محمود شکری:گیلان دومین استان فقیر کشور است

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم شهرستان تالش از طرح یک فوریتی قانون حمایت از آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای در مجلس شورای اسلامی خبر داد. محمود شکری نماینده مردم شهرستان تالش امروز در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در امر مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال به دو موضوع اساسی استان بیکاری و […]

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم شهرستان تالش از طرح یک فوریتی قانون حمایت از آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمود شکری نماینده مردم شهرستان تالش امروز در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در امر مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال به دو موضوع اساسی استان بیکاری و فقر اشاره کرد و گفت: از آنجائیکه استان گیلان دارای پتانسیل های بالایی از قبیل کشاورزی، گردشگری و صنعت است متاسفانه در کشور از نظر بیکاری رتبه سوم و از لحاظ فقر دومین استان است که بسیار جای تاسف دارد و مسئولین استان باید در ارتقای سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی استان کوشا باشند.

وی افزود: متاسفانه در کشور، مدرک گرایی مرسوم شده است و بیشتر دستگاههای متولی مدرک به فکر بازارکار برای فارغ التحصیلان نیستند و تعهدی در این راستا برای خود نمی بینند، که این کار جالبی نیست ولی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به فرد مهارت می آموزد و به او شغل هدیه می کند و زندگی او را تغییر می دهد که این امر خداپسندانه توسط این سازمان در حال اجراست.

وی تاکید کرد: سایر دستگاههای اجرایی باید با همکاری و همدلی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای را در این راستا یاری کنند.

شکری در پایان به طرح یک فوریتی قانون حمایت از آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این طرح برای حمایت از قشر زحمتکش آموزشگاه داران تحت پوشش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار قرار دارد که بعد از تصویب اجرایی می شود.

Share