شهردار لنگرود خبر داد؛

احداث و تجهیز کارخانه کمپوست لنگرود با تکنولوژی روز دنیا | پرداخت ۳ میلیارد تومان دیون شهرداری

رجایی با بیان اینکه کارخانه کمپوست لنگرود با تکنولوژی روز دنیا احداث شده، افزود: ۷۰ درصد زباله های شهر بی خطرسازی می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به همت شهرداری و شورا شهر لنگرود و به مناسبت روز خبرنگار و عید سعید غدیر خم از جمعی خبرنگاران فعال در حوزه اطلاع رسانی و رسانه قدردانی شد.

این نشست به ریاست مهندس سید مهدی رجایی “شهردار لنگرود” و با حضور اعضای شورا و با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس شهرداری و در بازه زمانی محدود برگزار شد و از مدعوین با تقدیم یک شاخه گل و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

شهردار لنگرود با بیان اینکه برنامه های کوتاه مدت شهرداری انجام شده و میان مدت و بلند مدت در حال انجام است، افزود: علی رغم شیوع بیماری کرونا قرارداد ۱۵ میلیاردی آسفالت معابر شهر بسته شد که معادل ۱۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است.

رجایی با بیان اینکه ۸۰ درصد پیاده روهای قدیمی بازسازی شده است، گفت: زمین رو به روی سپاه به یک مکان تفریحی تبدیل می شود.

وی با اشاره به اتمام فاز اول احداث کارخانه کمپوست اظهار کرد: به زودی با برق رسانی این کارخانه آماده بهره برداری است و فاز دوم نیز توسط پیمانکار فعلی اجرایی می شود.

شهردار لنگرود از خریداری ۱۰ میلیارد تومان دستگاه و ماشین آلات کارخانه کمپوست خبر داد و گفت: زباله های تر و خشک از یکدیگر جدا شده و زباله های تر تبدیل به کود می شود.

رجایی با بیان اینکه کارخانه کمپوست لنگرود با تکنولوژی روز دنیا احداث شده، افزود: ۷۰ درصد زباله های شهر بی خطرسازی می شوند.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه ها اظهار کرد: این کار با یک دستگاه کاملا حرفه ای انجام می شود و پس از پایان عملیات لایروبی اسکله قایق سواری احداث می شود.

رجایی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا، شهرداری لنگرود در کنار مردم بوده است، افزود: ضدعفونی و گندزدایی معابر، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی از جمله اقدامات بوده است.

شهردار لنگرود با اشاره به پرداخت مطالبات ۶۰ نفر از پرسنل بازنشسته شهرداری گفت، سالانه ۲۰ نفر بازنشسته می شوند و در برنامه داریم که امسال نیز ۲۰ نفر دیگر بازنشسته شوند.

رجایی از پرداخت ۳ میلیارد تومان دیون شهرداری خبر داد و گفت: امروز شهرداری هیچگونه جک برگشتی ندارد و تمام مطالبات پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکل شهرداری ها با تامین اجتماعی گفت: در زمینه بیمه نیز بدهی عقب مانده نداریم و ۴ میلیارد تومان بدهی بیمه که در آغاز دوره پنجم شورا وجود داشت، پرداخت شده است.

به گزارش دیارمیرزا، شهردار لنگرود با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی گفت: مشتاق به حضور تیم والیبال در لیگ دسته اول بودیم که به کرونا برخورد کردیم اما به دنبال احداث زمین والیبال ساحلی و بسکتبال خیابابانی هستیم.

وی با اشاره به انجام ممیزی املاک پس از ۲۰ سال اظهار کرد: در زمینه تفکیک زباله فرهنگسازی این موضوع از مدارس آغاز شده است.

Share