با حضور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد

آغاز به کار ساخت نخستین پست اسکله بندر کاسپین و افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید نامجوی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عملیات اجرایی ساخت نخستین پست اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی، عصر سه شنبه با حضور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، خانواده شهید نامجوی، استاندار و نمایندگان گیلان و مسوولان کشوری و لشکری آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عملیات اجرایی ساخت نخستین پست اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی، عصر سه شنبه با حضور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، خانواده شهید نامجوی، استاندار و نمایندگان گیلان و مسوولان کشوری و لشکری آغاز شد.

۸۱۶۴۸۹۹۰-۶۵۲۴۴۱۷به نقل از ایرنا, مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم آغاز ساخت این اسکله گفت : اجرای مرحله نخست مجتمع بندری کاسپین شامل یک پست اسکله به طول ۱۷۵ متر با شش هکتار پس کرانه با ظرفیت پهلوگیری کشتی های با ظرفیت ۱۲ هزار تن کانتینری و ۲۰ هزار تن نفتی از امروز شروع می شود.

رضا مسرور مدت زمان اجرای این طرح را ۱۸ ماه با هزینه برآورد شده ۳۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد : تکمیل و ایجاد زیرساخت های منطقه و استفاده از مزیت های نسبی منطقه را بعنوان دو موضوع راهبردی دنبال می کنیم .

وی متذکر شد : بنادر موفق همچون جبل علی و شانگهای قبل از تشکیل مناطق آزاد ابتدا زیرساخت های لازم را تکمیل کرده و بنادر بزرگی داشتند.

مسرور با اشاره به تکمیل زیرساختها بعنوان یکی از عوامل مهم موفقیت مناطق آزاد تصریح کرد : در دولت تدبیر و امید به این مساله بسیار توجه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی یاداور شد: در سه ماهه نخست امسال، هزینه های عمرانی انجام شده در منطقه نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۴۵ درصد رشد داشته که این امر، حاکی از توجه و نگاه منطقه آزاد به زیرساختها است.

وی با اشاره به بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید نامجوی منطقه آزادانزلی خاطرنشان کرد : مردم گیلان و انزلی نگاه ویژه ای به شهید نامجوی دارند و این نامگذاری قطعا منشاء اثرات خیر برای این منطقه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: مردم گیلان از سال ۹۶ به بعد اثرات وجود منطقه آزاد را بیشتر لمس می کنند.

وی استفاده از ظرفیت های نسبی منطقه را یکی دیگر از موضوعات راهبردی در حال پی گیری عنوان و تصریح کرد : با استفاده از ظرفیت های انزلی و فعال کردن کریدورهای حمل و نقل تجارت با کشورهای همسایه، می کوشیم انزلی را به کانون داد و ستد کالاهای راهبردی تبدیل کنیم .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : خوشبختانه با همدلی و همکاری موجود در استان منطقه در مسیر توسعه قرار گرفته است .

مجتمع بندری کاسپین در نهایت دارای ۲۲ پست اسکله ، ۱۲۰ هکتار پس کرانه، ۲۰۰ هکتار حوضچه آرامش خواهد بود .

تاکنون ۸۰ میلیارد تومان برای اجرای دو موج شکن هزینه شده و در پایان به ۱۳۰ میلیارد تومان می رسد.

افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید نامجوی
به گزارش دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاحیه تقاطع غیر همسطح شهید نامجوی این منطقه با بیان اینکه رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی تبدیل شدن به مرکز داد و ستد کالاهای استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر است اظهار داشت: با عنایت به جایگاه استراتژیک منطقه آزاد انزلی در کریدورهای بین المللی و مزیتهای خلق شده در خصوص رونق فضای کسب و کار، استراتژی این منطقه براساس راهبرد تعیین شده از سوی ریاست محترم جمهور قرار گرفتن در جایگاه هاب ترانزیتی حوزه دریای خزر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل موفقیت مناطق آزاد کشورهایی همچون ترکیه، چین و امارات متحده عربی در ایجاد زیرساختها پیش از شروع به کار آن منطقه آزاد است افزود: اقدامات و برنامه های این سازمان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بر روی دو رویکرد تکمیل زیرساخت ها و استفاده کردن از مزیت های نسبی در این منطقه متمرکز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در سه ماهه اول سال ۹۴ نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته هزینه های عمرانی در منطقه آزاد انزلی ۴۴۵ درصد رشد داشته است که نشان از توجه ویژه این سازمان به تکمیل زیرساخت و پروژه های عمرانی است.

مسرور با اشاره به تلاش ۱۶ ماهه منطقه آزاد انزلی برای تکمیل تقاطع غیر همسطح شهید نامجوی گفت: از سال ۸۸ تا ۹۲ این تقاطع فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در دولت تدبیر و امید این پروژه ظرف ۱۵ ماه، امروز به بهره برداری می رسد.

وی معرفی هر چه بیشتر مزیت های منطقه آزاد انزلی، تجارت با کشورهای همسایه و فعالسازی کریدور شمال _ جنوب را برای توسعه این منطقه به عنوان دومین رویکرد سازمان متبوع خود حائز اهمیت اعلام کرد و افزود: منطقه آزاد انزلی در مسیر توسعه قرار گرفته و مردم استان گیلان به زودی از اثرات منطقه آزاد انزلی در اقتصاد استان متنفع خواهند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از حمایت های استاندار گیلان، دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی برای پیشبرد فعالیت های منطقه آزاد انزلی تقدیر و تشکر کرد

Share