اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه

دستور جالب و قابل تقدیر دو وزیر دولت دهم + عکس

دیار میرزا شنیده شد که دو وزیر دولت دهم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد: وارد شدن مدیران وزارت خانه زیر مجموعه به‌ویژه مدیران ارشد در فعالیت‌ها و فضاهای سیاسی انتخابات، مانند سمی خطرناک برای این وزارتخانه است پس سیاسی کاری ممنوع !!!!!!!…

به گزارش دیارمیرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

 *کیهان:1074112_557

شاخص انحراف در کلام امام(ره) سایت هاشمی علیه خود حکم داد

گردانندگان سایت‌ هاشمی رفسنجانی بر علیه وی حکم دادند.
دست‌اندرکاران این سایت با استناد به بیانات حضرت امام خمینی(ره) در جمع مسئولان بنیاد شهید (۲۵) آبان ۱۳۶۰، تیتر زده‌اند؛ «پیشگویی سی سال قبل امام از انحراف امروز» و سپس از حضرت امام نقل کرده‌اند «امروز ما از روزهای قبل بیشتر احتیاج به همبستگی داریم، امروز ما مواجه با همه قدرت‌ها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح‌ریزی می‌کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهم تکلیف‌هایی است که خدا دارد؛ یعنی،‌ حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر – ولو امام عصر باشد – اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. همه انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.

پیامبر اکرم(ص) آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متکفل شدند و جانبازی‌ها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملت‌ها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ این بر همه کس واجب عینی است؛ یعنی، همه مکلف هستیم حفظ کنیم تا آن وقتی که یک عده‌ای قائم بشوند برای حفظ او، که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته می‌شود.

امروز ایجاد اختلاف؛ هر اختلافی باشد، و کارهایی که اختلاف‌انگیز است؛ هر کاری باشد و با هر اسمی باشد، این مضر به اسلام است و مضر به انقلاب است. و از همین رشته است این که باز یک جریانی در کار است که نسبت به علمای بلاد، نسبت به اهل علم، نسبت به ائمه جماعات اهانت بکنند. و این یک چیزی است که، جریانی است که چنانچه – خدای نخواسته – این جریان به توفیق خودش، که به خیال خودش این است که روحانیت را از مردم بگیرد، اگر این امر به توفیق خودشان برسد، شما مطمئن باشید که شکست خواهیم خورد؛ برای این که، روحانیون در همه بلاد، حافظ اسلامند و حافظ مقاصد اسلامی هستند و از اول هم بوده‌اند.»

اکنون از باب قاعده «الزموهم بما الزمو انفسهم» جای طرح این سوال است که چرا همان جریان‌های ضد انقلاب که با بی‌انصافی لقب عالیجناب سرخپوش به آقای هاشمی می‌دادند، طی ۸-۷ سال اخیر در زمره حامیان و ترویج‌کنندگان وی در آمده‌اند؟ اگر حفظ اسلام و جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و شریف‌ترین جان‌ها نیز باید فدای همین راه شود، پس چرا صف آقای هاشمی با صف محافل ضد انقلاب در فتنه سبز که دم از حذف جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه می‌زدند و به مساجد حمله می‌کردند و به ساحت قدسی امام حسین(ع) در روز عاشورا جسارت کردند و مرهم بر زخم‌های استکبار و اسرائیل گذاشتند، یکی شد؟

آیا جمهوری اسلامی و مردم منحرف شده بودند که پای اسلام و انقلاب ایستادند یا آنها که حمله اوباش ضد انقلاب را دیدند و شنیدند و با این همه در خطبه نماز جمعه و پس از آن، به سوی همان‌ها غلتیدند؟ می‌توان پرسید که آیا خیانت نابخشودنی حلقه انحرافی (معارض دین و روحانیت و قانون اسلامی) کمتر از خیانت جریان سرسپرده‌ای بود که اسلام و روحانیت را ارتجاع شمرده و تقلید از مرجعیت معظم را – نعوذبالله – با کار میمون شبیه دانستند و فقه و فقیه و فقاهت را با طالبانی‌گری و دیکتاتوری مقایسه کردند؟

یادآور می‌شود برخی مواضع آقای هاشمی طی سالیان اخیر در زمینه نرمش با آمریکا و اسرائیل خدشه در سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی، در تعارض و تناقض صریح با سیره انقلابی حضرت امام خمینی(ره) است. از جمله آقای هاشمی اخیرا و در حالی که سران بی‌سر و پای رژیم صهیونیستی علی‌الدوام – و البته به گزافه – جمهوری اسلامی را تهدید به حمله نظامی می‌کنند، مدعی شده که «ما با اسرائیل سر جنگ نداریم»؛ حال آن که حضرت امام با صراحت فرمودند «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»

قاتلان ۱۵ هزار شهروند ایرانی پرچم شرافت گروه‌های مسلح در سوریه!

وبسایت رادیو فرانسه در گزارشی به جزئیات همکاری سازمان منافقین با گروه‌های تروریستی و بقایای رژیم صدام در سوریه پرداخت.
در این گزارش با بیان اینکه اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) در کنار ارتش آزاد و گروه‌های وابسته به القاعده در جنگ علیه سوریه شرکت دارند، آمده‌است: آنها جزو اتباع ۳۸ کشوری هستند که در سوریه و در جنگ علیه حکومت بشار اسد حضور دارند. مجاهدین خلق (منافقین) در مناطق مرزی اردن و سوریه به ایجاد پایگاه مبادرت کرده‌اند و آن را بیمارستان می‌خوانند این مرکز از جمله حلقه‌های ارتباطی سازمان و ارتش آزاد سوریه است.

این گزارش می‌افزاید: همکاری‌های مجاهدین با ارتش آزاد سوریه بیشتر در مناطق مرزی آن کشور با اردن متمرکز و در رابطه با گروه تحت فرمان عزت ابراهیم معاون سابق صدام صورت می‌گرفت. سالهای طولانی حضور نیروهای سازمان در عراق روابط لازم را برای ادامه همکاری‌های این گروه و طرفداران صدام، بعد از سقوط رژیم بعثی در بغداد، فراهم آورد و این همکاری‌ها با آغاز جنگ در سوریه ابعاد تازه‌ای یافت.

رادیو فرانسه اضافه کرد: موضوع حضور نفرات وابسته به سازمان در جنگ داخلی سوریه زمانی ابعاد تازه‌ای یافت که گزارش‌هایی غیررسمی پیرامون کشته شدن دو تن از وابستگان آنها در ضمن درگیری با نیروهای امنیتی سوریه منتشر شد. محتوای این گزارش با اطلاعات رسمی انتشار یافته از سوی دولت انگلیس و گزارش رسمی اخضر ابراهیمی کاملاً همسو به نظر می‌رسد.

رادیو فرانسه با اشاره به اینکه «حضور افراد وابسته به مجاهدین خلق [منافقین] در ترکیه و انتقال آنها به سوریه بدون اطلاع مقامات امنیتی دولت آنکارا تا حدودی غیرقابل هضم است نوشت: اعضای این سازمان در شهر استانبول کاملاً فعال هستند و دولت ترکیه در حد امکان تحرک آنها را از نزدیک زیر نظر دارد.

وب‌سایت رادیو فرانسه در ادامه با مرور سوابق خیانت‌آمیز سازمان تروریستی منافقین در جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران نوشت: سازمان در سال ۱۳۶۷ و تنها شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت مبنی بر اعلام آتش‌بس با عراق توسط دولت جمهوری اسلامی با ایران مستقیماً درگیر جنگ شد.

عملیات نظامی یاد شده که جمهوری اسلامی آن را مرصاد می‌خواند و مجاهدین از آن به نام فروغ جاودان یاد می‌کنند، بدنبال نقض آتش‌بس توسط ارتش صدام و پیشروی آنها به سمت خرمشهر آغاز شد. مسعود رجوی وعده داده بود که در فاصله ۴۸ ساعت به تهران خواهد رسید اما عملیات نظامی یاد شده به شکست کامل سازمان ختم شد و هزاران کشته و مجروح از سازمان برجای ماند. اکنون از تعداد اعضای سازمان کاسته شده و ماندگان در سازمان نیز به سن سالخوردگی رسیده‌اند.

یادآور می‌شود سازمان منافقین قادر به عملیات جنگی نیست و نوعا در عملیات تروریستی و غافلگیری و قتل‌عام افراد بیگناه مشارکت می‌کند.این سازمان بیش از ۱۵ هزار شهروند بیگناه را در ایران به شهادت رسانده و از این حیث کلکسیون افتخارات! گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه و حامیان آمریکایی- سعودی آنها را کامل می‌کند. آمریکا به تازگی سازمان منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرده بود و وزیر خارجه اوباما در مقابل اعتراض یکی از سناتورها که به این اقدام اعتراض داشت گفته بود؛ این سازمان می‌تواند برای آمریکا مفید باشد!

رئیس اداره خلع سلاح وزارت خارجه:کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی دستاورد محتوایی نداشت

رئیس اداره خلع سلاح وزارت خارجه تاکید کرد دومین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در «ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵» به لحاظ اینکه نتیجه ملموسی درباره برگزاری کنفرانس عاری از سلاح هسته‌ای نداشت فاقد دستاورد محتوایی است.

«رضا نجفی» اظهار داشت: در دومین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ بحث‌های جدی از جمله انتقاد به کشورهای هسته‌ای و برگزار نشدن کنفرانس ۲۰۱۵ خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای صورت گرفت و از این جهت کنفرانس مثبت و مفید بود، اما نتیجه ملموسی مثلا این که درباره برگزاری کنفرانس عاری از سلاح هسته‌ای تاریخ جدیدی تصویب شود، نداشته است و می‌توان گفت این کمیته دستاورد محتوایی نداشت.

وی با اشاره به خروج مصر از دومین کمیته مقدماتی در ژنو که در اعتراض به عدم اجرای قطعنامه کنفرانس هلسینکی فنلاند در ۲۰۱۲ مبنی بر خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای صورت گرفت، اظهار داشت: سیاست کلی ایران درباره حضور در تمامی مجامع بین‌المللی مخالفت با «صندلی خالی» است. ما معتقدیم حضورمان بیش از حضور نیافتن‌مان منافع کشور را تامین می‌کند، بنابراین مثل مصر عمل نکردیم.
به گزارش ایسنا، در نشست دو هفته‌ای دومین کمیته مقدماتی برگزاری کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ که در ژنو سوییس برگزار شد و ریاست آن با کورنل فروتا، نماینده رومانی بود، ۱۰۶ کشور از ۱۹۰ کشوری که معاهده ان.پی.تی را امضا و تصویب کرده‌اند به همراه پنج سازمان بین‌المللی و ۵۳ سازمان غیردولتی شرکت داشتند.

