در کمیسیون تلفیق شورا مطرح شد؛

اضافه‌کار کاهش نیافته بلکه برای آن سقف تعیین شده | انتقاد از اجرا نشدن طرح جامع بهبود روکش معابر

حاجی پور در خصوص کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری تصریح نمود: هیچگونه کاهشی در خصوص اضافه کار نداریم و برای این امر یک میزان حداقلی ۹۰ ساعتی را برای همه پرسنل در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه بیست و هشتم کمیسیون تلفیق در تاریخ سی فروردین با حضور اعضای شورا و مدیران شهرداری برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص پروژه های اعلام شده توسط شهرداری در بودجه سال ۹۹ تصریح کرد: بر اساس پیش بینی که از وضعیت مالی در سال ۹۹ وجود دارد شهرداری نم یتواند همه ۲۵۶ پروژه موجود در بودجه را انجام دهد. باید پروژه های نیمه تمام که سالها رها شده است و با هزینه ای کمتر می توانیم به اتمام رسانیم را اجرایی نماییم تا شهروندان تا پایان سال در شهر از چند پروژه بهره مند شوند.

اسماعیل حاجی پور یکی از راه های نجات مالی شهرداری در سال ۹۹ را جذب سرمایه گذار بخش خصوصی دانست و افزود: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی در شهرداری در سال جاری باید از ظرفیت های سرمایه گذاران استفاده نمود. شهرداری باید با سرمایه گذار به نحوی رفتار کند که سرمایه و سود او از سرمایه گذاری در شهر تضمین شود چرا که این تنها راه جذب سایر سرمایه گذاران خواهد بود.

انتقاد از اجرا نشدن طرح جامع بهبود روکش معابر

رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور بیان کرد: همه پارامتر ها به ما نشان می دهد که وضعیت اقتصادی در کل کشور در سال ۹۹ مناسب نخواهد بود. در همین راستا شهرداری باید رویکرد خود را تغییر داده و به سمت سرمایه گذاری برود که خوشبختانه در سازمان سرمایه گذاری پروژه هایی خوبی نیز در حال پیگیری است. که اگر حتی دو تا از این پروژه ها را امسال به نتیجه برسانیم هرچند ایده آل نیست اما در این شرایط نتیجه خوبی برای شهر خواهد بود.
وی به اتمام رساندن چند پروژه نیمه تمام که برای اعضای شورا در اولویت هستند را اتفاق نظر میان همه اعضای شورا انست و افزود: همه اعضای شورا برای به اتمام رساندن چند پروژه نیمه تمام مانند  پروژه خیابان سرچشمه، پروژه خیابان ۸ دی، پروزه خیابان نیروی دریایی که همگی به تعداد کمی تملک نیاز  دارند موافق هستند. که علاوه بر این یک سری از پروژه ها را باید با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران به اتمام رساند. برخی از  پروژ ها دیگر مانند تراموا و زیر گذر شهرداری نیز منوط به تامین منابع دولتی است. استفاده از اعتبارات دولتی یکی دیگر از راهکارهای شهرداری برای اجرایی نمودن برخی پروزها است.
رسولی با انتقاد از اجرا نشدن طرح جامع بهبود روکش معابر گفت: در بحث سکون برخی از پروژه ها مانند رنگ آمیزی معابر و یا ترمیم آسفالت و … از پروژه های جاری است که هر سال شهرداری ناگزیر به انجام آن است. برای بهبود شرایط آسفالت طرح جامع “بهبود روکش آسفالت” در شورای شهر مصوب شد ولی علیرغم تصویب این طرح در شورای شهر، شهرداری این طرح را اجرا نکرد. در حالی که این طرح می تواند شرایط آسفالت شهر را بهبود دهد و در همین راستا هزینه های شهرداری در این بخش نیز کاهش خواهد یافت.

