تاثیر دما بر تصمیم‌گیری هنگام خرید!

کارشناسان این بررسی را بر اساس تمایل به خرید در مواجه با موسیقی و فیلم‌های رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات، خرید می‌کنند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فیز، آیا می‌دانید که تهویه فروشگاه، بر تصمیم‌گیری افراد در هنگام خریدکردن نقش دارد و آنها را به شکلی وادار به خریدکردن می‌کند؟.

محققان دانشگاه آکسفورد این بررسی را انجام دادند و دریافتند که چگونه دما در محیط‌های خرید بر تصمیم‌گیری افراد هنگام خرید تاثیر می‌گذارد.

آنها عنوان کردند که دمای کمتر ( سردتر) منجر به این می‌شود که افراد با تکیه بر احساسات خود تصمیم‌گیری کنند.

کارشناسان این بررسی را بر اساس تمایل به خرید در مواجه با موسیقی و فیلم‌های رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات، خرید می‌کنند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد کرد.

از این‌رو، برخی از فروشگاه‌های مهم برای خرید بیشتر مشتریان سعی می‌کنند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای خرید بیشتر مشتریان باشد.

این بررسی در مجله Association for Consumer Research منتشر شده است.

Share