اولین کمیته مقدماتی برگزاری کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ سال ۲۰۱۲ در وین برگزار شد.نجفی درباره نتایج دومین کمیته مقدماتی برگزاری کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ تصریح کرد: جلسات کمیته مقدماتی عموما گزارش محتوایی ندارد و گزارش‌هایش شکلی است.

رئیس اجلاس صرفا یک جمع‌بندی تهیه می‌کند که این جمع‌بندی متشکل از دیدگاه‌ها و بیانیه‌هایی است که کشورهای عضو در این کمیته ارائه کردند. اما متاسفانه جمع‌بندی نهایی مورد موافقت برخی کشورها از جمله ایران و نیز جنبش غیرمتعهدها قرار نگرفت، چرا که معتقد بودند این جمع‌بندی متوازن نیست و تمامی بحث‌هایی که در کمیته مطرح شده است، از جمله در زمینه خلع سلاح هسته‌ای را در بر نمی‌گیرد و نقص دارد؛ جنبش غیرمتعهدها رسما این موضع را در جلسه پایانی اعلام کرد.

روایت عبدی از بازنده‌های انتخابات

عباس عبدی می‌گوید کسانی که در انتخابات شفاف عمل نمی‌کنند ممکن است ببازند.
وی درمصاحبه با نشریه پنجره و درباره مواضع افرادی مانند هاشمی درتأیید و تکذیب نامزدی گفت:‌ گویی این یک نوع بازی است که همه دوست دارند دستشان خوانده نشود، در حالی که در سیاست مدرن انتخاباتی این حرف‌ها مطرح نیست و همه باید رو بازی کنند. از شش ماه پیش آدم‌ها، حرف‌ها، موضوع چالش‌ها معلوم است و چیز پیچیده‌ای هم وجود ندارد ولی این طور که پیش می‌رود تا ثانیه آخر روز ثبت‌نام نامزدها که هیچ، حتی بعد از آن هم گویا نبایدمشخص شود که چه کسی و چه طوری وارد صحنه می‌شود.

بعضی‌ها فکر می‌کنند این زرنگی است، ولی در عالم سیاست مطلوب نیست، چون آن موقع ممکن است همه ببازند. به این دلیل واقعا شنیده‌ها را قبول ندارم چون بسیاری از آقایان حرف‌های واقعی خود را حتی به اطرافیان‌شان هم نمی‌زنند. مثلا یک نفر می‌گوید که فلانی به من گفت که نامزد نمی‌شوم. این گفته حتی اگر به درستی شنیده شده باشد من باور نمی‌کنم که گوینده مقصودواقعی خود را گفته است، چه بسا آن فرد می‌خواهد این پیام را بدهد که من نمی‌آیم، بعد کاری دیگر انجام دهد.

وی درباره احتمال نامزدی خاتمی گفت: به طور کلی معتقدم نامزدی آقای خاتمی بسیار بعید است.
عضو مستعفی حزب مشارکت درباره هاشمی نیز گفته است: به چند دلیل اصل بر نیامدن است؛ یکی اینکه سن آقای هاشمی بالاست، او ۷۹ یا ۸۰ سال دارد وبه لحاظ فیزیکی تحرک برایش خیلی سخت است. دوم اینکه شخصیت ایشان متناسب با انتخابات بعد از دوم خرداد ۷۶ نیست. یک شخصیت نخبه‌گرایانه دارد که در پالیتی بیشتر مطرح است و اینکه برود این طرف و آن طرف از مردم رای بگیرد برایش جذاب نیست.

او می‌افزاید: اگر آقای هاشمی بیاید شخص ایشان موضوع اصلی انتخابات خواهد بود، وزن و وضعیت سیاسی آقای هاشمی این طور نیست که بتواند در یک بازی وارد شود و همانند دیگر نامزدها یک طرف بازی باشد، بلکه خوداو موضوع بازی می‌شود و این ضعف ایشان است، اما شاید آقای هاشمی توجه کافی به این مسئله نمی‌کند. او خودش به موضوع انتخابات تبدیل می‌شود تاآنکه یک طرف انتخابات باشد. مثلا ایشان اصلا نمی‌تواند مانند دیگر نامزدها راجع به اقتصاد نظر دهد، بلکه خود تبدیل به موضوع انتخابات می‌شود.

معمار معتمد صهیونیست‌ها اینجا چه می‌کند؟!

اقدام شهرداری تهران در گودبرداری پروژه برج‌های هتل ۵۰ طبقه در مجاورت برج میلاد، موجب واکنش توأم با احتیاط برخی از اعضای شورای شهر شد.در همین ارتباط، بخشی از جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سوم اردیبهشت ماه سال جاری، به موضوع گودبرداری «هتل دو قلوی ۵۰ طبقه در مجاورت برج میلاد»، اختصاص یافت. نکته قابل توجه، سکوت معنادار مدیران شهرداری در این خصوص است. آنچه که در جلسه شورا مورد غفلت همه حاضران قرار گرفت، اینکه معمار این پروژه، خانم زاها حدید (معمار انگلیسی و عراقی‌تبار) است.

«زاها حدید»؛ در کارنامه معماری خود، همکاری با ملکه انگلیس، پادشاه عربستان سعودی و محافل صهیونیستی را یدک می‌کشد. این اعتماد تا جایی است که زاها حدید، به عنوان یکی از دو سرپرست اصلی پروژه تخریب مسجدالحرام (در کنار نورمن فاستر؛ مشهورترین معمار فراماسون و همان کسی که برج‌های ابلیسک را در کنار خانه خدا طراحی کرد و نماد شیطان را در مراسم رمی جمرات، حذف و دیواری را جایگزین آن کرد) انتخاب شد.

زاها حدید، علاوه بر این، در سال ۲۰۱۱ و در مقطعی که شیعیان بحرین بر ضد رژیم دیکتاتوری آل خلیفه دست به قیام زدند و مسلمانان جهان شاهد اقدامات جنایتکارانه این رژیم بودند، ۷ ماه پس از آغاز قیام، با بی‌اعتنایی به این اتفاق، طرحی را جهت «پیست مسابقات اتومبیلرانی بحرین» به آل خلیفه تقدیم کرد. زاها حدید، در سال ۲۰۰۴ میلادی، جایزه پریتزکز (جایزه‌ای که خانواده متمول و صهیونیست پریتزکز به معمارانی که به «آرمان صهیونیسم» خدمت کرده‌اند، اهداء می‌کند) را دریافت کرده است. زاها حدید یکی از مشهورترین معماران سبک «دیکانستراکشن» می‌باشد.

فلسفه اومانیستی دیکانستراکشن زاییده توهمات ذهنی «ژاک دریدا»، فیلسوف پست‌مدرن فرانسوی است. لذا فلسفه دیکانستراکشن، فلسفه ایهام، آشفتگی، ابهام، دوگانگی، عدم ثبات، تزلزل، فریب، عدم سودمندی، چند معنایی و تناقض است. زاها حدید معتقد است که معماری، مسئولیت اجتماعی ندارد و مسائلی همچون گسترش عدالت اجتماعی و بهبود سطح زندگی اقشار ضعیف، هیچ اهمیتی برای یک معمار ندارد و بایستی اخلاق، قربانی معماری شود.

بدیهی است که این همکاری با شعار ویژه شهردار محترم یعنی «فرهنگ و روحیه جهادی» نمی‌تواند همخوانی داشته باشد؟! گفتنی است مجله «معماری» که از نشریات همشهری و متعلق به شهرداری است، فصل گسترده‌ای را به تعریف و تمجید از «زاها حدید» اختصاص داده است و در ضمن این تعریف و تمجیدهای سؤال برانگیز، به بخشی از ماهیت وی هم اشاره کرده است. و سؤال دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، و آن اینکه چرا این نمایندگان، با تأخیر زیاد در مقابل پروژه‌ای با این عظمت، واکنش نشان دادند. و سخنی نیز با مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور در میان است و آن اینکه چرا اینگونه اقدامات و هویت زاها حدید از نگاه شما که باید تیزبین باشد پنهان مانده است؟!

*وطن امروز:

1074113_259

برنامه ویژه انجمن پادشاهی برای انتخابات

هفته گذشته سلطنت‌طلبان ورشکسته، نشستی در پاریس برگزار کردند که در حاشیه آن تعدادی از عناصر ساواک رژیم ستمشاهی و از سرحلقه‌های گروهک تروریستی انجمن پادشاهی، با ارائه طرحی ویژه خواهان اقدامات تروریستی در آستانه انتخابات شدند. به گزارش دیده‌بان، هفته گذشته شورای ربع‌پهلوی که افتضاحات بسیاری را به بار آورده بود، تلاش کرد با برگزاری نشستی در پاریس از آبرو‌ریزی بیشتر جلوگیری کند. اما نکته قابل توجه این نشست وجود حاشیه پررنگ‌تر از متن بود.

در همین راستا برخی از سر‌شبکه‌های گروهک تروریستی انجمن پادشاهی و از اعضای سابق ساواک رژیم ستمشاهی با وعده‌های دروغین اخذ پناهندگی در اروپا و آمریکا پادوهای دون‌پایه ربع‌پهلوی را تحریک به اقدامات تروریستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کردند. این اظهارات مورد استقبال دیگر اعضای شرکت‌کننده در نشست خصوصا ربع‌پهلوی نیز قرار گرفت.

برپایه این خبر «آیدین خوش‌بینانی»، «سوزی یاشار» و «اردوان مفید» طرحی ویژه درباره آموزش و حمایت مالی از عناصر ضدانقلاب به خصوص کسانی که سال‌ها در انتظار اخذ اقامت اروپا و آمریکا بوده و عمر خود را بی‌نتیجه برای کسب پناهندگی سیاسی سپری کرده‌اند و اکنون داوطلب خدمت به رژیم پادشاهی و برنامه‌های خرابکارانه و تروریستی آن هستند، نوشته و به شورای به‌اصطلاح ملی ارائه کرده‌اند.

