مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی

کل دارایی ایران پوپلین ۸۰ میلیارد تومان و بدهی آن ۱۰۰ میلیارد است

خداداد غریب پور گفت: بر اساس اظهاز نظر کارشناسان رسمی کل دارایی این شرکت ۸۰ میلیارد تومان و بدهی آن ۱۰۰ میلیارد است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در جلسه رفع موانع شرکت ایران پوپلین با بیان اینکه  از برگراری چنین جلساتی بسیار خرسند هستم، گفت: در ابتدا از از مسئولان استان گیلان و نمایندگان شهرستان رشت تشکر می کنم که وقت خود را برای یک کارخانه گذاشتند تا با همیاری و کمک یکدیگر این واحد تولیدی راه اندازی شود.

خداداد غریب پور در مورد شرکت توسعه ملی و حوزه فعالیت آن اظهار کرد: این شرکت ۷۵ درصد از سهام آن مربوط به بانک ملی در بازار سرمایه است و اولین سرمایه گذاری است که شاخص شفاف سازی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در این شرکت دارای ۲۰ هزار شاغل است، افزود: خوشبختانه در هیچ یک از بخش ها بحران مالی نداریم و با حمایت بانک ملی توانستیم تعهداتی را که برعهده این شرکت بود انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید و لزوم خروج بانکها از بنگاهداری در مجلس، افزود: این قانون ازنظر بنده بسیار موثر و مناسب بود.

وی در مورد شرکت ایران پوپلین افزود: بانک ملی و گروه توسعه ملی سهام دار چنین مجموعه هایی است. بر اساس اظهاز نظر کارشناسان رسمی کل دارایی این شرکت ۸۰ میلیارد تومان و بدهی آن ۱۰۰ میلیارد است.

غریب پور ادامه داد: زمانی درکشور صنعت نساجی در کشور ۲۷۰ هزار تن پنبه تولید می‌شد که اکنون به ۵۰ تن رسیده است.

وی به شرکت پوپلین اشاره کرد و گفت: این شرکت ۳ سال قبل از انقلاب تاسیس شده است که تاکنون هیچگونه نوسازی در دستگاه‌های آن انجام نگرفته و تعداد دستگاه های فعال از ۳۰ مورد به ۱۱۰ مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی یادآور شد: سال گذشته ۴ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان منابع به این شرکت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون۵۰۰ میلیون تومان از بدهی بازنشستگان این شرکت نیز پرداخت شده، افزود: تا پایان مرداد ماه برنامه احیای این شرکت را به استانداری، فرمانداری و مجمع نمایندگان ارائه خواهیم داد.

غریب‌پور با بیان اینکه شرکت ایران پوپلین با داشتن دو ژنراتور می‌تواند به تولید برق شهرستان رشت نیز کمک کند، اظهار داشت: امکانات فراوانی در اختیار این شرکت قرار دارد که نشان می‌دهد احیای آن به توسعه شهرستان رشت نیز کمک می‌کند.

Share