گوشه کنار سیاست :

از تعهد سرپرست وزارت ورزش تا نویسندگان متن سخنرانی روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : در گوشه کنار جهان و در دنیای پر پیچ و خم سیاست اتفاقات زیادی می افتد که شنیدن آنها خالی از لطف نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : یکی از وزرای دولت یازدهم از مدیران صداوسیما خواسته است برای وی ساعتی را جهت ارائه تفسیر قرآن مقرر نمایند.هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است.

* دانشگاه احمدی نژاد در ترم بهمن ماه در سه رشته اقتصاد، مهندسی و پزشکی دانشجو خواهد پذیرفت. روسای این دانشکده ها به ترتیب سید شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر سابق کار و محمد رضا شمس اردکانی رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهند بود.
چه کسانی متن سخنرانی روحانی در نیویورک را نوشتند؟/ تعهد سرپرست وزارت ورزش برای استفاده نکردن از فرزندان آیت‌الله هاشمی/  آغاز به کار دانشگاه احمدی نژاد از بهمن ماه و ...
*در جلسه اخیر اصلاح طلبان طرح تشکیل شورای فرماندهی به تصویب رسیده است. اعضای جلسه پیشنهاد داده اند آقایان خوئینی ها، هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حسن روحانی و محمد خاتمی اعضای شورای مرکزی آن باشند. برخی اعضا با اشاره به اختلافات عمیق و کهنه ای که میان این گزینه های پیشنهادی وجود دارد تشکیل این شورا را ناممکن می دانند.

*شنیده ایم آقایان محمد جواد ظریف، محمود سریع القلم و حسام الدین آشنا ماموریت داشته اند متن سخنرانی های دکتر حسن روحانی را در سفر نیویورک تهیه و تنظیم نمایند.

*یکی از وزرای دولت یازدهم از مدیران صداوسیما خواسته است برای وی ساعتی را جهت ارائه تفسیر قرآن مقرر نمایند.هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است.

*هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت از تماس تلفنی روحانی و اوباما و همچنین مذاکره ظریف و جان کری اظهار خوشنودی کرده و آن را از عنایات خداوند در حق ملت ایران دانسته است. هاشمی تاکید کرده ما نباید دیگر به دوران گذشته برگردیم.

*به دنبال بروز برخی ناهماهنگی ها در تیم اقتصادی دولت، محمد نهاوندیان از سوی حسن روحانی مامور هماهنگی میان وزیران اقتصادی و دستگاه های مربوطه شده است. سخنان سیف رئیس بانک مرکزی درباره قیمت دلار با انتقادهای گسترده ای در دولت و رسانه ها همراه بود.

*شنیده ایم رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس و در پاسخ به انتقاد برخی نمایندگان مبنی بر ارتباط نزدیک وی با خانواده هاشمی رفسنجانی گفته است:” بنده چنانچه وزیر ورزش و جوانان شوم مسوولیتی به فرزندان آقای هاشمی رفشنجانی در وزارتخانه نخواهم داد.”

*از خانم ها سلطانخواه معاون علمی و فناوری و مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان برای حضور در هیات دولت دعوت به عمل نمی آید. تاکنون خانم ها اعظم السادات نوری، سمیه طهماسبی و شهیندخت ملاوردی برای ریاست مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دکتر روحانی معرفی شده اند که مورد موافقت قرار نگرفته اند.

*در جریان ملاقات های دکتر روحانی و ظریف با مقامات کشورهای دنیا در نیویورک، بیشترین دیدارها با مقامات کشورهای اروپایی و کمترین متعلق به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین بوده است. این معادله در جریان سفرهای احمدی نژاد نسبت عکس را دارا بود.

*در جلسه برخی اعضای مجمع روحانیون درباره چگونگی در دست گرفتن مجلس خبرگان مباحثی مطرح شده است. یکی از اعضا با اشاره به ترکیب ۹۰ نفره مجلس خبرگان، گفته است:” ۳۰ نفر از آقایان به صورت سنتی رای می آورند و ما باید روی ۶۰ نفر بقیه سرمایه گذاری کنیم. از همین الان باید سراغ روحانیون جوان و درس خوانده که هم خط ما هستند برویم و آن ها را برای استان های مختلف آماده نماییم.”

*شنیده ایم سیاست های کلان مربوط به اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسیده و برای اعلان نظر و ابلاغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است.

*هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعصای هیات امنای دانشگاه آزاد مبنی بر به تاخیر انداختن عزل فرهاد دانشجو گفته بود: “زمانی شما در اکثریت بودید و دور شما بود و زورتان رسید و این انتصاب را انجام دادید و الان هم دور ماست و ما اکثریت هستیم و می خواهیم با توجه به شرایط جدید رئیس جدید انتخاب نماییم.”

*محمد باقر قالیباف موجی از جابجایی ها را در شهرداری تهران کلید زده است . مدیران وی در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیبا سازی، اداری مالی، طرح و برنامه ریزی، فرهنگسراها، شهرسازی ، عمرانی و شهرداران مناطق با تغییرات و جابجایی های عمده ای روبرو خواهند شد.

*پس از انتقال اعضای گروهک منافقین از پادگان اشرف به پایگاه لیبرتی، موجی از فرار منافقین آغاز شده است. تاکنون بیش از ۳۰ منافق فراری خود را به منطقه “مهاجر” رسانده و از مقامات عراقی خواسته اند آنها را به ایران یا یکی از کشورهای اروپایی انتقال دهند./مشرق

Share