خوش‌بینانی به کسانی که داوطلب خدمت به سلطنت‌طلبان ورشکسته هستند، وعده داده ضمن حمایت مالی قابل توجه از آنان در صورت بازگشت به ایران و اجرای نقشه‌های شوم شورای ربع‌پهلوی برای عملیات تروریستی در ایران، در صورت بروز مشکلاتی امکان خروج فوری آنان را از ایران نیز فراهم می‌کنند! یکی از روش‌های همیشگی جذب نیرو توسط سلطنت‌طلبان در خارج از کشور سوءاستفاده از افرادی است که به دنبال پناهندگی سیاسی هستند، آنها با دادن وعده‌های دروغین و پرداخت اندکی پول افراد را جهت انجام اهداف شوم خود فریب می‌دهند. خاطر‌نشان می‌شود، گروهک تروریستی انجمن پادشاهی در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۷ در یک عملیات تروریستی حسینیه شهدا وابسته به کانون رهپویان وصال در شهر شیراز را مورد هدف قرار داد که در پی این اقدام وحشیانه ۱۴ نفر به شهادت رسیدند که از جمله آنان می‌توان به به شهادت رسیدن ۲ کودک اشاره کرد.

*خراسان:

1074114_591

دستور یک وزیر برای کنترل فشار خون مدیران و کارمندان

یکی از وزرای اقتصادی در نامه ای به ادارات زیر مجموعه خود، از آنها خواسته است با توجه به اهمیت کنترل فشار خون و اثرات نامطلوبی که این بیماری روی انسان به جای می گذارد، شرایطی فراهم شود تا همه کارمندان و مدیران این وزارتخانه و شعب استانی، ضمن هماهنگی با بیمارستان های دولتی اقدام به کنترل فشار خون خود کنند. در این بخشنامه اولویت اول، کارمندان بالای ۵۰سال و کارمندانی که با ارباب رجوع سر و کار دارند، ذکر شده است.

صدور مجوز واردات موز از ویتنام

بر اساس مجوز اخیر نهادهای اقتصادی دولت، واردات انبوه میوه موز از کشور ویتنام مجاز بوده اما با توجه به ریسک این محموله ها، موزها پیش از ورود به کشور باید تمام موارد قرنطینه ای را رعایت کنند.بر اساس این مجوز، موارد قرنطینه ای شامل عدم تخلیه و بارگیری در کشور ثالث، قرارگیری در بسته بندی تمیز و غیرچوبی و نیز وجود نداشتن شاخ، برگ یا کاه در بسته بندی موزهای ویتنامی است.

*آرمان:

01.indd

احتمال کناره‌گیری عارف از انتخابات

شنیده شد که یکی از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف می‌گوید: اگر آقای ‌هاشمی و رئیس دولت اصلاحات بر سر کاندیداتوری آقای عارف اجماع نکنند، بعید است کاندیدا شود. مثلث‌آنلاین نوشت؛ علی‌اکبر اولیاء تاکید کرد: تاکنون قرار بر این بوده است که اگر این دو نفر کاندیداتوری در انتخابات را نپذیرند آقای عارف به‌عنوان نامزد مطرح اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور پیدا کند.

وی افزود: در شرایط فعلی مشخص نیست آقای عارف بتواند نامزد مطرح اصلاح‌طلبان شود زیرا ایشان به اجماع نظر این دو نفر نیاز دارد. متاسفانه با موضع‌گیری‌های اخیری که نسبت به اصلاح‌طلبان می‌شود مشخص نیست بحث کاندیداتوری آقای عارف به وقوع بپیوندد.

یک ماه قبل از حمله سایبری هشدار داده بودیم

شنیده شد که مدیرعامل یک شرکت رایانه‌ای از اعلام هشدار به وزارت نفت یک ماه قبل از حمله سایبری به این وزارتخانه خبر داد. سیدمحمدمهدی شبیری در مورد اقدامات این شرکت در حوزه حملات سایبری و وجود حفره‌های امنیتی در محصولات این شرکت گفت: به هیچ وجه شرکت پاندا در سال گذشته مورد حمله سایبری قرار نگرفته است. وی افزود: بررسی‌های ما در این حوزه نشان می‌داد که یکی، دو ماه قبل از حمله سایبری به وزارت نفت ایران، حمله‌ای مشابه به کشور کوبا شده بود، لذا ما برای جلوگیری از این حمله به وزارت نفت هشدار دادیم و پیشنهاد کردیم که از چه نوع نرم‌افزارهایی استفاده کند.

انتخابات و بازار گرم رمال‌ها

شنیده شد که با فرا رسیدن فصل انتخابات ریاست‌جمهوری مجددا بازار رمال‌ها داغ شده است. قدس نوشت؛ در محافل سیاسی شنیده می‌شود که بعضی از کاندیداها که از رای مردم ناامید شده‌اند به سراغ رمال‌ها رفته‌اند و یکی از افرادی که خودش را به‌عنوان کاندیدا مطرح کرده است؛ روزانه ریسمانی را می‌سوزاند تا نظر بد را از خود برگرداند و طلسم عدم توجه مردم را از خود برگرداند.

حمایت قلعه‌نویی از حسن روحانی؟

شنیده شد که معاون اجرایی باشگاه استقلال همکاری امیر قلعه‌نویی با کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. امیر عرب درخصوص حمایت امیر قلعه‌نویی از یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری که به دنبال انتشار عکس وی در کنار این کاندیدا منتشر شده، اظهار کرد: «ماجرا از این قرار بود که در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آقای قلعه‌نویی در مراسمی که به همت محمد جمعه‌ای، مشاور عالی باشگاه پرسپولیس تدارک دیده شده بود حضور یافت.

در آن مراسم حمید استیلی، ضیا عربشاهی و… نیز حضور داشتند.» وی ادامه داد: «من هم آنجا حضور داشتم و در هنگام صرف ناهار آقای حسن روحانی به مراسم آمدند. عکاسانی که آنجا حضور داشتند عکس‌هایی انداختند و آن عکس‌ها نیز منتشر شد. کل قضیه همین بود و آقای قلعه‌نویی بنا ندارد از هیچ کاندیدایی در انتخابات حمایت کند.»

محکومیت بیش از ۲ هزار نفر در دادگاه امنیتی عربستان

شنیده شد که وزارت دادگستری عربستان اعلام کرد دادگاه امنیتی این کشور تاکنون ۲ هزار و ۱۴۵ حکم زندان صادر کرده است. دادگاه امنیتی عربستان که چهار سال و نیم پیش به منظور بررسی پرونده‌های امنیتی تاسیس شد، اغلب به پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند که متهمان آن مشکوک به همکاری با القاعده در داخل خاک این کشور و یمن هستند.

ایسنا نوشت؛ براساس گزارش وزارت دادگستری عربستان، این دادگاه در طول دوران فعالیتش ۲ هزار و ۱۴۵ مرتبه علیه متهمان حکم زندان صادر کرده و مدعی است این محکومان همه تروریست بوده‌اند. اما کارشناسان و مدافعان حقوق بشر معتقدند این دادگاه، فعالان حقوق بشری و مخالفانی را که اغلب متعلق به اقلیت شیعه هستند، محاکمه می‌کند و مشخص نیست آیا حمایت از تروریسم به تمام پرونده‌های این دادگاه مرتبط بوده است یا نه.

من فیلم قالیباف را نمی‌سازم

شنیده شد که با وجود خبرهای منتشر شده درباره ساخت فیلم تبلیغاتی محمد باقر قالیباف توسط رضا میرکریمی، این کارگردان مدعی است قرار نیست برای این کاندیدا فیلم انتخاباتی بسازد. ندای انقلاب نوشت؛ گفتنی است در روزهای اخیر خبرهای بسیاری درباره ساخت فیلم‌های تبلیغاتی از سوی کارگردانان مطرح سینما در رسانه‌ها منتشر می‌شود و بسیاری از این سینماگران معتقدند خبر منتشر شده حقیقت ندارد و هنوز با کاندیدایی وارد مذاکره نشده‌اند. از جمله این مطالب می‌توان به خبری اشاره کرد که از ساخت فیلم قالیباف توسط تیم منوچهر محمدی و محمود رضوی متشکل از کارگردانانی چون مازیار میری و رضا میرکریمی خبر داده بود و چندی پس از آن مازیار میری از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود: چنین موضوعی اصلا صحت ندارد.

مداحان صاحبخانه می‌شوند

شنیده شد که مدیر روابط عمومی خانه مداحان از واگذاری خانه به مداحان اهل بیت(ع) در پیشوای ورامین خبرداد. جواد احمدی گفت: با توجه به توافق خانه مداحان با شرکت بلوک بتن شرق واحدهایی از پروژه مسکن مهر به مداحان واگذار می‌شود. وی با اشاره به اینکه فعلا ۲۱۰ واحد مسکونی به مداحان واگذارمی شود، افزود: تاکنون ۱۸۰مداح و۳۰ نفر از شعرای آیینی ثبت‌نام کرده‌اند.

احمدی با بیان اینکه مسکن مهر پیشوای ورامین دو هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی دارد، افزود: ‌از همین رو اگر متقاضیان بیشتری اقدام به ثبت‌نام کنند مشکلی وجود ندارد و اختصاص واحد مسکونی به مداحان به بیش از ۲۱۰ خواهد رسید. وی متراژ این واحد‌های مسکونی را از ۶۰متر تا ۸۵ متر عنوان کرد و افزود: تا اواخر شهریور ماه این واحدهای مسکونی به مداحان متقاضی تحویل داده می‌شود.

درحد واندازه ریاست‌جمهوری نیستم

شنیده شد که مشایی گفت: بنده در حد و اندازه‌های ریاست‌جمهوری و این حرف‌ها نیستم. اروم نیوز نوشت؛ اسفندیار رحیم مشایی در پاسخ به این که آیا در انتخابات حضور خواهید یافت، اظهار داشت: من قابل این حرف‌ها نیستم و خود را در حد و اندازه‌های این حرف‌ها نمی‌دانم. وی افزود: چه اشکالی دارد که آقای احمدی‌نژاد از من حمایت کند؟ چه اشکالی دارد بنده مورد حمایت رئیس‌جمهور باشم؟. مگه اشکالی دارد؟ اشکالی ندارد که.

سیاسی‌کاری در وزارت نیرو ممنوع شد

شنیده شد که پس از وزیر نفت، وزیر نیرو هم با تاکید بر پرهیز هرگونه فعالیت سیاسی مدیران صنعت آب و برق در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد: وارد شدن مدیران وزارت نیرو به‌ویژه مدیران ارشد در فعالیت‌ها و فضاهای سیاسی انتخابات، مانند سمی خطرناک برای این وزارتخانه است. مجید نامجو گفت: همه باید هوشیار باشند که در مدت باقیمانده مشکلی به وجود نیاید و دولت توقع دارد که اگر آمار غلط یا اظهار نظر اشتباهی رخ داد، حتما به صورت کامل پاسخ داده شود و با دقت کافی و هوشمندانه تمام فعالیت‌ها از سوی مدیران مربوطه مدیریت شود.

