در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر رشت

رفیعی:مصوبه افزایش کرایه تاکسی قانونی است; چیزی به نام تائید مشروط نداریم/شهربازی رشت همچنان در تعطیلات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ما چیزی به اسم مشروط در پذیرش مصوبه نداریم گفت : فرمانداری در خصوص مصوبه نرخ جدید کرایه تاکسی ها و هر مصوبه ای که جهت تایید به آن ارائه می شود فقط می تواند آری یا نه بگویید و چیزی به نام مشروط در قانون وجود ندارد.

_-_-۱۵اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر رشت بحث افزایش کرایه تاکسی ها که با نظر متفاوت فرمانداری و شورا همراه است به جایی نرسید.

این جلسه در حالی  به ریاست  رفیعی برگزار شد که دستور اصلی آن بحث افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی های رشت بود  که با مخالفت فرماندار مواجه شده است.

فرماندار رشت تائید مصوبه افزایش کرایه های تاکسی را مشروط و موقت دانست و نامه ارسالی فرمانداری به شورای شهر رشت در خصوص بازگشت به نرخ قبلی و عدم افزایش کرایه تاکسی های درون شهری  را لازم الاجرا اعلام کرد.

در این ارتباط رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ما چیزی به اسم مشروط در پذیرش مصوبه نداریم گفت : فرمانداری در خصوص مصوبه  نرخ  جدید کرایه تاکسی ها و هر مصوبه ای که جهت تایید به آن ارائه می شود فقط می تواند آری یا نه بگویید و چیزی به نام مشروط در قانون وجود ندارد.

رفیعی نوده افزود : اگر فرمانداری با این مصوبه مخالف است باید آن را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد چون شورا نمی تواند چیزی را که خود تصویب کرده و فرمانداری با آن موافقت کرده را لغو کند.

شهربازی رشت همچنان در تعطیلات

اعضای شورای اسلامی شهر رشت لایحه دو فوریتی بازگشایی شهر بازی رشت را با سلب فوریت از آن به کمیسیون تخصصی جهت بررسی بیشتر ارجاع دادند.

در خصوص بررسی این لایحه متین عاشوری رییس دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت که  جهت توضیح درباره آن در جلسه حضور داشت گفت: دو نوبت فراخوان برای جذب سرمایه گذار انجام شد اما پیشنهادی به دست شهرداری نرسید حال اگر بخواهیم در شورای چهارم به بهره برداری مجدد از شهربازی برسیم باید موضوع به صورت دو فوریتی بررسی شود.

دو فوریت این لایحه با مخالفت عباس صابر مواجه شد که با بیان اینکه  پروژه شهر بازی ، پروژه ای بزرگ و تاثیرگذار است و باید به صورت یک فوریتی ابتدا در کمیسیون مطرح شود گفت : بهتر بود  که در زمستان کاری در این خصوص می‌کردیم تاکنون به جایی می رسیدم اما اگر این پروژه از حالا شروع شود تا دو سال بعد به سرانجام نمی‌رسد.آنچه شهرداری رشت به مزایده گذاشته از ابتدا اشتباه بود چون سرمایه گذار با سود صفر شروع به کار نمی‌کند.

فاطمه شیرزاد در بیان موافقت خود با این لایحه گفت : شهربازی سه سال است که تعطیل شده و با توجه به اینکه کمبود فضای رفاهی و تفریحی داریم  و این موضوع در جلسه سرمایه گذاری بررسی شده بهتر است شورا با آن موافقت کند.

با وجود سخنان شیرزاد ، دو فوریت این لایحه هم مورد موافقت قرار نگرفت و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

tel final1

Share