روز گذشته برگزار شد

پورشعبان: می‌خواهیم جزو شهرهای برتر کشور باشیم/سه چالش بزرگ مدیریت شهری به روایت احمدی فرد /بدیعی‌فر:انزلی نیازمند استقرار سیستم GIS است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ی فوق العاده شورای شهر انزلی در راستای بررسی عملکرد واحد انفورماتیک شهرداری این شهر با نگاه ویژه به استقرار سیستم GIS در محل شورا برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ی فوق العاده شورای شهر انزلی در راستای بررسی عملکرد واحد انفورماتیک شهرداری این شهر با نگاه ویژه به استقرار سیستم GIS در محل شورا برگزار شد.
fca79960-ed20-456e-a4fe-d196995bf421
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , در ابتدای این جلسه ، رییس شورای اسلامی شهر این شهر ، استقرار سیستم GIS را یک حرکت بزرگ نامید و آن را یکی از نیازمندی های شهر انزلی دانست.

محمدرضا بدیعی فر با اشاره به نگاه ویژه ی شهردار و شورای اسلامی شهر به این مهم ، گفت : ادارات مرتبط و بویژه دستگاه‌های حفار باید در این زمینه هماهنگی و تعامل لازم را داشته باشند تا در نهایت با تحقق این امر شاهد کاهش مشکلات موجود و جلب رضایت شهروندان باشیم.

پورشعبان: می خواهیم جزو شهرهای برتر کشور باشیم

شهردار بندرانزلی نیز در ادامه ی این جلسه گفت : سیستم GIS یکی از اهداف و چشم اندازهای مورد نظر در مدیریت شهری بوده است .
رضا پورشعبان با بیان اینکه از جمله بحث های زیربنایی که در صورت محقق نشدن ، امور روبنایی ابتر خواهند ماند ، دنیای IT است, تصریح کرد: امروز کمتر کسی است که نقش موثر IT را در سازمانهای پیشرو نداند. امروزه سلامت اداری در مفهوم IT است.

وی همچنین یکی از سرشاخه های مهم این بحث را سیستم اطلاعات مکانی دانست و افزود : اگر بخواهیم به توسعه ی پایدار شهری برسیم باید به سیستم اطلاعات مکانی دست یابیم.
شهردار انزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری انزلی از مشاوران بومی بهره می برد ، خاطرنشان کرد : درصدد هستیم با تحول در زیرساختهای شهرداری ، در زمره ی شهرهای برتر در کشور باشیم.

سه چالش بزرگ مدیریت شهری

۱۳۰c0334-9513-4e0d-b09e-b85c5f66f43cامیر احمدی فرد عضو شورای شهر انزلی با بیان اینکه در مدیریت شهری با سه چالش بزرگ مواجه هستیم, تصریح کرد:اول اینکه شهرنشینی قبل از شهرسازی صورت گرفته و دومین چالش عدم هماهنگی ادارات با شهرداری است و ما شاهد بودیم که بارها آسفالت معابر بعد از چند روز توسط ادارات مختلف تخریب شد وسومین چالش رشد سریع شهرنشینی و پیامدهای منفی آن در ایجاد ترافیک و تخریب محیط زیست , ایجاد ساخت و سازهای غیر قانونی و کاهش سرانه های تفریحی و ورزشی و … است.
احمدی فرد در ادامه افزود:برای عبور از برنامه های سنتی و رسیدن به برنامه های راهبردی و برای مقابله با این چالش ها راهی جز بهبود عملکرد مدیریت شهری نداریم.
عضو شورای شهر انزلی اظهار داشت:امروزه برای رفع نیازها و رشد و توسعه شهر ها به بهسازی و ساماندهی محلات توجه ویژه ای می‌شود و یکی از ارکان مهم این بهسازی ها داشتن نقشه مبناء و اطلاعات مکانی و نحوه توزیع خدمات و سیستم اطلاعات جغرافیایی یا همان GIS است. با داشتن این اطلاعات ما در تهیه طرح جامع و تفصیلی و در ارایه خدمات شهری و انتخاب مکان های مناسب برای احداث بازار هفتگی و بقیه پروژه های عمرانی تصمیمات درستی می‌توانیم اتخاذ کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با گلایه از شهردار بیان داشت:متاسفانه علی رغم اینکه ۵۲۰ میلیون تومان در دو سال گذشته برای اجرای پروژه GIS در نظر گرفته شد اما هزینه های لازم صورت نگرفت و امیدوارم با توجه به اهمیت این موضوع در اسرع وقت فاز دوم اجرای این پروژه اجرا شود.

درخواست های مشاور 

سپس دکتر کیاورز مشاور طرح GIS شهرداری بندرانزلی ، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه ارائه داد.۵ebfe153-b67f-4517-914e-6003ff6a3081
کیاورز با بیان اینکه برای برنامه ریزی و مدیریت به اطلاعات نیاز داریم تا تصمیم گیری درستی را انجام دهیم, یادآور شد: ۸۵ درصد اطلاعات مورد نیاز ، اطلاعات مکانی بوده و شهرداری ها بیشترین ارتباط را با اطلاعات مکانی با دقت بالا دارند .
وی سپس به تشریح ضرورت GIS برای شهرداری ، ارائه ی پروژه ی پیشنهادی در ۵ فاز و چارچوب کلی پیاده سازی آن در شهرداری در سه فاز شامل شناخت و نیازسنجی ( SDI ) ، تولید داده ( ممیزی املاک بر مبنای GIS , تبدیل و ترسیم , تکمیل زمینی و گویاسازی ) و سرویس ( سرویس های داخل شهرداری , سرویس های عام (وب و موبایل و GIS ) پرداخت .
اجرای همزمان فتوگرامتری ، تکمیل زمینی و ممیزی املاک , اجرای موازی سامانه ی تحت وب موبایل , ایجاد پایگاه داده مکانی , ایجاد واحد GIS و عقد قرارداد در اسرع وقت از جمله درخواست های مطروحه توسط مشاور طرح GIS بود.

در ادامه ی این جلسه سید علی حسینی به ارائه ی گزارش کاملی از عملکرد واحد انفورمایک شهرداری بندرانزلی پرداخت و نیز اعضای حاضر در جلسه سوالات و نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.

tel final1

Share