*تهران امروز:

1074116_957

واکنش عضو ستاد روحانی به سخنان عارف

بابک دربیکی مسئول روابط‌عمومی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در واکنش به سخنان اخیر محمدرضا عارف که گفته روحانی اصلاح‌طلب نیست که به نفعش کنار بروم،به مهر گفت: ضمن احترام به آقای عارف، به خاطر ندارم که آقای روحانی تاکنون خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده باشد. اینکه کسی بتواند نظر مثبت اصلاح‌طلبان را به خود جلب کند یک موضوع است و اینکه کسی خود را اصلاح‌طلب معرفی کند موضوعی دیگر.

دربیکی تصریح کرد: هیچ نیروی سیاسی‌ای قابل حذف نیست. از همین رو، حمایت هر نیروی سیاسی از دکتر روحانی، در این چارچوب را خوشامد می‌گوییم و در عین حال، رقابت با هر نیروی سیاسی با رعایت قانون، قواعد بازی و اخلاق، را جهت بالندگی جامعه، به فال نیک می‌گیریم.

درخواست وزیر کشور از کاندیداها

وزیر کشور از همه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و هواداران آنها خواست تا ‌آغاز رسمی و قانونی تبلیغات از انجام هر‌گونه اقدامی که می‌تواند شائبه تبلیغات را متبادر کند، خودداری کنند.به‌گزارش زندگی نیوز، مصطفی محمد‌نجار وزیر کشور پس از نخستین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ‌با اشاره به حساسیت و اهمیت بحث تبلیغات و اینکه نامزدهای انتخابات بتوانند به صورت عادلانه و به‌طور یکسان از امکانات دولتی استفاده کنند، گفت: در این جلسه کلیات طرح پیشنهادی سازمان صداوسیما برای استفاده برابر کاندیداها از رسانه ملی مطرح شد و با تغییراتی به تصویب رسید.

رای اشتباه و آسیب‌های بزرگ

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به‌گزارش شفاف،در جریان بررسی صلاحیت اسدالله عباسی برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با تاکید بر لزوم تناسب تخصص و مدرک تحصیلی با پست‌های مهم در کشور گفت: مثلا یکی از وزرای اسبق آموزش که سابقه‌ای در این کار نداشت، با مدرک مهندسی راه و ساختمان در مجلس هفتم رای اعتماد گرفت و تا مدت‌ها مجالس هشتم و نهم گرفتار مسئله نیروهای شرکتی و حق التدریسی بودند. ما با رای اشتباه خودمان آسیب‌های بزرگی به کشور می‌زنیم.

نظر جالب درباره نبش‌قبر حجربن‌عدی

به گزارش شفاف، محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور در جمع مردم ارومیه با اشاره به نبش قبر یکی از اصحاب قدیمی رسول خدا در سوریه گفته است: «آنطور که من در خبرها دیدم آنها گفته‌اند که ما می‌خواهیم بر اساس قوانین دقیق شرعی پیکر این صحابی را به خاک بسپاریم».

فرقی بین مشایی و احمدی‌نژاد نیست

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درخصوص پیش‌بینی‌اش از رفتار دولت در انتخابات گفت:آنچه امروز می‌گویم چیزی است که پیش از این در آقای احمدی‌نژاد دیدم. بسیاری می‌گفتند ایشان را مشایی تحت تاثیر قرارمی‌دهد. بنده می‌گفتم نه! اینطور نیست. یک عکس معروف است که آقای مشایی پشت سر آقای احمدی‌نژاد در حال نجوا با ایشان است. همان زمان یکی از آقایان که تئوریسین هم بود و هست و من احساس می‌کنم مدل تفکر و قلم ایشان این بحران‌ها را در کشور تشدید کرده است گفت: «باید احمدی‌نژاد را از مشایی جدا کنیم.»

من فورا مخالفت کردم و گفتم: «مشایی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشایی. این دو با هم یکی هستند.»

این عکس را پیش من آوردند و گفتند: مشایی تحریک کننده آقای احمدی‌نژاد است. اگر این دو را از هم جدا کنیم مشکلات حل می‌شود. خیلی‌ها به بنده گفتند باید احمدی‌نژاد را از مشایی جدا کنیم، به آن دوستان گفتم این، خود گول زدن است، چون این دو نفر وقتی می‌خواهند کاری بکنند با هم تبادل نظر می‌کنند. احمدی‌نژاد روشی دارد و آن روش امروز بروز کرده است. احمدی‌نژاد می‌خواهد ملت را در مقابل حاکمان قرار دهد و خود را طرفدار مردم و آن وقت مجلس و قوه قضائیه و… را متهم کند که اجازه ندادند من کار کنم.

احمدی نژاد قابل محاسبه نیست

عباس سلیمی نمین رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه آزاد مشهد، در رفتار‌شناسی احمدی‌نژاد گفته است: «برای او حضور در دوره‌های بعدی متصور نیست لذا کارهای غیراصولی انجام می‌دهد تا نیروی مورد نظر خود را به جامعه معرفی و تحمیل کند و در این راستا‌‌ همان طوری که هاشمی قابل محاسبه نیست احمدی‌نژاد نیز قابل محاسبه نیست».

وی همچنین گفته: «احمدی‌نژاد برای اینکه فرد مورد نظر خود را به نظام تحمیل کند به هر کاری دست می‌زند و اگر نظام به خواسته او تن نداد آشوب ایجاد کرده و از مشکلات اقتصادی بهره می‌گیرد و برخی نارضایتی‌ها را با برخی مسائل سیاسی به هم پیوند می‌زند».

پاسخ تند پورمحمدی به یک خبرنگار

مصطفی پورمحمدی یکی از پنج کاندیدای ائتلاف اصولگرایان سنتی در نشست خبری خود که درباره مسائل اقتصادی بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که از وی درباره وضعیت ۲۵میلیارد و موسسه موحدین در زمان وزارت پورمحمدی پرسید گفته است: «متأسفم که در یک جلسه اقتصادی به جنجال‌های سیاسی می‌پردازید. یک جانباز معاون لشکر که بیش از ۵۰درصد جانبازی و خدمتگزاری دارد وام گرفته است، سندهای روشن و گویا ارائه دادیم. ولی کسی که حرف حساب نمی‌فهمد به سند‌ها هم توجه نمی‌کند.

شما باید از اشتغال، تورم و گرانی‌ها سوال بکنید.» به گزارش شفاف، وی خطاب به خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود گفت: «چنین سوالی در شأن خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نیست. فصل اینگونه ماجراجویی‌ها تمام شده است. ان‌شاءالله صفحه جدیدی در جمهوری اسلامی باز شود.»

پورمحمدی در پاسخ به سوال‌‌ همان خبرنگار که گفت من هنوز جواب سوال دومم را نگرفتم ادامه داد: «همه جواب‌تان را دادم. این حرف‌ها دروغ است. روشن است که یک دینار جابه‌جا نشده. در کشوری که اعداد نجومی جابه‌جا می‌شود و پاسخ نمی‌دهند، نیاز نیست شما بیش از این به این اعداد کوچک توجه کنید. در مورد این مسئله چندین بار جواب دادم.»

*ابتکار:1074122_227

دیدار مخفیانه شاگرد آیت الله مصباح با مشایی

سایت روزنامه دولت مدعی دیدار مخفیانه شاگرد آیت الله مصباح با مشایی شد. این سایت نوشت: دعوت به مناظره و سخنرانی‌های افشاگرانه علیه مشایی در طول دو سال اخیر از سوی یکی از روحانیون جبهه پایداری تیتر بسیاری از رسانه‌های مخالف دولت بوده است. این روحانی که به مدد ادعاهای خود علیه مشاور رئیس جمهور توانست در بهارستان برای خود جایگاهی بدست آورد در طول دو سال اخیر در هر فرصتی که برایش فراهم شده است علیه مشایی سخنرانی کرده است.

این در حالی است که این روحانی در چند ماه اخیر مخفیانه به دیدار مهندس مشایی رفته و با وی گفت و گوهای مفصلی داشته است. حجه الاسلام « م ـ ن » در دو دیدار خود با مهندس مشایی به تفصیل درباره موضوعات مختلف صحبت کرده و در این جلسات نیز هیچ اشاره و یا دعوتی برای انجام مناظره نداشته است.مشایی در دیدار با وبلاگ نویسان و فعالان رسانه ای که روز سه شنبه در تالار حافظیه مجموعه سعدآباد داشت به دیدار خود با”یک روحانی محترم” و رفتار دو گانه او اشاره کرد و گفت: حداقل شهامت داشته باشید و بگوئید که رفتم دو مرتبه با مشایی دیدار کردم و با او سه ساعت حرف زدم!

دعای بقایی در حق منتقدان

حمید بقایی در حاشیه سفر به ارومیه در پاسخ به سوالی مبنی بر کاندیداتوری در ریاست جمهوری پاسخ داد: کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم.وی در خصوص کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی گفت: من از کاندیدا شدن وی اطلاعی ندارم.بقایی در خصوص حمایت احمدی نژاد از مشایی و بقایی گفت: کسانی که حرف از حمایت آقای احمدی نژاد از من می‌زنند، خدا هدایتشان کند.وی با تاکید بر اینکه جامعه باید دموکراسی باشد، افزود: شما به این حرف‌ها کاری نداشته باشید، حرف زیاد می‌زنند.معاون رئیس جمهور در توصیه به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید صادق باشند.

*جمهوری:

1074125_176

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی به تأخیر افتاد

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی که قرار بود دیروز کار خود را شروع کند ولی با تقاضای وی به تأخیر افتاد، احتمالاً بعد از انتخابات ریاست جمهوری از سرگرفته خواهد شد. رعایت فضای انتخابات و نیاز به عطف توجه افکار عمومی به مسائل انتخابات ممکن است از دلایل این تأخیر باشد.

