در واکنش به اقدام بانکها برای اخذ سود بیشتر از تسهیلات گیرندگان

بانکها سارقان جیب مردم هستند و در توسعه فقر نقش اساسی دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به اقدام بانکها برای اخذ سود بیشتر از حد تعیین شده از تسهیلات گیرندگان، گفت: بانکها سارقان اصلی جیب مردم هستند و در توسعه فقر در کشور نیز، نقش اساسی ایفا می کنند.

با تمام غوغا سالاری‌ها و جوسازی‌ها، مجلس کار خود را در مورد تحقیق و تفحص از بنیاد شهید انجام داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به اقدام بانکها برای اخذ سود بیشتر از حد تعیین شده از تسهیلات گیرندگان، گفت: بانکها سارقان اصلی جیب مردم هستند و در توسعه فقر در کشور نیز، نقش اساسی ایفا می کنند.jafarzade_6675 (4)

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به اقدام بانکها برای اخذ سود بیشتر از حد تعیین شده از تسهیلات گیرندگان، گفت: در زمان دولت گذشته فرمولی برای تعیین سود تسهیلات بانکی تعیین شد که از همان ابتدا هم ما با آن مخالفت کردیم، اما متاسفانه به مرحله اجرا رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق روشی که در گذشته مرسوم بود سود تسهیلات در تعداد اقساط تقسیم می شد و هر قسط شامل بخشی از اصل پول و مقداری از سود بود، اما اکنون ابتدا سود دریافت  و پس از آن اصل پول کم می شود و این اقدامی است که در دولت گذشته شکل گرفت.

وی تصریح کرد: بانکها اکنون باید به فرمول اولیه برگردند و روش کنونی از لحاظ شرعی و فقهی نیز مشکل داشته و باید روند تغییر کند.

این نماینده در مجلس نهم ادامه داد: موضوع دیگر سخت گیری های بی رحمانه بانکها بوده که عمدتا ناشی از ضعف نظارتی بانک مرکزی است، بر اساس خواسته مردم، حرکت بانکها به سوی بنگاه داری باید هرچه سریعتر اصلاح شود و رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع تاکید کرده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بانکها همواره به دنبال تلکه کردن مردم هستند، گفت: بانکها سارقان اصلی جیب مردم هستند و در توسعه فقر در کشور، نقش اساسی ایفا می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: تا زمانی که بانکها رها شده اند هر اقدامی از سوی آنها قابل تصور است و سیستم نظارتی باید این رویه را تغییر دهد.
/خانه ملت

Share