کرباسچی : اگر روحانی رئیس‌جمهور نمی‌شد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران که از جمله چهره‌های اصلی حزب کارگزاران سازندگی به شمار می‌رود در تازه‌ترین گفتگوی خود وزرای احتمالی دولت در صورت عدم پیروزی دکتر روحانی در انتخابات را به نقل از فردی دیگر برشمرده است. عده ای دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت هستند و می خواهند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران که از جمله چهره‌های اصلی حزب کارگزاران سازندگی به شمار می‌رود در تازه‌ترین گفتگوی خود وزرای احتمالی دولت در صورت عدم پیروزی دکتر روحانی در انتخابات را به نقل از فردی دیگر برشمرده است.

عده ای دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت هستند و می خواهند هم در سیاست خارجی دولت را زمین گیر کنند و هم به مردم بگویند این دولت هم فقط حرف می زند. باید مدام در نظر داشته باشیم که از کجا به کجا رسیدیم.

* من به خصوص برای دوستان اصلاح طلب عرض می کنم که یک وقت دیدم کسی در یادداشتی نوشته بود ممکن بود اگر آقای روحانی در انتخابات پیروز نمی شد ما چنین کابینه ای در کشور داشته باشیم: وزیر علوم حداد عادل، وزیر ارشاد حمید رسایی، وزیر اطلاعات روح الله حسینیان، وزیر آموزش و پرورش مرتضی آقاتهرانی، وزیر خارجه علاءالدین بروجردی، وزیر دفاع اسماعیل کوثری، وزیر کشور مهدی کوچک زاده، معاونت امور جوانان وحید یامین پور، مشاور رسانه ای رئیس جمهور نادر طالب زاده، دبیر شورای عالی امنیت ملی حجت الاسلام روانبخش، معاونت امور روحانیت حجت الاسلام پناهیان، معاونت محیط زیست مهرداد بذرپاش، معاونت امور زنان فاطمه آلیا و … . ضمن احترام به همه این اسامی ولی به هر صورت سلیقه ای متفاوت از دوستان تحول خواه، اصلاح طلب و معتدل است.

* این هم از جمله طنزهای مدیران سیماست. به جای آنکه مدیران و وزرای دولت جدید را به مردم معرفی کنند می روند کسانی را که مسبب مشکلات و بدبختی ها بودند را به تلویزیون دعوت می کنند تا آنها درباره معضلات کشور صحبت کنند. هنوز این دولت یک تریبون موثر طرفدار خود ندارد. اعضای هیات نظارت بر مطبوعات هنوز تکمیل نشده اند. یک روزنامه جدید بعد از این مدت که موثر و حامی دولت باشد، منتشر نشده است. از آن طرف روزنامه های ورشکسته جریان دولت قبل که تعطیل شده بودند دوباره انتشار خود را شروع کرده و وقیحانه به دولت می تازند.

* در این ۸ سال از رانت هایی که ایجاد شد و سوء استفاده هایی که صورت گرفت کانون هایی به ثروت هنگفتی رسیدند. الان شما افرادی را می بینید که قبلا شغل ساده ای داشته اند اما الان ثروت افسانه ای دارند که نباید این افراد را به صورت یک فرد دید. اشتباه است که فکر کنیم این افراد بی پشتوانه هستند چون حتما به کانون هایی وصلند و از آنها ارتزاق کرده و می کنند. صرف نظر از ادعاهای آنها درباره گذشته که قابل اثبات هم نیست، آیا معقول است که یکی از آن وضعیت رانندگی یا نگهبانی در این مدت به این همه ثروت برسد؟ این، نوک کوه یخی است که مابقی آن زیر آب است.

* می گویند روحانی رای ۵۱ درصدی داشته. بله، این را ما هم می پذیریم ولی آن ۴۹ درصد دیگر هم که همه از یک نفر حمایت نکردند. حتی آقای جلیلی هم منتقد رفتار دولت شد و حاضر نشد از دولت وقت اصولگرایان حمایت کند. آقای ولایتی و رضایی و دیگران هم که جای خود را دارند. هیچ کس جز آقای حداد عادل با حمایت از احمدی نژاد جلو نیامد که رای بیاورد. جلیلی در مصاحبه های خود از وضعیت موجود انتقاد کرد. همه منتقد شرایط موجود بودند پس کسی نمی تواند رای ۴۹ درصد را در سبد خود فرض کند.

 

Share