صفار هرندی در رشت :

برخی‌ها می‌خواهند هزینه آمدن یا نیامدن خود را به گردن نظام بیاندازند

عضو تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی یکی از دانشجویان مبنی بر احتمال جلوگیری از برگزاری به موقع انتخابات توسط برخی از جریانات گفت: از روی خیرخواهی به آنها می‌گویم تجربه شکست خورده دیگران را تکرار نکنند زیرا پاسخ مردم و نظام همان است که در سال ۸۲ جریان اصلاح‌طلب افراطی گرفتند و امروز بدون پایگاهی در جامعه دوباره قصد ورود به دایره حاکمیت را دارند

به گزارش دیارمیرزا محمد حسین صفارهرندی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به نقش خواص در بصیرت‌افزایی انتخابات ۹۲، اظهار کرد: در جریان انتخابات سال ۸۸ برخی افراد که وضعیت را بر وفق مراد نمی‌دیدند با خروج از حاکمیت برای تغییر شرایط نظام اقدام کردند.safar-500x361

وی با بیان اینکه خروج از حاکمیت شعار اصلاح‌طلبان بود، افزود: قهر با نظام و صف‌آرایی در برابر آن از طرف افرادی که روزی همراه نظام بودند موجب پیدایش فتنه ۸۸ شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ورود دوباره اصلاح‌طلبان به گردونه نظام پس از گذشت چهار سال، ادامه داد: در این سال‌ها نظام تغییری نکرده است و دیدگاه‌ها و خواسته‌های این افراد است که از روی شرمندگی و پشیمانی قصد ورود دوباره به نظام را دارند و برای ثبت‌نام پشت در وزارت کشور صف کشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که از حاکمیت خارج شدند جایگاه اجتماعی خود را نیز از دست داده‌اند، گفت: بهره‌گیری از فرصت‌های درون نظام علیه آن، ایجاد فشارهای خیابانی، چانه‌زنی در سطوح بالای قدرت و طرح خروج از حاکمیت از پیاده‌سازی مدل انقلاب‌های مخملی در کشور بود.

صفارهرندی با بیان اینکه فتنه‌گران پیرامون تحقق اهداف خود علیه نظام علاوه بر کمک گرفتن از فرصت‌های درون نظام و مردم، دست یاری به طرف دشمنان استکباری دراز کرده بودند، افزود: چشم‌دوختن به حمایت از قدرت‌های مسلط جهانی که توان دیدن استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران را نداشتند از بارزترین ویژگی‌های فتنه‌گران بود.

* حماسه ۹ دی بر پرونده فتنه‌گران ۸۸ مهر پایان کار زد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از انتخابات ۸۸ هر قدر می‌گذرد بیشتر متوجه بطلان عملکرد فتنه‌گران می‌شویم، خاطرنشان کرد: مردم ایران در حماسه ۹ دی و گیلانیان در ۸ دی بر پرونده فتنه‌گران ۸۸ مهر بطلان زدند.

وی اضافه کرد: حضور باشکوه ملت ایران در ۹ دی نشان داد که مردم تا چه اندازه به نظام خود وابسته هستند و کسی نمی‌تواند نظام برآمده از اراده مردم را به زیر بکشد.

صفار‌هرندی جریان توهم‌زده داخلی را متشکل از افرادی دانست که روزی از یاران و همرزمان انقلابی محسوب می‌شدند اما از اواسط دهه ۷۰ آلوده شدند و به تفکرات تجدید نظرطلبانه و دنیاگرایانه روی آوردند.

وی بیان کرد: افرادی که روزی در تیترهای روزنامه‌های خود شعار مرگ بر آمریکا و سگ زنجیریش مرگ می‌فرستادند در جریان ۸۸ دست یاری به طرف آنها دراز کردند.

عضو تشخیص مصلحت نظام  در پاسخ به سئوالی یکی از دانشجویان مبنی بر احتمال جلوگیری از برگزاری به موقع انتخابات توسط برخی از جریانات گفت: از روی خیرخواهی به آنها می‌گویم تجربه شکست خورده دیگران را تکرار نکنند زیرا پاسخ مردم و نظام همان است که در سال ۸۲ جریان اصلاح‌طلب افراطی گرفتند و امروز بدون پایگاهی در جامعه دوباره قصد ورود به دایره حاکمیت را دارند.

* برخی‌ها می‌خواهند هزینه آمدن یا نیامدن خود را به گردن نظام بیاندازند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور برخی افراد که دم از آمدن یا نیامدن به عرصه انتخابات می‌زنند را ریسک خواند و افزود: این افراد در صورت حضور در عرصه انتخابات با شکستی مانند دوره‌های گذشته مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: این آقایان به دنبال این هستند تا عواقب آمدن یا نیامدن خود را به گردن افراد دیگر بیندازند و از رهبری در راستای منافع خود خرج کنند.

صفارهرندی در پاسخ به پرسشی با اشاره به اینکه تعدد کاندیدا در بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان موضوع جدیدی نیست، بیان کرد: این تعدد کاندیدا در بین سیاسیون ناشی از فقدان کار تشکیلاتی است.

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی با بیان اینکه بیشتر بدنه اجتماعی اصولگرایان تعدد کاندیدا را تحمل نمی‌کند، یادآور شد: نشانه‌هایی برای پایان خوش اتحاد و ائتلاف بین اصولگرایان دیده می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تغییر مواضع رئیس جمهور نسبت به گذشته گفت: وی در سال‌های اخیر در مواضع مختلف به‌ویژه در سیاست خارجی دچار تجدید نظر شده است.

صفارهرندی با بیان اینکه امروز احمدی‌نژاد گرایش‌های متفاوتی نسبت به گذشته دارد، یادآور شد: احمدی‌نژاد در گذشته صرفاً سخنگوی گفتمان انقلاب اسلامی بود وی مبدع این این گفتمان نبود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه انتخاب اصلح با توجه بر تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان باید چگونه صورت گیرد، گفت: مردم نباید به کف صلاحیت‌ها که همان تایید شورای نگهبان است اکتفا کنند و باید بهترین فرد را برای اداره جامعه برگزینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ملاک انتخاب کاندیدای اصلح را سه عنصر مهم دانست و تصریح کرد: فردی باید رئیس جمهور شود که از بن دندان به مبانی انقلاب و حاکمیت مبتنی بر دین اعتقاد داشته باشد.

وی اضافه کرد: فردی که از پایان دوره اسلام‌گرایی سخن می‌گوید و با مبانی مذهب درگیر است شایسته ریاست جمهوری نیست.

صفار هرندی با اشاره به اینکه رابطه کارگزاران نظام به حوزه  ولایت و رهبری باید رابطه تعمدی باشد نه رابطه در عرض یک دیگر خاطرنشان کرد: کارآمدی ویژگی مهم رئیس جمهور اصلح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره این سوال که سعید جلیلی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند یا نه تصریح کرد: هیچ نشانه‌ای از این که جلیلی بخواهد در صحنه انتخابات حضور پیدا کند وجود ندارد و به احتمال بسیار زیاد نمی‌آید.

Share