حسین کعبی؛

همه منتظرند دوشنبه شود و جشن صعود بگیرند | لیگ برتر به تماشاگران سپیدرود نیاز دارد

حسین کعبی گفت: تماشاگران خوبی در رشت هستند و در همه شهر بحث سپیدرود است و به نظر من لیگ برتر به این تماشاگران نیاز دارد. الان تیم‌های آسیایی ما مثل استقلال خوزستان و ذوب‌آهن تماشاگر چندانی ندارند و فقط استقلال و پرسپولیس هستند که طرفدار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روزنامه گل، حسین کعبی بازیکن تیم سپیدرود رشت مدعی شد که یک شهر چشم‌شان به این تیم است تا روز آخر در بازی حساسی که مقابل نساجی دارند برنده شوند و بعد از ۳۰سال به لیگ برتر صعود کنند. او انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور این دیدار حساس و مهم را به فال نیک می‌گیرد و از نظر او با این انتخاب دیگر جای هیچ حرف و حدیثی باقی نخواهد ماند چرا که یک داور بزرگ و بین‌المللی قرار است بازی آنها را قضاوت کند.

بازی مهم و سرنوشت‌سازی با نساجی دارید. در مورد این دیدار صحبت می‌کنی؟

بازی سختی است. برای صعود به لیگ برتر باید نساجی را ببریم. همین یک بازی است و باید ببریم تا صعود کنیم. در حال حاضر همه‌چیز خوب است و داور خوبی هم برای این بازی حساس و مهم انتخاب کرده‌اند. داور بازی ما علیرضا فغانی است که یک داور بزرگ و بین‌المللی و حرفه‌ای است و او را انتخاب کرده‌اند تا دیگر حرف و حدیث نباشد. بچه‌های تیم ما هم قسم خورده‌اند تا بهترین بازی خودشان را انجام دهند و نتیجه خوبی بگیریم. از هواداران خواهش می‌کنم در این بازی فقط تیم خودشان را تشویق کنند تا با حضور آنها جشن صعود بگیریم

فکر می‌کنی روی سکوها چه جوی را شاهد باشیم؟

من ۹ ماه است که رشت هستم و آخرین آماری که گرفتم این بود که تماشاگران رشت و قائمشهر همیشه دوست بوده‌اند و در بازی رفت هم هواداران نساجی از تماشاگران ما پذیرایی کردند و الان هواداران ما منتظرند تا احترام و محبت آنها را در رشت جبران کنند. به نظر من هواداران دو تیم هیچ مشکلی با هم ندارند و ان‌شاءا… یک بازی خوب و بدون حاشیه خواهد بود.

حساسیت بازی روی کیفیت آن تاثیری خواهد داشت؟

صد درصد، برای این بازی تماشاگران زیادی به استادیوم می‌آیند. من جلوی ۱۲۰هزار نفر هم بازی کرده‌ام و بچه‌های ما هم تماشاگر زیاد دیده‌اند و بدون استرس کارشان را انجام می‌دهند. باید خونسرد باشیم و هیچ استرسی نداشته باشیم. هواداران هم بیایند و تیم را تشویق کنند چون باید جلوی یک تیم خیلی خوب، بازی خوبی انجام دهیم و بعد از ۳۰ سال به لیگ برتر صعود کنیم.

این روزها و در آستانه این بازی حساس جو شهر رشت چطور است؟

همه منتظرند دوشنبه شود و جشن صعود بگیرند. هر جایی می‌روم صحبت سپیدرود است. همه هواداران تیم ما قدیمی هستند و ۶۰، ۷۰ ساله‌اند و نگران آنها هستیم و دوست داریم یک خاطره خوب برای آنها رقم بزنیم. ان‌شاءا… اتفاقات خوب در این بازی می‌افتد و از حضور تیم در لیگ برتر لذت می‌برند. من تنها غریبه تیم هستم و بقیه بچه‌ها همه اهل شمال هستند. تماشاگران خوبی در رشت هستند و در همه شهر بحث سپیدرود است و به نظر من لیگ برتر به این تماشاگران نیاز دارد. الان تیم‌های آسیایی ما مثل استقلال خوزستان و ذوب‌آهن تماشاگر چندانی ندارند و فقط استقلال و پرسپولیس هستند که طرفدار دارند. اینجا مردم با جان و دل و بدون حاشیه تیم را تشویق می‌کنند. حیف است تیم‌هایی مثل سپیدرود، ملوان و نساجی که تماشاگر دارند در لیگ برتر نباشند.

در روز آخر در فوتبال ما حرف و حدیث زیاد است. فکر می‌کنید در روز آخر بازی‌ها پاک باشد؟

من اسم فغانی را آوردم چون آدم حرفه‌ای است و داور بین‌المللی است و حضور او یعنی اینکه حرف و حدیث نباشد. فردوسی‌پور همیشه می‌گوید که دوست داریم تیم‌ها فوتبالی بالا بیایند و من هم به بچه‌های تیم‌مان گفتم که باید فوتبالی بالا بیاییم. تمام زورمان را می‌زنیم تا فوتبالی صعود کنیم و به حرف و حدیث‌ها فکر نمی‌کنیم. آنهایی که می‌خواهند حرف و حدیث در بیاورند اطراف تیم ما نباشند.

چرا؟

چون ما پول نداریم که بدهیم و بازی را برای ما در بیاورند. ما نه مدیرعامل داریم و نه کسی که کاری برای ما بکند و فقط هوادار داریم و روی توان خودمان و حمایت تماشاگران جلو می‌رویم.

فکر می‌کنی در بازی‌های دیگر اتفاقات مشکوک بیفتد؟

بازی‌ها حساس است اما امسال لیگ یک خوب برگزار شده است. در روزهای آخر نیم‌فصل اول یکسری حرف و حدیث‌ها بود که در رسانه‌ها و تلویزیون مطرح شد اما من چیز خاصی ندیدم. امسال هم بازیکنان و هم مربیان لیگ برتری در لیگ یک حضور داشتند و مشکل خاصی نبود.

Share