربع قابل برداشت است اما در بستر سپدرود قابل برداشت نیست.

وی اضافه نمود: درخصوص ایجاد ایستگاه آتشنشانی در مرکز دهستانهای اقداماتی انجام داده ایم که امیدواریم با این کار مشکل حل شود.

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل ضمن بیان این مطلب که هیچ تفاوتی بین دو شهرستان قائل نیستیم گفت: هرکاری که برای شهردار لاهیجان انجام دادهایم برای این شهر انجام داده ام.

ندیمی اظهار داشت: دستگاه زباله سوز هم از جمله کارهایی بود که اینجانب نسبت به اخذ آن اقدام نموده ام اما خرید آن برعهده شهرداری است که با این درآمد اندک شما قابل اجرا نیست.

وی در مورد کمربندی افزود: ما هزینه های زیادی متقبل شدیم تا کارخانه سیمان احداث شود حال باید احداث کمربندی را به گردن این کارخانه انداخت.

نماینده مردم لاهیجان در سیاهکل در خانه ملت اذعان داشت: از جمله دیگر اقدامات اینجانب این است که تمام نیروهای شهر را به کمک شما بیاورم اما عکس آن را از شما انتظار دارم.

ندیمی تصریح کرد: بیت المال چیزی است که باید پیگیری شود چرا باید در شورای بخش لاهیجان ۴۰ میلیون تومان چک کشیده شود و برای برخی گوشت خریداری شود من از حقوق مردم نمی گذرم اصلاً توجه به تطهیر کردن گذشته ،نیاز اساسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شورای شهر باید تشریح کند بعد از چهار سال میخواهد به کجا برود و میخواهد چه کار را دنبال کند.آیا به دنبال ایجاد درآمد پایدار هستید یا به منابع دولتی فکر میکنید یا بستر گردشگری را میخواهید فراهم نمایید؟

 

Share