در جلسه شورای شهر انزلی

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در انزلی /زنجانخواه: درختان صنوبر و چنار باید قطع شوند/ ۲ نفر به خاطر همین درختان فوت کرده‌اند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر انزلی در حالی با غیبت یکی از اعضا برگزار شد که در این جلسه مقرر گردید نرخ کرایه تاکسی ۲۰ ردصد افزایش یابد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر انزلی در حالی با غیبت یکی از اعضا برگزار شد که در این جلسه مقرر گردید نرخ کرایه تاکسی ۲۰ ردصد افزایش یابد.

در خصوص قطع درختان و سقوط ملوان توضیح داده شودphoto_2016-06-14_09-20-41

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, امیر احمدی فرد عضو شورای شهر انزلی در ابتدای سخنان به تذکرات خود در خصوص لزوم تهیه رونوشت مصوباتتوسط منشی شورا اشاره کرد و گفت: دلایل موافقت و مخالفت هر عضو شورا باید ذکر شود.
وی با اشاره به گزارش عملکرد کمیسیون ها به اعضای شورا شهر تصریح کرد: طبق مصوبه ۱۷ آیین نامه، هر عضوی از شورا که در هر کمیسیون حضور داشته باید در ابتدا جلسه گزارش عملکرد آن کمیسیون را تسلیم دیگر اعضای شورا نماید که متاسفانه این امر صورت نمی پذیرد.
احمدی فرد در مورد اعتراضات شهروندان انزلی به قطع درختان خیابان سی متری خاطرنشان کرد: باید کمیسیون محیط زیست و شهرداری در مورد دلیل قطع و تعداد آن توضیح دهد.
وی خطاب به محمدرضا بدیعی فرد در مورد عوامل سقوط تیم فوتبال ملوان گفت: شما به واسطه دارا بودن سمت شورای شهر در هیئت مدیره ملوان حضور دارید پس باید دلایل سقوط ملوان را به اعضای شهر توضیح دهید زیرا تمامی اعضای شورا پاسخگوی مردم هستند.
این عضو شورا در مورد کاهش مزایا و پاداش برخی کارگران و کارمندان شرکت های پیمانی شهرداری عنوان کرد: بگذارید اعضای شورا شهر سال آینده در مورد میزان پرداخت به این کارگران را در سال آتی تصمیم گیری نماید.

درختان صنوبر و چنار باید قطع شوند/ ۲ نفر به خاطر همین درختان فوت کرده‌اند

photo_2016-06-14_09-21-20موسی زنجانخواه عضو کمیسیون فضای سبز در مورد قطع درختان خیابان سی متری گفت: بر طبق قانون درختان صنوبر و چنار باید قطع شوند و درخت های بومی و مرتبط با محیط شهر کاشته شوند.
وی افزود: اعضای کمییسیون و شهردار با قطع یک درخت نیز مخالفیم و با توجه به گزارش کارشناسان به ناچار این چند درخت را قطع کردیم.
عضو شورا شهر بندرانزلی در مورد دلایل قطع این درختان گفت: این درختان به تاسیسات شهری و کانال ها صدمات بزرگی زدند و موجب خرابی پیاده راه موجود شده بودند که به ناگزیر منجر به قطع آنان گشتیم.
وی ادامه داد: تاکنون شاهد فوت دو همشهری به دلیل سقوط همین دسته درختان بودیم که اینبار جلوگیری کردیم.

باید قانون را رعایت کرد

شعبان جعفری دیگر عضو شورای شهر بندرانزلی در مورد پرداخت و عدم پرداخت بن ۲۰۰ هزار تومانی به کارگران شرکت های پیمانی بمناسبت ماه مبارک رمضان گفت: نباید حرفی بزنیم که فقط رسانه ها ، مطبوعات و یا خوشایند قشری خاصی باشد زیرا ما یک پارلمان محلی هستیم.
وی با بیان اینکه شورا شهر محل قانون و قانونگذاری است افزود:هیچ فردی مخالف دادن این کمک هزینه به این کارگران نیست اما باید با رعایت قانون به همه کمک کرد.
جعفری در مورد تصمیمات برخی اعضا شورا تصریح کرد: باید یا رومی رومی باشیم یا زنگی زنگی.

پرداخت بن به کارگران شرکت های پیمانی منع قانونی دارد

محمدرضا بدیعی فر، رئیس شورای شهر بندرانزلی در مورد پرداخت و عدم پرداخت بن ۲۰۰ هزار تومانی به کارگران شرکت های پیمانی بمناسبت ماه مبارک رمضان گفت: به طور یقین این کارگران بیشترین زحمت را برای شهر می کشند.
وی افزود: از نظر احساسی قبول دارم باید به آنها نیز این کمک صورت گیرد ولی این کار منع قانونی دارد.
بدیعی فر با بیان اینکه با هر شرکتی که قرارداد بسته می شود باید آن شرکت را موظف کرده که حق و حقوق کارگران را بدهد تصریح کرد: باید با رعایت قانون به این کارگران نیز کمکی شود ولی باید آنها نیز بدانند دیگر کارگر شهرداری نیستند.

photo_2016-06-14_09-21-26داریوش جلالوندی دیگر عضو شورای شهر بندرانزلی ضمن تسلیت شهادت مدافعین حرم اظهار کرد: شهید حسین علیپور ابراهیمی از همکلاسی های بنده در رشته کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی بود و آشنایی با ایشان سعادت بزرگی برای بنده بود.
وی در مورد عدم تشکیل کمیسیون فرهنگی اجتماعی گفت: به دلیل عدم حضور برخی کارشناسان شهرداری این جلسه تشکیل نشد که جا دارد شهرداری این موضوع را توضیح دهد.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی

در این جلسه مصوب شد به کارگران شهرداری بن کارگری اعظا شود و همچنین کمکی نیز به کارگران شرکتهای پیمانی صورت گیرد.
همچنین با موافقت اعضای شورا نرخ کرایه تاکسی به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش یافت و تاکسی بیسیم نیز با رشد ۱۲ درصدی همراه بود.


tel final1

Share