شکایت‌های مردمی از نبود و یا گرانی قیمت دارو

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: بیش از ۹۰ درصد شکایت‌های بررسی شده مردم که به موضوع دارو مربوط می‌شود در زمینه کمبود یا افزایش قیمت دارو بوده است. وی افزود: قیمت بسیاری از اقلام دارویی در سال ۹۱ افزایش یافته و علت اینکه شکایت مردم در این زمینه هنوز ادامه دارد این است که بیمار به داروخانه مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود که قیمت روی بسته‌بندی دارو با قیمت عرضه متفاوت است و این شبهه برایش ایجاد می‌شود که داروخانه گرانفروش است درحالی که واقعاً افزایش قیمت رخ داده ولی تولید کننده فرصت نیافته برای تولید برچسب و بسته بندی‌های جدید اقدام کند. وی در واکنش به اقدام برخی داروخانه‌ها برای افزایش خودسرانه و بیش از حد قیمت داروها، گفت: هیچ داروخانه‌ای اجازه ندارد قیمت دارو را خودسرانه افزایش دهد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

 *کیهان:

شاخص انحراف در کلام امام(ره) سایت هاشمی علیه خود حکم داد

گردانندگان سایت‌ هاشمی رفسنجانی بر علیه وی حکم دادند.
دست‌اندرکاران این سایت با استناد به بیانات حضرت امام خمینی(ره) در جمع مسئولان بنیاد شهید (۲۵) آبان ۱۳۶۰، تیتر زده‌اند؛ «پیشگویی سی سال قبل امام از انحراف امروز» و سپس از حضرت امام نقل کرده‌اند «امروز ما از روزهای قبل بیشتر احتیاج به همبستگی داریم، امروز ما مواجه با همه قدرت‌ها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح‌ریزی می‌کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهم تکلیف‌هایی است که خدا دارد؛ یعنی،‌ حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر – ولو امام عصر باشد – اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. همه انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.

پیامبر اکرم(ص) آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متکفل شدند و جانبازی‌ها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملت‌ها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ این بر همه کس واجب عینی است؛ یعنی، همه مکلف هستیم حفظ کنیم تا آن وقتی که یک عده‌ای قائم بشوند برای حفظ او، که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته می‌شود.

امروز ایجاد اختلاف؛ هر اختلافی باشد، و کارهایی که اختلاف‌انگیز است؛ هر کاری باشد و با هر اسمی باشد، این مضر به اسلام است و مضر به انقلاب است. و از همین رشته است این که باز یک جریانی در کار است که نسبت به علمای بلاد، نسبت به اهل علم، نسبت به ائمه جماعات اهانت بکنند. و این یک چیزی است که، جریانی است که چنانچه – خدای نخواسته – این جریان به توفیق خودش، که به خیال خودش این است که روحانیت را از مردم بگیرد، اگر این امر به توفیق خودشان برسد، شما مطمئن باشید که شکست خواهیم خورد؛ برای این که، روحانیون در همه بلاد، حافظ اسلامند و حافظ مقاصد اسلامی هستند و از اول هم بوده‌اند.»

اکنون از باب قاعده «الزموهم بما الزمو انفسهم» جای طرح این سوال است که چرا همان جریان‌های ضد انقلاب که با بی‌انصافی لقب عالیجناب سرخپوش به آقای هاشمی می‌دادند، طی ۸-۷ سال اخیر در زمره حامیان و ترویج‌کنندگان وی در آمده‌اند؟ اگر حفظ اسلام و جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و شریف‌ترین جان‌ها نیز باید فدای همین راه شود، پس چرا صف آقای هاشمی با صف محافل ضد انقلاب در فتنه سبز که دم از حذف جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه می‌زدند و به مساجد حمله می‌کردند و به ساحت قدسی امام حسین(ع) در روز عاشورا جسارت کردند و مرهم بر زخم‌های استکبار و اسرائیل گذاشتند، یکی شد؟

آیا جمهوری اسلامی و مردم منحرف شده بودند که پای اسلام و انقلاب ایستادند یا آنها که حمله اوباش ضد انقلاب را دیدند و شنیدند و با این همه در خطبه نماز جمعه و پس از آن، به سوی همان‌ها غلتیدند؟ می‌توان پرسید که آیا خیانت نابخشودنی حلقه انحرافی (معارض دین و روحانیت و قانون اسلامی) کمتر از خیانت جریان سرسپرده‌ای بود که اسلام و روحانیت را ارتجاع شمرده و تقلید از مرجعیت معظم را – نعوذبالله – با کار میمون شبیه دانستند و فقه و فقیه و فقاهت را با طالبانی‌گری و دیکتاتوری مقایسه کردند؟

یادآور می‌شود برخی مواضع آقای هاشمی طی سالیان اخیر در زمینه نرمش با آمریکا و اسرائیل خدشه در سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی، در تعارض و تناقض صریح با سیره انقلابی حضرت امام خمینی(ره) است. از جمله آقای هاشمی اخیرا و در حالی که سران بی‌سر و پای رژیم صهیونیستی علی‌الدوام – و البته به گزافه – جمهوری اسلامی را تهدید به حمله نظامی می‌کنند، مدعی شده که «ما با اسرائیل سر جنگ نداریم»؛ حال آن که حضرت امام با صراحت فرمودند «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»

قاتلان ۱۵ هزار شهروند ایرانی پرچم شرافت گروه‌های مسلح در سوریه!

وبسایت رادیو فرانسه در گزارشی به جزئیات همکاری سازمان منافقین با گروه‌های تروریستی و بقایای رژیم صدام در سوریه پرداخت.
در این گزارش با بیان اینکه اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) در کنار ارتش آزاد و گروه‌های وابسته به القاعده در جنگ علیه سوریه شرکت دارند، آمده‌است: آنها جزو اتباع ۳۸ کشوری هستند که در سوریه و در جنگ علیه حکومت بشار اسد حضور دارند. مجاهدین خلق (منافقین) در مناطق مرزی اردن و سوریه به ایجاد پایگاه مبادرت کرده‌اند و آن را بیمارستان می‌خوانند این مرکز از جمله حلقه‌های ارتباطی سازمان و ارتش آزاد سوریه است.

این گزارش می‌افزاید: همکاری‌های مجاهدین با ارتش آزاد سوریه بیشتر در مناطق مرزی آن کشور با اردن متمرکز و در رابطه با گروه تحت فرمان عزت ابراهیم معاون سابق صدام صورت می‌گرفت. سالهای طولانی حضور نیروهای سازمان در عراق روابط لازم را برای ادامه همکاری‌های این گروه و طرفداران صدام، بعد از سقوط رژیم بعثی در بغداد، فراهم آورد و این همکاری‌ها با آغاز جنگ در سوریه ابعاد تازه‌ای یافت.

رادیو فرانسه اضافه کرد: موضوع حضور نفرات وابسته به سازمان در جنگ داخلی سوریه زمانی ابعاد تازه‌ای یافت که گزارش‌هایی غیررسمی پیرامون کشته شدن دو تن از وابستگان آنها در ضمن درگیری با نیروهای امنیتی سوریه منتشر شد. محتوای این گزارش با اطلاعات رسمی انتشار یافته از سوی دولت انگلیس و گزارش رسمی اخضر ابراهیمی کاملاً همسو به نظر می‌رسد.

رادیو فرانسه با اشاره به اینکه «حضور افراد وابسته به مجاهدین خلق [منافقین] در ترکیه و انتقال آنها به سوریه بدون اطلاع مقامات امنیتی دولت آنکارا تا حدودی غیرقابل هضم است نوشت: اعضای این سازمان در شهر استانبول کاملاً فعال هستند و دولت ترکیه در حد امکان تحرک آنها را از نزدیک زیر نظر دارد.

وب‌سایت رادیو فرانسه در ادامه با مرور سوابق خیانت‌آمیز سازمان تروریستی منافقین در جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران نوشت: سازمان در سال ۱۳۶۷ و تنها شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت مبنی بر اعلام آتش‌بس با عراق توسط دولت جمهوری اسلامی با ایران مستقیماً درگیر جنگ شد.

عملیات نظامی یاد شده که جمهوری اسلامی آن را مرصاد می‌خواند و مجاهدین از آن به نام فروغ جاودان یاد می‌کنند، بدنبال نقض آتش‌بس توسط ارتش صدام و پیشروی آنها به سمت خرمشهر آغاز شد. مسعود رجوی وعده داده بود که در فاصله ۴۸ ساعت به تهران خواهد رسید اما عملیات نظامی یاد شده به شکست کامل سازمان ختم شد و هزاران کشته و مجروح از سازمان برجای ماند. اکنون از تعداد اعضای سازمان کاسته شده و ماندگان در سازمان نیز به سن سالخوردگی رسیده‌اند.

یادآور می‌شود سازمان منافقین قادر به عملیات جنگی نیست و نوعا در عملیات تروریستی و غافلگیری و قتل‌عام افراد بیگناه مشارکت می‌کند.این سازمان بیش از ۱۵ هزار شهروند بیگناه را در ایران به شهادت رسانده و از این حیث کلکسیون افتخارات! گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه و حامیان آمریکایی- سعودی آنها را کامل می‌کند. آمریکا به تازگی سازمان منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرده بود و وزیر خارجه اوباما در مقابل اعتراض یکی از سناتورها که به این اقدام اعتراض داشت گفته بود؛ این سازمان می‌تواند برای آمریکا مفید باشد!

رئیس اداره خلع سلاح وزارت خارجه:کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی دستاورد محتوایی نداشت

رئیس اداره خلع سلاح وزارت خارجه تاکید کرد دومین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در «ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵» به لحاظ اینکه نتیجه ملموسی درباره برگزاری کنفرانس عاری از سلاح هسته‌ای نداشت فاقد دستاورد محتوایی است.

«رضا نجفی» اظهار داشت: در دومین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ بحث‌های جدی از جمله انتقاد به کشورهای هسته‌ای و برگزار نشدن کنفرانس ۲۰۱۵ خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای صورت گرفت و از این جهت کنفرانس مثبت و مفید بود، اما نتیجه ملموسی مثلا این که درباره برگزاری کنفرانس عاری از سلاح هسته‌ای تاریخ جدیدی تصویب شود، نداشته است و می‌توان گفت این کمیته دستاورد محتوایی نداشت.

وی با اشاره به خروج مصر از دومین کمیته مقدماتی در ژنو که در اعتراض به عدم اجرای قطعنامه کنفرانس هلسینکی فنلاند در ۲۰۱۲ مبنی بر خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای صورت گرفت، اظهار داشت: سیاست کلی ایران درباره حضور در تمامی مجامع بین‌المللی مخالفت با «صندلی خالی» است. ما معتقدیم حضورمان بیش از حضور نیافتن‌مان منافع کشور را تامین می‌کند، بنابراین مثل مصر عمل نکردیم.
به گزارش ایسنا، در نشست دو هفته‌ای دومین کمیته مقدماتی برگزاری کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ که در ژنو سوییس برگزار شد و ریاست آن با کورنل فروتا، نماینده رومانی بود، ۱۰۶ کشور از ۱۹۰ کشوری که معاهده ان.پی.تی را امضا و تصویب کرده‌اند به همراه پنج سازمان بین‌المللی و ۵۳ سازمان غیردولتی شرکت داشتند.

