لاهوتی:برنج های خارجی ” اما ” و ” اگر” زیادی دارد

به گزارش دیارمیرزا مهرداد لاهوتی، بر ضرورت افزایش برنج بومی در واحد سطح  و کاهش ضایعات برنج تاکید کرد و افزود: هم اکنون دو میلیون نفر در صنعت برنج مشغول فعالیت هستند. وی همچنین بر لزوم اقتصادی شدن کشاورزی در استان اشاره کرد و اظهارداشت:  هفت هزار تن ابریشم در گیلان تولید می شد که […]

به گزارش دیارمیرزا مهرداد لاهوتی، بر ضرورت افزایش برنج بومی در واحد سطح  و کاهش ضایعات برنج تاکید کرد و افزود: هم اکنون دو میلیون نفر در صنعت برنج مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین بر لزوم اقتصادی شدن کشاورزی در استان اشاره کرد و اظهارداشت:  هفت هزار تن ابریشم در گیلان تولید می شد که این رقم در سال گذشته به ۶۰۰ تن رسید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه  ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ  توت در گیلان وجود داشت که این رقم به ۹ هزار هکتار رسیده، گفت: از ۹ هزار هکتار باغ توت موجود سه هزار هکتار تغییر کاربری پیدا کرده اند.

وی در ادامه به روندی غیر اقتصادی محصول ابریشم  اشاره کرد و افزود: افزایش بی رویه واردات از علل مهم کاهش تولید محصول و بی انگیزگی کشاورزان به ادامه فعالیت در این عرصه است.

لاهوتی با تصریح اینکه نرخ تعرفه ” پیله ” و ” نخ ” ابریشم در سال ۱۳۸۰ معادل  ۱۵۰ درصد بوده است، اظهارداشت: این نرخ  در سال ۱۳۸۱ به ۳۵ درصد رسید و در سال ۱۳۸۵   به ۲۰ درصد رسید.

وی همچنین بر ضرورت اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها تاکید کرد و گفت: دولت سهم ۳۰ درصد تولیدکنندگان را از محل درآمد هدفمندی یارانه ها پرداخت نکرد بنابراین باید این مهم تحقق یابد.

لاهوتی در ادامه با اشاره به اینکه منابع صندوق توسعه ملی ارزی است نباید این منابع به ریال تبدیل شود، یادآورشد:  دو سال متوالی ۱۰ درصد منابع ارزی صندوق توسعه ملی به جهت اهمیتی که بخش کشاورزی دارد، تبدیل به ریال شده است

Share