خروج باقری خطیبانی آخرین جلسه شورا را از حد نصاب انداخت

موافقت شورا با انتقال سیرک رباتیک عجایب به شهربازی قدس در روزی‌که جلسه نیمه‌تمام ماند

در انتهای جلسه امروز قرار بود برای تشکیل جلسه فوق العاده برای روز سه شنبه رای گیری انجام شود که محمود باقری خطیبانی با اعتراض به اینکه بررسی لایحه ها به صورت اضطراری در پایان سال شائبه انتخاباتی بودن دارد صحن شورا را ترک کرد و جلسه از حد نصاب افتاد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا در ساختمان تاریخی عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار و نیمه تمام به پایان رسید.

مادران شهدا اولین حماسه سازان سیاسی کشور هستند

رئیس شوای شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه مادران شهدا اولین حماسه سازان سیاسی کشور هستند، افزود: آنها باصبر و استقامت خود نقش موثری در حفظ ارزشهای انقلاب و اسلام داشتند.

مسعود کاظمی سالروز وفات ام البنین (س)مادر حضرت عباس و روز تکریم زنان و مادران شهدا را گرامی داشت و گفت: اگر این شیرزنان نبودند یقینا مردان نمی‌توانستند با آسودگی خیال از مرزها و ارزشها دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین (س)نمونه ای بارز صبر و استقامت است تصریح کرد: نامگذاری سالروز ارتحال این بانوی بزرگوار بنام تکریم مادران و همسران شهدا اقدامی بسیار زیبا است.

کاظمی در ادامه اظهارات خود بر لزوم پرداخت حقوق و معوقات پرسنل شهرداری و سازمانهای تابعه تاکید کرد و گفت: این اقدام باید هرچه سریعتر انجام شود و پرداخت حقوق پرسنل آتشنشانی، ازرسین خطوط و… سرعت بیشتری به خود بگیرد.

رئیس شورای شهر رشت از شهردار نسبت خواست تا نسبت به زیباسازی شهر دقت بیشتری داشته باشدو افزود:متاسفانه شهروندان وگردشگران فضای نامناسبی را مشاهده می‎کنند و امیدواریم با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن سال جدید فرآیند زیباسازی شهری قوت بیشتری بخود بگیرد.

فاطمه شیرزاد نیز در ادامه جلسه گفت: تاکید دارم که پرداخت حقوق کارمندان، نگهبانان، بازرسین خطوط، پاکبانان به موقع انجام شود تا شاهد رضایتمندی کارکنان در آخر سال باشیم.

وی در ادامه از اعضای شورا خواست تا با لایحه اعطای کارت هدیه از طرف شورای اسلامی برای کارگران شهرداری موافقت کنند.

تصویب انتقال سیرک رباتیک عجایب به شهربازی قدس

محمدعلی رفیعی نوده نیز در مورد لایحه راه اندازی مجدد و انتقال سیرک عجایب به شهربازی قدس گفت: باغ محتشم هویت شهر رشت است که این روز ها کند و کاری ها از سوی سازمان عمران در آنجا در حال انجام است و پیشنهاد می شود این سیرک به جای دیگر متقل شود.

رضا رسولی نیز در این جلسه اظهار کرد: من هم موافقم که هویت فرهنگی و تاریخی پارک محتشم باید حفظ شود اما باید کمی به مردم و خواسته های آنها نیز توجه شود.

عضو شورا گفت: این پارک باید از دو منظر تعیین و تکلیف شود. یکی اینکه دغدغه های مردم کوچه بهرام واقع در منظریه پیگیری شود و دیگر اینکه باید به موضوع تفریح هم توجه شود.

مجید رجبی ویسرودی نیز با بیان اینکه با اینکه باید در شهر سیرک داشته باشم افزود: اصالت لایحه چالش دارد اگر قبلا مجوز نمیخواست هم اکنون چرا نیاز به مجوز دارد؟ حتما مشکلی وجود دارد که به شورا ارجاع داده اند.