اولین کمیته مقدماتی برگزاری کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ سال ۲۰۱۲ در وین برگزار شد.نجفی درباره نتایج دومین کمیته مقدماتی برگزاری کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در ۲۰۱۵ تصریح کرد: جلسات کمیته مقدماتی عموما گزارش محتوایی ندارد و گزارش‌هایش شکلی است.

رئیس اجلاس صرفا یک جمع‌بندی تهیه می‌کند که این جمع‌بندی متشکل از دیدگاه‌ها و بیانیه‌هایی است که کشورهای عضو در این کمیته ارائه کردند. اما متاسفانه جمع‌بندی نهایی مورد موافقت برخی کشورها از جمله ایران و نیز جنبش غیرمتعهدها قرار نگرفت، چرا که معتقد بودند این جمع‌بندی متوازن نیست و تمامی بحث‌هایی که در کمیته مطرح شده است، از جمله در زمینه خلع سلاح هسته‌ای را در بر نمی‌گیرد و نقص دارد؛ جنبش غیرمتعهدها رسما این موضع را در جلسه پایانی اعلام کرد.

روایت عبدی از بازنده‌های انتخابات

عباس عبدی می‌گوید کسانی که در انتخابات شفاف عمل نمی‌کنند ممکن است ببازند.
وی درمصاحبه با نشریه پنجره و درباره مواضع افرادی مانند هاشمی درتأیید و تکذیب نامزدی گفت:‌ گویی این یک نوع بازی است که همه دوست دارند دستشان خوانده نشود، در حالی که در سیاست مدرن انتخاباتی این حرف‌ها مطرح نیست و همه باید رو بازی کنند. از شش ماه پیش آدم‌ها، حرف‌ها، موضوع چالش‌ها معلوم است و چیز پیچیده‌ای هم وجود ندارد ولی این طور که پیش می‌رود تا ثانیه آخر روز ثبت‌نام نامزدها که هیچ، حتی بعد از آن هم گویا نبایدمشخص شود که چه کسی و چه طوری وارد صحنه می‌شود.

بعضی‌ها فکر می‌کنند این زرنگی است، ولی در عالم سیاست مطلوب نیست، چون آن موقع ممکن است همه ببازند. به این دلیل واقعا شنیده‌ها را قبول ندارم چون بسیاری از آقایان حرف‌های واقعی خود را حتی به اطرافیان‌شان هم نمی‌زنند. مثلا یک نفر می‌گوید که فلانی به من گفت که نامزد نمی‌شوم. این گفته حتی اگر به درستی شنیده شده باشد من باور نمی‌کنم که گوینده مقصودواقعی خود را گفته است، چه بسا آن فرد می‌خواهد این پیام را بدهد که من نمی‌آیم، بعد کاری دیگر انجام دهد.

وی درباره احتمال نامزدی خاتمی گفت: به طور کلی معتقدم نامزدی آقای خاتمی بسیار بعید است.
عضو مستعفی حزب مشارکت درباره هاشمی نیز گفته است: به چند دلیل اصل بر نیامدن است؛ یکی اینکه سن آقای هاشمی بالاست، او ۷۹ یا ۸۰ سال دارد وبه لحاظ فیزیکی تحرک برایش خیلی سخت است. دوم اینکه شخصیت ایشان متناسب با انتخابات بعد از دوم خرداد ۷۶ نیست. یک شخصیت نخبه‌گرایانه دارد که در پالیتی بیشتر مطرح است و اینکه برود این طرف و آن طرف از مردم رای بگیرد برایش جذاب نیست.

او می‌افزاید: اگر آقای هاشمی بیاید شخص ایشان موضوع اصلی انتخابات خواهد بود، وزن و وضعیت سیاسی آقای هاشمی این طور نیست که بتواند در یک بازی وارد شود و همانند دیگر نامزدها یک طرف بازی باشد، بلکه خوداو موضوع بازی می‌شود و این ضعف ایشان است، اما شاید آقای هاشمی توجه کافی به این مسئله نمی‌کند. او خودش به موضوع انتخابات تبدیل می‌شود تاآنکه یک طرف انتخابات باشد. مثلا ایشان اصلا نمی‌تواند مانند دیگر نامزدها راجع به اقتصاد نظر دهد، بلکه خود تبدیل به موضوع انتخابات می‌شود.

معمار معتمد صهیونیست‌ها اینجا چه می‌کند؟!

اقدام شهرداری تهران در گودبرداری پروژه برج‌های هتل ۵۰ طبقه در مجاورت برج میلاد، موجب واکنش توأم با احتیاط برخی از اعضای شورای شهر شد.در همین ارتباط، بخشی از جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سوم اردیبهشت ماه سال جاری، به موضوع گودبرداری «هتل دو قلوی ۵۰ طبقه در مجاورت برج میلاد»، اختصاص یافت. نکته قابل توجه، سکوت معنادار مدیران شهرداری در این خصوص است. آنچه که در جلسه شورا مورد غفلت همه حاضران قرار گرفت، اینکه معمار این پروژه، خانم زاها حدید (معمار انگلیسی و عراقی‌تبار) است.

«زاها حدید»؛ در کارنامه معماری خود، همکاری با ملکه انگلیس، پادشاه عربستان سعودی و محافل صهیونیستی را یدک می‌کشد. این اعتماد تا جایی است که زاها حدید، به عنوان یکی از دو سرپرست اصلی پروژه تخریب مسجدالحرام (در کنار نورمن فاستر؛ مشهورترین معمار فراماسون و همان کسی که برج‌های ابلیسک را در کنار خانه خدا طراحی کرد و نماد شیطان را در مراسم رمی جمرات، حذف و دیواری را جایگزین آن کرد) انتخاب شد.

زاها حدید، علاوه بر این، در سال ۲۰۱۱ و در مقطعی که شیعیان بحرین بر ضد رژیم دیکتاتوری آل خلیفه دست به قیام زدند و مسلمانان جهان شاهد اقدامات جنایتکارانه این رژیم بودند، ۷ ماه پس از آغاز قیام، با بی‌اعتنایی به این اتفاق، طرحی را جهت «پیست مسابقات اتومبیلرانی بحرین» به آل خلیفه تقدیم کرد. زاها حدید، در سال ۲۰۰۴ میلادی، جایزه پریتزکز (جایزه‌ای که خانواده متمول و صهیونیست پریتزکز به معمارانی که به «آرمان صهیونیسم» خدمت کرده‌اند، اهداء می‌کند) را دریافت کرده است. زاها حدید یکی از مشهورترین معماران سبک «دیکانستراکشن» می‌باشد.

فلسفه اومانیستی دیکانستراکشن زاییده توهمات ذهنی «ژاک دریدا»، فیلسوف پست‌مدرن فرانسوی است. لذا فلسفه دیکانستراکشن، فلسفه ایهام، آشفتگی، ابهام، دوگانگی، عدم ثبات، تزلزل، فریب، عدم سودمندی، چند معنایی و تناقض است. زاها حدید معتقد است که معماری، مسئولیت اجتماعی ندارد و مسائلی همچون گسترش عدالت اجتماعی و بهبود سطح زندگی اقشار ضعیف، هیچ اهمیتی برای یک معمار ندارد و بایستی اخلاق، قربانی معماری شود.

بدیهی است که این همکاری با شعار ویژه شهردار محترم یعنی «فرهنگ و روحیه جهادی» نمی‌تواند همخوانی داشته باشد؟! گفتنی است مجله «معماری» که از نشریات همشهری و متعلق به شهرداری است، فصل گسترده‌ای را به تعریف و تمجید از «زاها حدید» اختصاص داده است و در ضمن این تعریف و تمجیدهای سؤال برانگیز، به بخشی از ماهیت وی هم اشاره کرده است. و سؤال دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، و آن اینکه چرا این نمایندگان، با تأخیر زیاد در مقابل پروژه‌ای با این عظمت، واکنش نشان دادند. و سخنی نیز با مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور در میان است و آن اینکه چرا اینگونه اقدامات و هویت زاها حدید از نگاه شما که باید تیزبین باشد پنهان مانده است؟!

*وطن امروز:

برنامه ویژه انجمن پادشاهی برای انتخابات

هفته گذشته سلطنت‌طلبان ورشکسته، نشستی در پاریس برگزار کردند که در حاشیه آن تعدادی از عناصر ساواک رژیم ستمشاهی و از سرحلقه‌های گروهک تروریستی انجمن پادشاهی، با ارائه طرحی ویژه خواهان اقدامات تروریستی در آستانه انتخابات شدند. به گزارش دیده‌بان، هفته گذشته شورای ربع‌پهلوی که افتضاحات بسیاری را به بار آورده بود، تلاش کرد با برگزاری نشستی در پاریس از آبرو‌ریزی بیشتر جلوگیری کند. اما نکته قابل توجه این نشست وجود حاشیه پررنگ‌تر از متن بود.

در همین راستا برخی از سر‌شبکه‌های گروهک تروریستی انجمن پادشاهی و از اعضای سابق ساواک رژیم ستمشاهی با وعده‌های دروغین اخذ پناهندگی در اروپا و آمریکا پادوهای دون‌پایه ربع‌پهلوی را تحریک به اقدامات تروریستی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کردند. این اظهارات مورد استقبال دیگر اعضای شرکت‌کننده در نشست خصوصا ربع‌پهلوی نیز قرار گرفت.

برپایه این خبر «آیدین خوش‌بینانی»، «سوزی یاشار» و «اردوان مفید» طرحی ویژه درباره آموزش و حمایت مالی از عناصر ضدانقلاب به خصوص کسانی که سال‌ها در انتظار اخذ اقامت اروپا و آمریکا بوده و عمر خود را بی‌نتیجه برای کسب پناهندگی سیاسی سپری کرده‌اند و اکنون داوطلب خدمت به رژیم پادشاهی و برنامه‌های خرابکارانه و تروریستی آن هستند، نوشته و به شورای به‌اصطلاح ملی ارائه کرده‌اند.

خوش‌بینانی به کسانی که داوطلب خدمت به سلطنت‌طلبان ورشکسته هستند، وعده داده ضمن حمایت مالی قابل توجه از آنان در صورت بازگشت به ایران و اجرای نقشه‌های شوم شورای ربع‌پهلوی برای عملیات تروریستی در ایران، در صورت بروز مشکلاتی امکان خروج فوری آنان را از ایران نیز فراهم می‌کنند! یکی از روش‌های همیشگی جذب نیرو توسط سلطنت‌طلبان در خارج از کشور سوءاستفاده از افرادی است که به دنبال پناهندگی سیاسی هستند، آنها با دادن وعده‌های دروغین و پرداخت اندکی پول افراد را جهت انجام اهداف شوم خود فریب می‌دهند. خاطر‌نشان می‌شود، گروهک تروریستی انجمن پادشاهی در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۷ در یک عملیات تروریستی حسینیه شهدا وابسته به کانون رهپویان وصال در شهر شیراز را مورد هدف قرار داد که در پی این اقدام وحشیانه ۱۴ نفر به شهادت رسیدند که از جمله آنان می‌توان به به شهادت رسیدن ۲ کودک اشاره کرد.

