توصیف جالب علم‌الهدی از عشق امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت: عشق امام حسین (ع) برای حضرت ابوالفضل (ع) عشق برادری نبوده است و آن عشقی الهی است زیرا قمر بنی‌هاشم، حسین (ع) را مظهر خدا می‌دانست. آیت‌اله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در مسجد واعظ در مشهد مقدس برگزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت: عشق امام حسین (ع) برای حضرت ابوالفضل (ع) عشق برادری نبوده است و آن عشقی الهی است زیرا قمر بنی‌هاشم، حسین (ع) را مظهر خدا می‌دانست.
alamalhoda
آیت‌اله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در مسجد واعظ در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: با توجهی اعتقادی به این نکته که ائمه معصومین (ع) از ارتباط با خدا و مبدأ وحی جانشین پیغمبر اکرم (ص) بوده‌اند و همان خاصیتی که ذات مقدس پروردگار در قرآن کریم در مورد منطق نبوت می‌فرمایند در مورد منطق امامت و ولایت صادق است، باید به حدیثی از امام سجاد (ع) توجهی ویژه داشت.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه بیانات و فرمایشات رسول‌الله و امامان معصوم ما مبتنی بر احساس و عاطفی نیست و آنچه آنها می‌گویند وحی است که بر آنها نازل شده، تصریح کرد: عین این منطق در مورد معصومین صادق است و کلام معصوم کلامی احساسی و عاطفی نیست، آنچه امام می‌گوید واقعیتی است که از طریق خدا به او ابلاغ شده است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) از قمر بنی‌هاشم عنوان کرد: تعبیری که امام سجاد (ع) از ابوالفضل (ع)  تعبیری جدی و واقعی است، ایشان می‌فرمایند عموی من عباس در بهشت درجه‌ای دارد که تمام شهدا به او قبطه می‌خورند.

علم‌الهدی با طرح این پرسش که این چه مقام و درجه‌ای است، خاطرنشان کرد: این مقام در عرصه‌های اخروی و مقامات پر اوج جهان آخرت از بالا تا پایین برای هیچ انسانی جز اولیای خدا قابل درک نیست و مقام اخروی حضرت ابوالفضل (ع) مقامی حقیقی است که تنها ائمه معصوم آن را درک کرده‌اند.

وی افزود: مقام حضرت ابوالفضل (ع) در عرصه بندگی خداوند در درون اندیشه‌اش تا آنجا است که غیر از خداوند متعال هیچ چیزی در ذهن ایشان وجود نداشته است و این علاقه تنها با چشم دل قابل فهم است.

علم‌الهدی با تمایز میان چشم عقل و چشم دل تصریح کرد: چشم عقل چشم تشخیص است و چشم دل چشم خواستن، چشم دل می‌بیند و در مسیر آن حرکت می‌کند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه شهادت بر دو نوع ارادی و قهری قابل تقسیم است، اظهار کرد: زمانی که شهید اراده به شهادت می‌کند همه چیز در مقابل چشمانش مجسم می‌شود و آنچه از همه مهمتر است خداوند متعال است.

وی با طرح این پرسش که وجود مقدس قمر بنی‌هاشم چه خصوصیاتی داشت، بیان کرد: در جهان اسلام رشادت‌های بسیاری صورت گرفته است اما رشادت قمر بنی‌هاشم که خود از شخصیتی متفاوت بهره‌مند بود رشادتی دیگر است.

علم‌الهدی با اشاره به سپاه ۱۲۰ هزار نفری دشمنان سیدالشهدا (ع) در کربلا و وجود ۵ هزار کشته در این واقعه خاطرنشان کرد: با وجود نابرابری میان دو سپاه این تعداد کشته وجود نداشتند مگر به واسطه حضور حضرت ابوالفضل (ع) در سپاه سیدالشهدا (ع) و این فقط به خاطر هیبت قمر بنی‌هاشم است.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر اینکه تنها ۲ نفر در کربلا از جیره آب خود استفاده نکردند و آنها سید‌الشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) بودند، افزود: آب ننوشیدن قمر بنی‌هاشم متاثر از محبتی برادرانه نسبت به سیدالشهدا(ع) نیست و منطق حق الهی در پشت آن نهفته است، عشق حق در وجود حضرت ابوالفضل (ع) تا آن حد متبلور است که آن را تنها باید در محضر خداوند متجلی کند.

وی با اشاره به اینکه روضه حضرت ابوالفضل (ع) را زیاد شنیده‌ایم، تصریح کرد: حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا به شهادت رسید و آنکه در شهادت او به مصیبت می‌نشیند، امام حسین (ع) سالار شهدای کربلاست و ما برای مظلومیت امام حسین (ع) اشک می‌ریزیم.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) برای دست‌های بریده و چشم‌های تیرخورده حضرت ابوالفضل (ع) روضه نخواند، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) خود نخستین کسی است که بالای سر برادر خود روضه می‌خواند و ایشان می‌فرمایند، دیشب دشمن از ترس شمشیر تو نخوابیده است.

منبع: تسنیم
Share