صالحی در آخرین ساعات وزارت‌اش :

احمدی‌نژاد با من پدرانه رفتار کرد / واکنش به انتخاب ظریف

به گزارش دیارمیرزا : وزیر امور خارجه در آخرین ساعات کاری‌اش در وزارت خارجه دولت دهم از رفتار پدرانه احمدی‌نژاد با وی و همچنین وزارت ظریف سخن گفت.

به گزارش دیارمیرزا :  دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش  در خصوص رفتار محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور سابق کشورمان با وی به عنوان رییس دستگاه دیپلماسی‌اش گفت: این دوران، دوران بسیار خوبی بود، دکتر احمدی‌نژاد پدرانه با من رفتار کرد.

وی با تأکید بر اینکه رییس دولت دهم دست مرا در سیاست خارجی کاملا باز گذاشت، افزود: من هم سعی کردم برای او همکار صادقی باشم.

صالحی همچنین در مورد تفاوت احمدی‌نژاد و روحانی رییس‌جمهور سابق و فعلی کشورمان در عمل به سیاست‌های کلان خارجی کشور عنوان کرد: همه مسئول نظام هستند و به نظر من همه یکی‌اند.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت دهم در آخرین روزهای مسئولیت خود در این سمت در گفتگو با خبرنگاران حوزه سیاست خارجی پیرامون انتخاب محمد جواد ظریف به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: ظریف از دوستان و همکاران قدیمی بنده است که از گذشته در تماس دائم و مستمر بوده ایم و شناخت خوبی از ایشان دارم.

وی با اشاره به مسئولیت های خود به عنوان نماینده ایران در سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان انرژی اتمی و نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزارت امور خارجه اظهار داشت: آقای ظریف را دیپلماتی باتجربه می دانم و البته وزارت امور خارجه در ۱۰ سال گذشته مملو از دیپلمات های وارسته و شایسته و کاردان است و تنها وزارتخانه ای که می توان راحت برای آن وزیر انتخاب و منصوب کرد، وزارته خارجه است چون دهها نفر لیاقت این منصب را دارند و آقای ظریف نیز از آن جمله است.

صالحی خاطر نشان کرد: مطمئن هستم آقای ظریف در مسئولیت خود موفق خواهد شد به خصوص اینکه ایشان از نزدیکان رئیس جمهور و مورد اعتماد رئیس جمهور است.

همچنین از وزیر امور خارجه در رابطه با برخی اخبار مبنی بر قرار گرفتن سازمان انرژی اتمی به عنوان زیرمجموعه وزارت نیرو در دولت جدید سئوال شد که صالحی در این خصوص گفت: بنده هم شنیده ام البته کسی به عنوان مسئول این موضوع را با من مطرح نکرده است.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اگر نظر شخصی من را بخواهید شاید تصور اینکه سازمان انرژی اتمی غیر تجاری تلقی شود باعث شده این شائبه پیش بیاید در حالیکه سازمان انرژی اتمی محور حیاتی اش نیروگاه بوشهر و نیروگاههای آینده دیگر است.

وی اعلام کرد که با روس ها هماهنگی به عمل آمده و به زودی تفاهم نامه برای احداث نیروگاه جدید دیگر امضا خواهد شد.

صالحی یادآور شد: انرژی اتمی هویتش حول مسائل تجاری است و اگر هم غنی سازی هسته ای صورت می گیرد برای همین سوخت هسته ای در جهت تامین برق و یا رادیودارو و مسائل پزشکی است و به همین دلیل شاید برخی برای اینکه این شائبه از بین برود درصددند انرژی اتمی را به عنوان زیرمجموعه وزارت نیرو قرار دهند در حالیکه این شائبه غلط است.

Share