*خراسان:

دستور یک وزیر برای کنترل فشار خون مدیران و کارمندان

یکی از وزرای اقتصادی در نامه ای به ادارات زیر مجموعه خود، از آنها خواسته است با توجه به اهمیت کنترل فشار خون و اثرات نامطلوبی که این بیماری روی انسان به جای می گذارد، شرایطی فراهم شود تا همه کارمندان و مدیران این وزارتخانه و شعب استانی، ضمن هماهنگی با بیمارستان های دولتی اقدام به کنترل فشار خون خود کنند. در این بخشنامه اولویت اول، کارمندان بالای ۵۰سال و کارمندانی که با ارباب رجوع سر و کار دارند، ذکر شده است.

صدور مجوز واردات موز از ویتنام

بر اساس مجوز اخیر نهادهای اقتصادی دولت، واردات انبوه میوه موز از کشور ویتنام مجاز بوده اما با توجه به ریسک این محموله ها، موزها پیش از ورود به کشور باید تمام موارد قرنطینه ای را رعایت کنند.بر اساس این مجوز، موارد قرنطینه ای شامل عدم تخلیه و بارگیری در کشور ثالث، قرارگیری در بسته بندی تمیز و غیرچوبی و نیز وجود نداشتن شاخ، برگ یا کاه در بسته بندی موزهای ویتنامی است.

*آرمان:

احتمال کناره‌گیری عارف از انتخابات

شنیده شد که یکی از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف می‌گوید: اگر آقای ‌هاشمی و رئیس دولت اصلاحات بر سر کاندیداتوری آقای عارف اجماع نکنند، بعید است کاندیدا شود. مثلث‌آنلاین نوشت؛ علی‌اکبر اولیاء تاکید کرد: تاکنون قرار بر این بوده است که اگر این دو نفر کاندیداتوری در انتخابات را نپذیرند آقای عارف به‌عنوان نامزد مطرح اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور پیدا کند.

وی افزود: در شرایط فعلی مشخص نیست آقای عارف بتواند نامزد مطرح اصلاح‌طلبان شود زیرا ایشان به اجماع نظر این دو نفر نیاز دارد. متاسفانه با موضع‌گیری‌های اخیری که نسبت به اصلاح‌طلبان می‌شود مشخص نیست بحث کاندیداتوری آقای عارف به وقوع بپیوندد.

یک ماه قبل از حمله سایبری هشدار داده بودیم

شنیده شد که مدیرعامل یک شرکت رایانه‌ای از اعلام هشدار به وزارت نفت یک ماه قبل از حمله سایبری به این وزارتخانه خبر داد. سیدمحمدمهدی شبیری در مورد اقدامات این شرکت در حوزه حملات سایبری و وجود حفره‌های امنیتی در محصولات این شرکت گفت: به هیچ وجه شرکت پاندا در سال گذشته مورد حمله سایبری قرار نگرفته است. وی افزود: بررسی‌های ما در این حوزه نشان می‌داد که یکی، دو ماه قبل از حمله سایبری به وزارت نفت ایران، حمله‌ای مشابه به کشور کوبا شده بود، لذا ما برای جلوگیری از این حمله به وزارت نفت هشدار دادیم و پیشنهاد کردیم که از چه نوع نرم‌افزارهایی استفاده کند.

انتخابات و بازار گرم رمال‌ها

شنیده شد که با فرا رسیدن فصل انتخابات ریاست‌جمهوری مجددا بازار رمال‌ها داغ شده است. قدس نوشت؛ در محافل سیاسی شنیده می‌شود که بعضی از کاندیداها که از رای مردم ناامید شده‌اند به سراغ رمال‌ها رفته‌اند و یکی از افرادی که خودش را به‌عنوان کاندیدا مطرح کرده است؛ روزانه ریسمانی را می‌سوزاند تا نظر بد را از خود برگرداند و طلسم عدم توجه مردم را از خود برگرداند.

حمایت قلعه‌نویی از حسن روحانی؟

شنیده شد که معاون اجرایی باشگاه استقلال همکاری امیر قلعه‌نویی با کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. امیر عرب درخصوص حمایت امیر قلعه‌نویی از یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری که به دنبال انتشار عکس وی در کنار این کاندیدا منتشر شده، اظهار کرد: «ماجرا از این قرار بود که در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آقای قلعه‌نویی در مراسمی که به همت محمد جمعه‌ای، مشاور عالی باشگاه پرسپولیس تدارک دیده شده بود حضور یافت.

در آن مراسم حمید استیلی، ضیا عربشاهی و… نیز حضور داشتند.» وی ادامه داد: «من هم آنجا حضور داشتم و در هنگام صرف ناهار آقای حسن روحانی به مراسم آمدند. عکاسانی که آنجا حضور داشتند عکس‌هایی انداختند و آن عکس‌ها نیز منتشر شد. کل قضیه همین بود و آقای قلعه‌نویی بنا ندارد از هیچ کاندیدایی در انتخابات حمایت کند.»

محکومیت بیش از ۲ هزار نفر در دادگاه امنیتی عربستان

شنیده شد که وزارت دادگستری عربستان اعلام کرد دادگاه امنیتی این کشور تاکنون ۲ هزار و ۱۴۵ حکم زندان صادر کرده است. دادگاه امنیتی عربستان که چهار سال و نیم پیش به منظور بررسی پرونده‌های امنیتی تاسیس شد، اغلب به پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند که متهمان آن مشکوک به همکاری با القاعده در داخل خاک این کشور و یمن هستند.

ایسنا نوشت؛ براساس گزارش وزارت دادگستری عربستان، این دادگاه در طول دوران فعالیتش ۲ هزار و ۱۴۵ مرتبه علیه متهمان حکم زندان صادر کرده و مدعی است این محکومان همه تروریست بوده‌اند. اما کارشناسان و مدافعان حقوق بشر معتقدند این دادگاه، فعالان حقوق بشری و مخالفانی را که اغلب متعلق به اقلیت شیعه هستند، محاکمه می‌کند و مشخص نیست آیا حمایت از تروریسم به تمام پرونده‌های این دادگاه مرتبط بوده است یا نه.

من فیلم قالیباف را نمی‌سازم

شنیده شد که با وجود خبرهای منتشر شده درباره ساخت فیلم تبلیغاتی محمد باقر قالیباف توسط رضا میرکریمی، این کارگردان مدعی است قرار نیست برای این کاندیدا فیلم انتخاباتی بسازد. ندای انقلاب نوشت؛ گفتنی است در روزهای اخیر خبرهای بسیاری درباره ساخت فیلم‌های تبلیغاتی از سوی کارگردانان مطرح سینما در رسانه‌ها منتشر می‌شود و بسیاری از این سینماگران معتقدند خبر منتشر شده حقیقت ندارد و هنوز با کاندیدایی وارد مذاکره نشده‌اند. از جمله این مطالب می‌توان به خبری اشاره کرد که از ساخت فیلم قالیباف توسط تیم منوچهر محمدی و محمود رضوی متشکل از کارگردانانی چون مازیار میری و رضا میرکریمی خبر داده بود و چندی پس از آن مازیار میری از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود: چنین موضوعی اصلا صحت ندارد.

مداحان صاحبخانه می‌شوند

شنیده شد که مدیر روابط عمومی خانه مداحان از واگذاری خانه به مداحان اهل بیت(ع) در پیشوای ورامین خبرداد. جواد احمدی گفت: با توجه به توافق خانه مداحان با شرکت بلوک بتن شرق واحدهایی از پروژه مسکن مهر به مداحان واگذار می‌شود. وی با اشاره به اینکه فعلا ۲۱۰ واحد مسکونی به مداحان واگذارمی شود، افزود: تاکنون ۱۸۰مداح و۳۰ نفر از شعرای آیینی ثبت‌نام کرده‌اند.

احمدی با بیان اینکه مسکن مهر پیشوای ورامین دو هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی دارد، افزود: ‌از همین رو اگر متقاضیان بیشتری اقدام به ثبت‌نام کنند مشکلی وجود ندارد و اختصاص واحد مسکونی به مداحان به بیش از ۲۱۰ خواهد رسید. وی متراژ این واحد‌های مسکونی را از ۶۰متر تا ۸۵ متر عنوان کرد و افزود: تا اواخر شهریور ماه این واحدهای مسکونی به مداحان متقاضی تحویل داده می‌شود.

درحد واندازه ریاست‌جمهوری نیستم

شنیده شد که مشایی گفت: بنده در حد و اندازه‌های ریاست‌جمهوری و این حرف‌ها نیستم. اروم نیوز نوشت؛ اسفندیار رحیم مشایی در پاسخ به این که آیا در انتخابات حضور خواهید یافت، اظهار داشت: من قابل این حرف‌ها نیستم و خود را در حد و اندازه‌های این حرف‌ها نمی‌دانم. وی افزود: چه اشکالی دارد که آقای احمدی‌نژاد از من حمایت کند؟ چه اشکالی دارد بنده مورد حمایت رئیس‌جمهور باشم؟. مگه اشکالی دارد؟ اشکالی ندارد که.

سیاسی‌کاری در وزارت نیرو ممنوع شد

شنیده شد که پس از وزیر نفت، وزیر نیرو هم با تاکید بر پرهیز هرگونه فعالیت سیاسی مدیران صنعت آب و برق در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد: وارد شدن مدیران وزارت نیرو به‌ویژه مدیران ارشد در فعالیت‌ها و فضاهای سیاسی انتخابات، مانند سمی خطرناک برای این وزارتخانه است. مجید نامجو گفت: همه باید هوشیار باشند که در مدت باقیمانده مشکلی به وجود نیاید و دولت توقع دارد که اگر آمار غلط یا اظهار نظر اشتباهی رخ داد، حتما به صورت کامل پاسخ داده شود و با دقت کافی و هوشمندانه تمام فعالیت‌ها از سوی مدیران مربوطه مدیریت شود.

