امام جمعه کوچصفهان؛

قیمت برنج برای کشاورزان به صرفه نیست

حکیمی گفت: متاسفانه کشاورزان ما امسال آسیب سنگینی دیده اند و قیمت تعیین شده برنج برای کشاورزان به صرفه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام حکیمی گیلانی امروز در خطبه های نمازجمعه کوچصفهان با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از شیوه های تربیتی قرآن کریم یادآوری سرنوشت انبیا گذشته و مردمان گذشته است که با تدبر از این قصص ما درس می‌گیریم و در زندگی خودمان از آنها بهره مند می شویم.
وی در ادامه گفت: یکی از ویژگی های ابی عبدالله قانونمداری حضرت بود و مردم ما با درس گرفتن از اربابشان در این ایام که دایه های مهربانتر از مادر یعنی سازمان بهداشت جهانی قصد داشتند هیئات ما را در مقابل حکومت قرار دهند اما هیئات مذهبی ما قانون مداری خود را به رخ جهانیان کشیدند.
حکیمی گیلانی تصریح کرد: دشمنان دین همیشه دنبال محکوم کردن حق بودن اما متفاوت ترین محرم را تبدیل کردیم به ماندگارترین محرم تاریخ.
امام جمعه کوچصفهان به مفتضح شدن دشمنان در این ایام اشاره کرد و افزود: دشمن سعی کرد مذهبیون و هیئات ما رو در مقابل حاکمیت قرار دهد و آنچه که به داد ما رسید تدبیر درست پرچمدار این نظام یعنی مقام معظم رهبری بود که فرمودن مراسمات تعطیل نشود لکن با رعایت دستور العمل ها باشد.
وی با قدردانی از هیئت های مذهبی در رعایت شیوه نامه بهداشتی در عزاداری ها، بیان کرد: از همه هیئت های مذهبی جوانان و بسیجیان عزیز و به ویژه کسبه محترم کوچصفهان که در این ایام محرم همکاری کردند و اوج این همکاری در روز عاشورا بود که با تعطیلی کسب و کارشان مراسم تجمع با شکوه عاشورا و نماز ظهر عاشورا حضور یافتند که کمال تشکر را دارم.

حکیمی با بیان اینکه فضای مجازی بایستی مدیریت شود، تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم دولت در مورد شبکه ملی اطلاعات کوتاهی می کند، ما انتظار داریم قوای سه گانه به داد فضای مجازی برسند. حرفمان تعطیلی فضای مجازی نیست اما باید مدیریت شود.
وی با بیان اینکه زمان بازگشایی مدارس رسیده است، افزود: انتظار داریم از آموزش و پرورش که در ایام بازگشایی مدارس حتما پروتکل ها در مدارس رعایت شود و خیرین محترم بعضی از دانش آموزان که توان خرید گوشی موبایل ندارند اگر گوشی اضافی دارند که قابل استفاده باشد در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار دهند.
امام جمعه کوچصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دولتمردان فرمودند در مدت باقیمانده اقدام های خوبی برای دولت آینده به یادگار بگذارید، تصریح کرد: یکی از مواردی که در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی دارد، توجه به کشاورزان است متاسفانه کشاورزان ما امسال آسیب سنگینی دیده اند و  قیمت تعیین شده برنج برای کشاورزان به صرفه نیست در این شرایط که قیمت برنج نه برای کشاورز و نه برای مصرف کننده به صرفه نیست تنها راه تدبیر قرار دادن یارانه و سوبسید می باشد.
وی یادآور شد: جلوی ماشین های برداشت برنج را گرفتند و متاسفانه برخی از ماشین های برداشت برنج داخل استان سوء استفاده کردند و هزینه های گزافی از کشاورزان گرفتند از فرماندار محترم رشت درخواست رسیدگی نسبت به این مساله را داریم.

Share