در ممیزی املاک تعجیل شود

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با اشاره به شرایط تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کشورهای دنیا افزود: گسترش ویروس کرونا در همه جهان رکود اقتصادی را به بار آورده است. در حالی که برخی از کشورها خود را عالم و غالب بر همه کشورها می دانستند ولی به مانند نمرود که در برابر یک پشه عاجز و ناتوان شده بود این کشورها هم دیدند که چگونه عاجز و ناتوان هستند.
احمد رمضانپور نرگسی بزرگترین چالش کشور در سال جدید را محدود شدن راه های درآمد کشور دانست و تصریح کرد: یکی از راه های درآمدی کشور فروش نفت است که متاسفانه مدت ها است نتوانستیم پول های حاصل از فروش نفت را دریافت کنیم. یکی دیگر از راه های درآمدی دولت مالیات است ولی از آنجایی که کشور در رکود به سر می برد دولت نمی‌تواند برای این بخش نیز به مردم بیش از فشار بیاورد. تنها راه باقی مانده دولت فروش سرمایه های خود مانند کارخانه ها است و همچنین چاپ اسکناس که پول پر فشار است و موجب پایین آمدن قدرت خرید مردم می شود.
وی درآمد اصلی شهرداری را حاصل از ساخت و ساز در شهر دانست و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی منابع درآمدی شهرداری حاصل از ساخت ساز در شهر به شدت کاهش خواهد یافت. یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی شهرداری اجرایی نمودن ممیزی املاک است که باید در اجرای آن تعجیل نمود. برای رقابت نمود آن هر منطقه از شهرداری های پنج گانه را میتوان به یک پیمانکار سپرد.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری حداقل خواسته مردم را داشتن آسفالت مناسب دانست و بیان کرد: برخی از پروژه ها ماننده پروژه خیابان سرچشمه، پروژه خیابان امام علی(ع) و خیابان ۸ دی از جمله پروژه هایی است که اعضای شورا برای اجرایی شدن آن ها در سال ۹۹ اتفاق نظر دارند. بخش دیگری از پروزه ها را نیز می توانیم با استفاده از منابع دولتی و استفاده از ظرفیت دکتر نوبخت باجرا نمود که کمیسیون عمران شورا در طی جلسه خود در عصر روز یکشنبه این پروژه ها را بررسی خواهد نمود.

حقوق راننده های اتوبوس پرداخت نشد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد نسبت به پرداخت نشدن حقوق ماه اسفند راننده های اتوبوس بیان کرد: متاسفانه حقوق ۴۰ راننده از قبل در جای دیگر هزینه شده است و در همین راستا نهادهای دیگر در حال بررسی این شرایط هستند.

فاطمه شیرزاد خواستار اطلاع رسانی بهتر موضوعات مدیریت شهری به همه اعضای شورا شد و افزود: بنده مخالف کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری در این شرایط هستم.

وی همچنین از سانسور مطالب خود در پرتال شهرداری انتقاد نمود و گفت: همواره باید حقایق بیان شود. روابط عمومی باید مشخص شود در دست چه کسانی است افرادی از خارج  از ضوابط به عنوان کارمند در روابط عمومی هستند. اگر قرار باشد هر عضوی فقط یک مشاور داشته باشد خارج از آن نباید با فردی به عنوان مشاور قرارداد بسته شود.

 اضافه کار کاهش نیافته بلکه برای آن سقف تعیین شده است

رییس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص عدم پرداخت حقوق راننده های اتوبوسرانی بیان کرد: در زمانی که از این اتفاق مطلع شدیم بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم و با ارسال نامه ای از شهردار خواستار شکایت رسمی در دادگستری از مسبب این امر شدیم. برای اولین بار در شورای شهر برای شفاف سازی تمام نامه های شورا در یک زونکن برای مشاهده اعضای شورا در دسترس قرار گرفته است.

 حاجی پور در خصوص کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری تصریح نمود: هیچگونه کاهشی در خصوص اضافه کار نداریم و برای این امر یک میزان حداقلی  ۹۰ ساعتی را برای همه پرسنل در نظر گرفته شد و مازاد آن در اختیار مدیر مجموعه است تا افرادی که تا ساعت ها در شهرداری پیگیر امور هستند تشویق شوند. همین مطلب را برای اطلاع رسانی و رفع دغدغه پرسنل شهرداری در پرتال شورا اطلاع رسانی شد.

فرهام زاهد نایب رییس با انتقاد از مباحث مطروحه از سوی عضو شورا  خارج از موضوع مورد بحث افزود: مستندات مکاتبات برای اولین بار در هیات رییسه سال سوم دوره پنجم شورا در جهت شفاف سازی و مطلع بودن همه اعضا، مکاتبات در دسترس می باشد و هیچ موضوعی در شورا پنهان نیست. و اعضای شورا برای مطلع بودن فقط نیاز به مراجعه به این مکاتبات دارند. در خصوص کاهش اضافه کار پرسنل وقتی این موضوع در جلسات قبل مطرح شد در همان جلسه اعضای شورا مخالفت نمودند.

Share