عباس بایرامی

مدل دموکراسی ایرانی باید الگوی عملی کشورهای دیگر قرار گیرد

بسم الله الرحمن الرحیم ((ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم))  ۲۴ خرداد همان لحظه تاریخی وعده الهی برای نصرت بود. آری یک بار دیگر در آوردگاهی دیگر ملّت بزرگ ایران اسلامی به امتحانی بزرگ آزموده شدند و صد البته به زعم فرمایش مولای مان حضرت امام خامنه ای پیروز آوردگاه (انتخابات) ملّت بزرگ ایران بودند. […]

بسم الله الرحمن الرحیم

((ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم))

 ۲۴ خرداد همان لحظه تاریخی وعده الهی برای نصرت بود.

آری یک بار دیگر در آوردگاهی دیگر ملّت بزرگ ایران اسلامی به امتحانی بزرگ آزموده شدند و صد البته به زعم فرمایش مولای مان حضرت امام خامنه ای پیروز آوردگاه (انتخابات) ملّت بزرگ ایران بودند.

۳۳ سال را که ملّت پس از انقلاب پشت سر نهادند در هر برهه ای و به تناسب زمان، آزمایش های سنگین و پیچیده ای را پاسخ دادند و البته ۲۴ خرداد ۹۲ به جهاتی پیچیده تر و مهم تر از هم ادوار انقلاب بود چرا ؟

۱- صحنه بین الملل دارای شرایط نوینی شده بود ، نظام سلطه به جهت وضعیت و ساختار داخلی اش شدیداً تحت فشار بود و جنبش های مردمی مانند وال استریت به صحنه میدانی کشمکش های هیئت حاکمه یعنی همان ۱ درصد و ۹۹ درصد از مردم شده بود و نظام سلطه به سرکردگی امریکا برای برون رفت از این شرایط به تحمیل زور در مناطق مختلف دنیا خصوصاً خاورمیانه پرداخته که در این بین ایجاد یک جنگ نیابتی تمام عیار در کشور حساس سوریه که به دروازه شرق معروف است ، از آن دست اعمال می باشد.

۲- نظام سلطه برای به محاق بردن تفکر ناب انقلاب اسلامی از تمامی حربه های کثیف خود استفاده نموده و در آخرین حربه و البته پیچیده ترین حربه به جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران اسلامی پرداخت و سخت ترین و هوشمندانه ترین تحریم ها را علیه ایران اسلامی بکار گرفته است که متأسفانه به جهت برخی بی تدبیری ها منجر به فشار به آحاد ملّت نیز شده بود.

۳- در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی وضعیت ویژه ای را در درون و در عرصه جهانی داشت ، عده ای به اصطلاح روشنفکر با طرح مباحث خاص به دنبال این بودند که به فضای داخلی و خارجی القاء کنند که شکاف عمیقی بین حاکمیت و مردم اتفاق افتاده و به اصطلاح حاکمیت مقبولیت خود را نزد مردم از دست داده است.

۴- به واسطه اتفاقات بغرنج پس از انتخابات سال ۸۸ و ۸ ماه جنگ نرم علیه نظام اسلامی این تصور غلط به ذهن برخی از قدرت های جهان و سیاسیون داخلی خطور نموده بود که اعتماد ملّت ایران از مسئولین و حاکمیت سلب گردیده و ساز و کار انتخابات برای قوام نظام اسلامی دیگر کارایی ندارد و در آن شرایط و در بهبوهه حوداث ۸۸ رهبر فرززانه انقلاب در سخنانی تاریخی فرموده بود : ((انشاء الله خواهید دید در انتخابات آینده همین مردم با وجود همین بازیگری ای که مخالفان ، دشمنان ، غافلان و بی خردان داخلی کردند ، یک حضور مستحکم خواهند داشت (۲۰/۶/۸۸))) . و با این رهنمود و رهنمود های دیگر خصوصاً نامگذاری سال ۹۲ به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مسیر حرکت آحاد ملّت را طوری تنظیم نمود که همگان همه توان خود را برای استحکام هرچه بیشتر نظام اسلامی در ۲۴ خرداد به میدان آوردند و ضمن نفی تحلیل های غلط بدخواهان برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی افزودند بطوریکه به اذعان بسیاری از ناظران سیاسی منطقه و دنیا ، مدل دموکراسی ایرانی می بایست بعنوان الگوی عملی کشورهای دیگر قرار گیرد.

۵- ملّت در انتخاب خود بطور معنی داری به سمت شخصیتی گرایش پیدا نموده که ضمن دارا بودن سوابق انقلابی ، همراهی با امام و رهبر معظم انقلاب و عضویت در جامعه روحانیت مبارز بعنوان شخصیتی با سبقه روحانی محسوب می شود و از این جهت اعتماد عمومی در بین همه نامزدهای مختلف با گرایشات مختلف و به جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی خود بهترین پیام می باشد که رابطه مردم و روحانیت همچنان مستحکم بوده و این بعنوان یکی از بهترین فرصت های نظام جمهوری اسلامی می باشد.

۶- در پایان ضمن تبریک به رهبر فرزانه و عالم مان حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) و ملّت سرافراز ایران اسلامی ، نامزدها و دست اندرکاران انتخابات و نیز حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی باید اذعان نمود که هنر رهبری معظم انقلاب در به میدان آوردن همه سلایق سیاسی و آحاد مردم برای خلق حماسه سیاسی در ۲۴ خرداد متبلور گردیده است حال همه نگاه ها به دولت آینده دوخته شده که آیا دولت توانایی به میدان آوردن همه این ظرفیت ها را برای خلق حماسه اقتصادی خواهد داشت یا خیر ؟ که امید داریم به فضل الهی این مهم تحقق پیدا نماید.

والسلام علیکم و رحمه الله

عبّاس بایرامی

کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی

Share