*تهران امروز:

واکنش عضو ستاد روحانی به سخنان عارف

بابک دربیکی مسئول روابط‌عمومی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در واکنش به سخنان اخیر محمدرضا عارف که گفته روحانی اصلاح‌طلب نیست که به نفعش کنار بروم،به مهر گفت: ضمن احترام به آقای عارف، به خاطر ندارم که آقای روحانی تاکنون خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده باشد. اینکه کسی بتواند نظر مثبت اصلاح‌طلبان را به خود جلب کند یک موضوع است و اینکه کسی خود را اصلاح‌طلب معرفی کند موضوعی دیگر.

دربیکی تصریح کرد: هیچ نیروی سیاسی‌ای قابل حذف نیست. از همین رو، حمایت هر نیروی سیاسی از دکتر روحانی، در این چارچوب را خوشامد می‌گوییم و در عین حال، رقابت با هر نیروی سیاسی با رعایت قانون، قواعد بازی و اخلاق، را جهت بالندگی جامعه، به فال نیک می‌گیریم.

درخواست وزیر کشور از کاندیداها

وزیر کشور از همه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و هواداران آنها خواست تا ‌آغاز رسمی و قانونی تبلیغات از انجام هر‌گونه اقدامی که می‌تواند شائبه تبلیغات را متبادر کند، خودداری کنند.به‌گزارش زندگی نیوز، مصطفی محمد‌نجار وزیر کشور پس از نخستین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ‌با اشاره به حساسیت و اهمیت بحث تبلیغات و اینکه نامزدهای انتخابات بتوانند به صورت عادلانه و به‌طور یکسان از امکانات دولتی استفاده کنند، گفت: در این جلسه کلیات طرح پیشنهادی سازمان صداوسیما برای استفاده برابر کاندیداها از رسانه ملی مطرح شد و با تغییراتی به تصویب رسید.

رای اشتباه و آسیب‌های بزرگ

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به‌گزارش شفاف،در جریان بررسی صلاحیت اسدالله عباسی برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با تاکید بر لزوم تناسب تخصص و مدرک تحصیلی با پست‌های مهم در کشور گفت: مثلا یکی از وزرای اسبق آموزش که سابقه‌ای در این کار نداشت، با مدرک مهندسی راه و ساختمان در مجلس هفتم رای اعتماد گرفت و تا مدت‌ها مجالس هشتم و نهم گرفتار مسئله نیروهای شرکتی و حق التدریسی بودند. ما با رای اشتباه خودمان آسیب‌های بزرگی به کشور می‌زنیم.

نظر جالب درباره نبش‌قبر حجربن‌عدی

به گزارش شفاف، محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور در جمع مردم ارومیه با اشاره به نبش قبر یکی از اصحاب قدیمی رسول خدا در سوریه گفته است: «آنطور که من در خبرها دیدم آنها گفته‌اند که ما می‌خواهیم بر اساس قوانین دقیق شرعی پیکر این صحابی را به خاک بسپاریم».

فرقی بین مشایی و احمدی‌نژاد نیست

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درخصوص پیش‌بینی‌اش از رفتار دولت در انتخابات گفت:آنچه امروز می‌گویم چیزی است که پیش از این در آقای احمدی‌نژاد دیدم. بسیاری می‌گفتند ایشان را مشایی تحت تاثیر قرارمی‌دهد. بنده می‌گفتم نه! اینطور نیست. یک عکس معروف است که آقای مشایی پشت سر آقای احمدی‌نژاد در حال نجوا با ایشان است. همان زمان یکی از آقایان که تئوریسین هم بود و هست و من احساس می‌کنم مدل تفکر و قلم ایشان این بحران‌ها را در کشور تشدید کرده است گفت: «باید احمدی‌نژاد را از مشایی جدا کنیم.»

من فورا مخالفت کردم و گفتم: «مشایی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشایی. این دو با هم یکی هستند.»

این عکس را پیش من آوردند و گفتند: مشایی تحریک کننده آقای احمدی‌نژاد است. اگر این دو را از هم جدا کنیم مشکلات حل می‌شود. خیلی‌ها به بنده گفتند باید احمدی‌نژاد را از مشایی جدا کنیم، به آن دوستان گفتم این، خود گول زدن است، چون این دو نفر وقتی می‌خواهند کاری بکنند با هم تبادل نظر می‌کنند. احمدی‌نژاد روشی دارد و آن روش امروز بروز کرده است. احمدی‌نژاد می‌خواهد ملت را در مقابل حاکمان قرار دهد و خود را طرفدار مردم و آن وقت مجلس و قوه قضائیه و… را متهم کند که اجازه ندادند من کار کنم.

احمدی نژاد قابل محاسبه نیست

عباس سلیمی نمین رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه آزاد مشهد، در رفتار‌شناسی احمدی‌نژاد گفته است: «برای او حضور در دوره‌های بعدی متصور نیست لذا کارهای غیراصولی انجام می‌دهد تا نیروی مورد نظر خود را به جامعه معرفی و تحمیل کند و در این راستا‌‌ همان طوری که هاشمی قابل محاسبه نیست احمدی‌نژاد نیز قابل محاسبه نیست».

وی همچنین گفته: «احمدی‌نژاد برای اینکه فرد مورد نظر خود را به نظام تحمیل کند به هر کاری دست می‌زند و اگر نظام به خواسته او تن نداد آشوب ایجاد کرده و از مشکلات اقتصادی بهره می‌گیرد و برخی نارضایتی‌ها را با برخی مسائل سیاسی به هم پیوند می‌زند».

پاسخ تند پورمحمدی به یک خبرنگار

مصطفی پورمحمدی یکی از پنج کاندیدای ائتلاف اصولگرایان سنتی در نشست خبری خود که درباره مسائل اقتصادی بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که از وی درباره وضعیت ۲۵میلیارد و موسسه موحدین در زمان وزارت پورمحمدی پرسید گفته است: «متأسفم که در یک جلسه اقتصادی به جنجال‌های سیاسی می‌پردازید. یک جانباز معاون لشکر که بیش از ۵۰درصد جانبازی و خدمتگزاری دارد وام گرفته است، سندهای روشن و گویا ارائه دادیم. ولی کسی که حرف حساب نمی‌فهمد به سند‌ها هم توجه نمی‌کند.

شما باید از اشتغال، تورم و گرانی‌ها سوال بکنید.» به گزارش شفاف، وی خطاب به خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود گفت: «چنین سوالی در شأن خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نیست. فصل اینگونه ماجراجویی‌ها تمام شده است. ان‌شاءالله صفحه جدیدی در جمهوری اسلامی باز شود.»

پورمحمدی در پاسخ به سوال‌‌ همان خبرنگار که گفت من هنوز جواب سوال دومم را نگرفتم ادامه داد: «همه جواب‌تان را دادم. این حرف‌ها دروغ است. روشن است که یک دینار جابه‌جا نشده. در کشوری که اعداد نجومی جابه‌جا می‌شود و پاسخ نمی‌دهند، نیاز نیست شما بیش از این به این اعداد کوچک توجه کنید. در مورد این مسئله چندین بار جواب دادم.»

*ابتکار:

دیدار مخفیانه شاگرد آیت الله مصباح با مشایی

سایت روزنامه دولت مدعی دیدار مخفیانه شاگرد آیت الله مصباح با مشایی شد. این سایت نوشت: دعوت به مناظره و سخنرانی‌های افشاگرانه علیه مشایی در طول دو سال اخیر از سوی یکی از روحانیون جبهه پایداری تیتر بسیاری از رسانه‌های مخالف دولت بوده است. این روحانی که به مدد ادعاهای خود علیه مشاور رئیس جمهور توانست در بهارستان برای خود جایگاهی بدست آورد در طول دو سال اخیر در هر فرصتی که برایش فراهم شده است علیه مشایی سخنرانی کرده است.

این در حالی است که این روحانی در چند ماه اخیر مخفیانه به دیدار مهندس مشایی رفته و با وی گفت و گوهای مفصلی داشته است. حجه الاسلام « م ـ ن » در دو دیدار خود با مهندس مشایی به تفصیل درباره موضوعات مختلف صحبت کرده و در این جلسات نیز هیچ اشاره و یا دعوتی برای انجام مناظره نداشته است.مشایی در دیدار با وبلاگ نویسان و فعالان رسانه ای که روز سه شنبه در تالار حافظیه مجموعه سعدآباد داشت به دیدار خود با”یک روحانی محترم” و رفتار دو گانه او اشاره کرد و گفت: حداقل شهامت داشته باشید و بگوئید که رفتم دو مرتبه با مشایی دیدار کردم و با او سه ساعت حرف زدم!

دعای بقایی در حق منتقدان

حمید بقایی در حاشیه سفر به ارومیه در پاسخ به سوالی مبنی بر کاندیداتوری در ریاست جمهوری پاسخ داد: کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم.وی در خصوص کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی گفت: من از کاندیدا شدن وی اطلاعی ندارم.بقایی در خصوص حمایت احمدی نژاد از مشایی و بقایی گفت: کسانی که حرف از حمایت آقای احمدی نژاد از من می‌زنند، خدا هدایتشان کند.وی با تاکید بر اینکه جامعه باید دموکراسی باشد، افزود: شما به این حرف‌ها کاری نداشته باشید، حرف زیاد می‌زنند.معاون رئیس جمهور در توصیه به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید صادق باشند.

*جمهوری:

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی به تأخیر افتاد

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی که قرار بود دیروز کار خود را شروع کند ولی با تقاضای وی به تأخیر افتاد، احتمالاً بعد از انتخابات ریاست جمهوری از سرگرفته خواهد شد. رعایت فضای انتخابات و نیاز به عطف توجه افکار عمومی به مسائل انتخابات ممکن است از دلایل این تأخیر باشد.

شکایت‌های مردمی از نبود و یا گرانی قیمت دارو

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: بیش از ۹۰ درصد شکایت‌های بررسی شده مردم که به موضوع دارو مربوط می‌شود در زمینه کمبود یا افزایش قیمت دارو بوده است. وی افزود: قیمت بسیاری از اقلام دارویی در سال ۹۱ افزایش یافته و علت اینکه شکایت مردم در این زمینه هنوز ادامه دارد این است که بیمار به داروخانه مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود که قیمت روی بسته‌بندی دارو با قیمت عرضه متفاوت است و این شبهه برایش ایجاد می‌شود که داروخانه گرانفروش است درحالی که واقعاً افزایش قیمت رخ داده ولی تولید کننده فرصت نیافته برای تولید برچسب و بسته بندی‌های جدید اقدام کند. وی در واکنش به اقدام برخی داروخانه‌ها برای افزایش خودسرانه و بیش از حد قیمت داروها، گفت: هیچ داروخانه‌ای اجازه ندارد قیمت دارو را خودسرانه افزایش دهد.

Share