در نشست با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی عنوان شد

مصادره شرکت ایحاگسترشمال توسط بانک‌ملی|با فروش عرصه و ماشین آلات واحدهای تولیدی گیلان مخالفیم

فرزام صفت گفت: با فروش عرصه و ماشین آلات آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی که در گیلان ارزش افزوده ایجاد کردند مخالف هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت در جلسه رسیدگی به رفع موانع تولید شرکت پوپلین گفت: سهام ۷ شرکت در حوزه شرکت سرمایه گذاری بانک ملی بوده یا به علت بدهی این بانک آن شرکت را مورد تملک قرار داده است.

نماینده مردم در شهرستان رشت با بیان اینکه یکی از نمونه های تملک شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، شرکت ایحا گستر شمال است، افزود: این شرکت به علت دریافت وام ۱۰۰ میلیارد تومانی و عدم بازپرداخت آن به تملک شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی درآمد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی نگاه ویژه ای به گیلان داشته باشد، افزود: شرکتهای ایحا گستر، ایران پوپلین و شرکتهای نیمه تعطیل خیلی رود تعیین تکلیف شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه استان گیلان در زمینه دارو سازی خوب کار کرده است افزود: داروسازی از نیازهای کشور است و چند کارخانه داروسازی در گیلان فعالیت خوبی دارند.

وی با بیان اینکه به صنعت کشور و استان کمک شود افزود: کارخانه پوشش دارای زیرساخت های مناسبی است و امیدواریم در آینده با کمک شرکت توسعه سرمایه گذاری ملی این شرکت دوباره رونق پیدا کند و شرکتهای دیگری مانند پوشش که شبیه به جنازه ای شده اند دوباره از صفر احیا گردند.

با فروش عرصه و ماشین آلات واحدهای تولیدی گیلان مخالفیم

به گزارش دیارمیرزا در ادامه آرش فرزام صفت جانشین معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت: از مجموعه بانک ملی کشور که خدمات خوبی در استان ارائه داده اند تشکر می‌کنم.

وی در مورد واحد هایی که در اختیار سرمایه گذاری توسعه ملی است گفت: نسخه واحدی نمیتوان برای واحدهای در اختیار شرکت توسعه ملی نوشت و شرایط هر واحد با واحد دیگر فرق دارد.

فرزام صفت ادامه داد: شرکت ایران پوپلین از برندهای نساجی استان است و خود را متعهد می‌دانیم که در آینده نیز به این شرکت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون اجازه ندادیم چراق این شرکت به علت بدهی برق، گاز و آب خاموش شود، افزود: متاسفانه اتفاقاتی در خصوص فروش ماشین آلات آن افتاده است. با فروش عرصه و ماشین آلات آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی که در گیلان ارزش افزوده ایجاد کردند مخالف هستیم.

فرزام صفت با بیان اینکه فروش واحد ها با اهداف بلند مدت استان مغایرت دارد، افزود: راه حل بلند مدت در شرکت ایران پوپلین ترزیق سرمایه است.

وی با بیان اینکه کارخانه در حال فعالیت است، گفت: متاسفانه در بحث اقتصادی و نوسازی دستگاهها با مشکل مواجه هستند و از دیگر مسائل این شرکت عدم ثبات مدیریتی است.

جانشین معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در مورد شرکت ایحا گستر شمال نیز گفت:کار تملک این شرکت هرچه سریعتر باید انجام شود و به بانک ملی انتقال پیدا کند و اگر سرمایه گذاری بخواهد در این شرکت سرمایه گذاری کند با بانک ملی وارد مذاکره شود زیرا ماشین آالات آن هنوز قابل استفاده است.

وی ادامه داد: شرکت های سرمایه گذاری بانک ملی اگر برنامه بلند مدت برای این شرکت ها ندارند افرادی هستند که این واحد ها را خریداری کنند تابه بخش خصوصی واگذار شود.

Share