براستی آرای صندوق شماره ۱۳۹ نا پدید شد ؟

فرماندار محترم انتخابات شورای اسلامی رشت تایید می شود یا خیر ؟

به گزارش دیارمیرزا متأسفانه تأخیر اعلان نتیجه انتخابات شورای شهر رشت متأسفانه سبب شک و تردید در باور عمومی و ایجاد سوالات عدیده در افکار عمومی شد از آنجائی که اتفاق حاصله مطلقا به نفع شهر و استان و مدیران نظام نیست جا دارد زحمتکشان نظام به طریق مقتضی نسبت به ارائه توضیح شفاف ضمن رفع این ابهامات موجبات تقویت اعتماد عمومی را فراهم نمایند.

به گزارش دیارمیرزا متأسفانه تأخیر اعلان نتیجه انتخابات شورای شهر رشت متأسفانه سبب شک و تردید در باور عمومی و ایجاد سوالات عدیده در افکار عمومی شد .

از آنجائی که اتفاق حاصله مطلقا به نفع شهر و استان و مدیران نظام نیست جا دارد زحمتکشان نظام به طریق مقتضی نسبت به ارائه توضیح شفاف ضمن رفع این ابهامات موجبات تقویت اعتماد عمومی را فراهم نمایند.IMAGE634658645119843750

اگر چه با توجه به تجربه برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات در کشور باور این تبلیغات سوء برای مردم مشکل می باشد ولی باید پذیرفت سکوت مسئولان برگزاری انتخابات باعث سلب اعتماد عمومی از مسئولین می شود فلذا سایت “گیلانیان” با پذیرش عواقب این کار در راستای تنویر افکار عمومی و رفع اتهام از مسئولان انتخابات شهر رشت با طرح سوالات مردم آمادگی خود را برای دریافت پاسخ مسئولان و انتشار آن از این سایت اعلام می نماید:

گفته می شود بهنگام تحویل صندوق آراء به فرمانداری رشت نه در ستاد انتخاباتی و نه در انبار نگهداری صندوق ها مقام مسئولی برای کنترل و تطبیق پلمپ صندوق ها با صورتجلسه ها حضور نداشته و این کاستی یا اهمال سبب شد در مرحله اول آرای همه صندوق ها از جمله صندوق شماره ۱۳۹ محاسبه و نتیجه انتخابات اعلام شد

در پی اعتراض های تعدادی از کاندیداها در مورد نتیجه انتخابات بازشماری ۱۰ صندوق آغاز شد که در این مرحله معلوم شد صندوق شماره ۱۳۹ فاقد آراء مأخوذه است و تنها برگ صورتجلسه در داخل صندوق قرار دارد !!axe3006

این اتفاق نادر از سوی هیئت عالی نظارت استان طی نامه شماره ۶۹۲ / ع / ش – ۳/۵/۹۲ به اطلاع رئیس ستاد انتخابات استان رسانیده و مجدانه خواستار فراخوان اعضای صندوق مربوطه جهت روشن نمودن امر شد که تصویر نامه مذکور به عنوان سند در انتهای همین مطلب آورده می شود .

15

برای رفع ابهام اعضای صندوق بحث برانگیز به فرمانداری احضار و نامبردگان مدعی تنظیم دقیق فرم شماره ۲۹ صورتجلسه اخذ رأی و قرار دادن آراء مأخوذه ، ته چک تعرفه ها و تعرفه مازاد در صندوق و پلمپ صندوق با حضور همه اعضا و تسلیم یک نسخه صورتجلسه به نمایندگان فرماندار و هیئت نظارت شدند و اظهارات خودشان را در یک صورتجلسه با امضا و اثر انگشت تأیید نمودند ؟

البته با وجود فرم شماره ۲۹ اخذ رأی بعید به نظر می رسد که اعضای یک صندوق انتخابات نحوه اداره و صیانت از آراء صندوق را نداند !

22

عین ماجرا به هیئت نظارت کشور گزارش شد و به قول ایلنا “جواد کلیوند – رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور – اشکال به وجود آمده را تعداد کم تعرفه‌ها در جریان باز شماری آرای انتخابات در یکی از صندوق‌های رای گیری شهر رشت عنوان و اذعان داشت: هم اکنون در حال بررسی هستند این تعرفه‌ها کجاست” ؟!

اما نه تنها در بازشماری تکلیف تعرفه های خواسته شده مشخص نشد بلکه علیرغم خواسته رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور مبنی بر باز شماری تمام صندوق‌های رای گیری شهر رشت ولی از ۲۰۳ صندوق تنها ۱۹۰ صندوق بازشماری شد و ۱۰ صندوق بازشماری مرحله اول فقط برگ شماری شد و ابهام بزرگی نیز در صندوق شماره ۲۰۳ پدید آمد که پاسخی برای آن ارائه نشد !!؟؟

علی الظاهر آرای کاندیدای خاص در صندوق های ۱۰ – ۲۷ – ۶۸ نیز در شرایطی صفر شده که وی اعلام می دارد خود و سیزده نفر از دوستانش که همگی حاضر به شهادتند رأیشان را در صندوق شماره ۲۷ ریختند ؟؟!

بعضی معتقدند تمام این گیر و دارهای برای این بوده که علیرغم کاهش و افزایش آراء بعضی ها فقط کاندیدای خاص از رتبه ۱۱ اعضای اصلی به ردیف ۱۶ تنزل داده شود و لاغیر !!

آنچه گفته شد اهم سوال جاری و ساری در افکار جمعی از شهروندان و یا زمزمه برخی ها در محافل و مجالس است که امیدواریم با توضیح مسئولان کذب آنها برای مردم روشن شود .

منبع گیلانیان

Share