مسعود کاظمی نیز پیشنهاد کرد تا سیرک به باغ محتشم منتقل شود و اجاره بهای آن نیز یکساله باشد. همچنین برای اجرای بند دوم در خصوص قرارداد سیرک و برای راه اندازی سایر تجیزات و تاسیسات ارائه شده از سوی سرمایه گذار جهت تجهیز و تقویت شهر بازی طبق فرآیند دفتر سرمایه گذاری , مجموعه سرمایه گذاری در یک پکیج کامل به شورا ارائه شود.

گفتنی است بند اول لایحه انتقال سیرک رباتیک عجایب به شهر بازی با شرط اجاره بهای یکساله تصویب شد و بند دوم هم جهت بررسی بیشتر به کمیسیون منتقل شد.

از گلایه علوی بابت آسفالت تا شبهه باقری در خصوص مبادلات مالی

محمود باقری خطیبانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه گفت: پول هایی در شهرداری رد و بدل میشود که باید از علوی پرسید که از کدام کد پرداخت ها صورت میگیرد؟

امیرحسین علوی نیز در پاسخ به اظهارات باقری گفت: هزار و ۴۰۰ کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومان توزیع شده است و اگر این اقدام در حال اجرا بوده یا از ردیف روابط عمومی و یا از ردیف سازمان فرهنگی هزینه شده است بدون مجوز شورا چنین اقدامی تخلف است.

علوی در مورد اصلاح بودجه سال ۹۵ گفت: کمیسیون در مورد افزایش بودجه روکش آسفالت به جمع بندی نرسید و برای همین اصلاح بودجه به صحن آمده تا در مورد آن بحث و بررسی شود.

وی افزود: ما امروز باید پاسخگوی مردم باشیم که چرا پس از دوسال هزینه چند میلیاردی وضعیت آسفالت معابر اینگونه است.

رسولی نیز در این رابطه گفت: من به عنوان یک مهندس گاهی جوابم نمی‎دانم است اما بهتر است که این اصلاح بودجه به کمیسیون ها ارجاع شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

علوی در ادامه گفت: اکر امروز اصلاح وضعیت مشخص نشود ماده و ۱۶ و ۱۷ هم مصوب نمی‌شود.

مصوبات شورا 

در نهایت اصلاح بودجه به غیر از دو مورد افزایش اعتبار در ردیف روکش آسفالت و جمع آوری آبهای سطحی رای آورد.

همچنین لایحه کارت هدیه به کارگران جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ها ارجاع داده شد. در این جلسه در خصوص نام گذاری معابر با پیشینهاد کمیسیون موافقت شد.

با مجوز عقد قرار داد متمم تکمیل ساختمان اداری شهرداری با پیشنهاد کمیسیون برنامه بودجه موافقت شد.

با لایحه بخشش سه میلیون تومان رای کمیسیون ماده صد برای جانباز آزاده اکبر نژاد کته سری پدر مبینا نژاد قهرمان گیلانی تکواندو علی رغم مخالفت کمیسیون فرهنگی موافقت شد.

در انتهای جلسه امروز قرار بود برای تشکیل جلسه فوق العاده برای روز سه شنبه رای گیری انجام شود که محمود باقری خطیبانی با اعتراض به اینکه بررسی لایحه ها به صورت اضطراری در پایان سال شائبه انتخاباتی بودن دارد صحن شورا را ترک کرد و جلسه از حد نصاب افتاد.

اسماعیل حاجی پور نیز در اعتراض به رفتار برخی اعضای شورا گفت: کسی که خودش را به خواب بزند نمی‎توان او را بیدار کرد. چرا برخی اعضا جلسه را ترک می‌کنند؟ وقتی که موضوع شهر و بودجه مطرح است به راحتی جلسه را ترک می‎کنند.
وی در خصوص اصلاح لایحه بودحه در ردیف آسفالت و جمع آوری آبهای سطحی گفت: با توجه به محدودیت مالی کیفیت آسفالت بهتر نمیشود.

گفتنی است در جلسه امروز شورا عباس صابر و فرانک پیشگر از ابتدا حضور نداشتند و مظفر نیکومنش نودهی، مجید رجبی و محمدعلی رفیعی نوده نیز در هنگام برگزاری جلسه صحن را ترک کردند.

 

Share