لاهوتی: راهی جز حمایت از تولید نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی در جمع فعالان صنعتی و سرمایه‌گذاران این شهرستان، با اشاره به اینکه استاندار گیلان آشنایی خوبی با مسائل ملی و استان دارد،‌ اظهار کرد: امروز راهی جز حمایت از تولید نداریم.

لاهوتیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی  در جمع فعالان صنعتی و سرمایه‌گذاران این شهرستان، با اشاره به اینکه استاندار گیلان آشنایی خوبی با مسائل ملی و استان دارد،‌ اظهار کرد: امروز راهی جز حمایت از تولید نداریم.

وی با بیان اینکه عده‌ای در جذب سرمایه‌گذاران ایجاد مشکل می‌کنند،‌ افزود: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کشور و استان باید حمایت کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه اگر از تولید حمایت شود، تولید تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد،‌ گفت: بالا رفتن ارز مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است.

لاهوتی با اشاره به توسعه مکانیزاسیون و کشاورزی علمی، تصریح کرد: کشاورزی در گیلان وضعیتی غیراقتصادی دارد و استاندار باید تلاش کند کشاورزی را اقتصادی کند.

وی با تسریح بر اینکه در سرمایه‌گذاری صنعتی عقب‌ماندگی زیادی پیش رو داریم، افزود: موانع بخشی‌نگری در دستگاه‌های اجرایی و تفکر آن باید حذف شوند.

نماینده لنگرود در مجلس، با بیان اینکه دولت باید کوچک شود، تاکید کرد: تنها راه نجات اقتصادی کشور تقویت بخش خصوصی است و مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها و روند غلط اجرای این قانون به بخش تولید آسیب زده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس این قانون ۵۰ درصد درآمد حاصل به مردم، ۳۰ درصد در اختیار تولید کننده و ۲۰ درصد در اختیار دولت باید قرار می‌گرفت که در مجلس این قانون در حال اصلاح است.

وی با تاکید بر اینکه اگر ۳۰ درصد سهم هدفمندی یارانه‌ها در جهت تولید قرار گیرد، ظرفیت تولید افزایش می‌یابد، گفت: کشور ۳۶ میلیون هکتار زمین مساعد کشاورزی دارد که ۱۴ میلیون هکتار از آن زیر کشت بوده که خیلی کم است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

لاهوتی با اشاره به اینکه جزو کشورهای کم آب در دنیا هستیم، افزود: عدم توجه به بخش کشاورزی موجب شده تا سه‌هزار هکتار از باغ‌های ابریشم استان، پنج‌هزار هکتار از باغ‌های چای و بیش از دوهزارهکتار از مزارع برنج تغییر کاربری دهند.

به گفته وی، نگاه دولت باید نسبت به تولیدکننده و بخش خصوصی تغییر پیدا کند و تمام توان خود را برای توسعه بخش خصوصی به کار گیریم و راه برطرف کردن فقر در کشور جذب سرمایه‌گذاری است./تسنیم

 

 

Share