منطقه آزاد انزلی در مسیر توسعه

نوبخت: تمام فعالیت‎های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی جلوه‎گر عمل به اقتصاد مقاومتی است/مسرور:ایجاد بیش از ۷ هزار شغل در منطقه آزاد انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در دو ساله گذشته ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم صورت گرفته و تمام فعالیت های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی جلوه گر عمل به اقتصاد مقاومتی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوبخت یکی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را توسعه مناطق آزاد دانست و گفت: یکی از مناطق که آثار پیشرفت اقتصاد مقاومتی آن مشاهده می‎شود منطقه آزاد انزلی است(گزارش تصویری)
photo_2016-09-16_13-55-21
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در دو ساله گذشته ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم صورت گرفته و تمام فعالیت های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی جلوه گر عمل به اقتصاد مقاومتی است.

اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد انزلی برای مردم تببین شود

همچنین نوبخت در جلسه شورای معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی با موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: آنچه که امروز در بازدید ها دیدم بسیار فراتر از چیزی بود که من از رشد این منطقه مد نظرم بود.

معاون رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات چند ساله منطقه ازاد در راستای اقتصاد مقاومتی درعرصه های مختلف اظهار کرد: افزایش اسکله ها, مخازن و زیرساخت های گردشگری حاکی از این است که در بخش زیر ساختهای منطقه آزاد انزلی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: فعالیت های انجام شده افق روشنی را برای این منطقه در آینده نزدیک نوید می دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه ظرفیت های ایجاد شده درسالهای اخیر به مردم نشان داده شود, یادآور شد: درست است که منطقه آزاد انزلی پذیرای گردشگران است اما مردم باید بدانند شما چه اقداماتی انجام داده اید.

نوبخت گفت: مقام معظم رهبری به نوعی مطالبه گرانه از دولت خواستند که اقدامات انجام شده از سوی دولت برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه فرصت های شغلی لازم پس از تحصیل جوانان باید در واحدهای مختلف تجاری و صنعتی فراهم شود, افزود: وقتی در این منطقه بیش از ۷۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده می بایست این فرصتها در راستای اشتغال جوانان به بهره برداری برسد.

از توجه به جاده ابریشم جدید تا لزوم اتصال خط ریلی به بندر کاسپین / ایجاد بیش از ۷ هزار شغل در منطقه آزاد انزلی

رضا مسرور نیز در این جلسه با بیان اینکه با تلاش همکاران پیشرفت فیزیکی موج شکن غربی به ۸۵ درصد رسیده, یادآور شد:  موج شکن غربی ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: تقاطع غیر همسطح ظرف ۴سال ۴۵ درصد پیشرفت فیزکی داشته است و درحال ساخت برج دیدبانی با اعتبار ۵میلیارد تومان هستیم و پیش بینی میشود تا پایان امسال به بهره برداری برسد. و در بحث تملک اراضی و اتصال آن به تقاطع غیر هم سطح، ۱۴ کیلومتر آن باید توسط وزارت راه مجوز داده شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اتصال هرچه سریع تر خط ریلی کمک شایانی به بندر کاسپین می کند, متذکر شد: با توجه به ضعف گیلان در خصوص مرکز نمایشگاهی ظرف مدت ۱۱ ماه این پروژه ساخته و نمایشگاه های متعددی برگزار شده است.

وی رونق کریدور شمال و جنوب و افزایش بورس کالا در منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: کریدور جدید به نام ارومچی، اکتائو، انزلی به عنوان جاده ابریشم جدید با ظرفیت فعلی دو میلیون تن مورد توجه ما قرار دارد و در سفر اخیر به چین با وزیر اقتصاد این کار مورد بررسی قرار گرفته است.

مسرور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای گیلان دربخش ساحلی اشاره کرد و گفت: توجه ویژه ای به ورزشهای ساحلی در منطقه آزاد انزلی شده و ساخت استادیوم مرحوم قایقران از این دست فعالیت هاست.

وی افزود: علاوه بر بخش تجاری, ۶مسجد و ۵ مدرسه هم ساخته شده و بخشی از راه های روستایی هم توسط منطقه آزاد آسفالت شده است.

مسرور گفت: پردیس صنایع دستی براساس الگو برداری از کشور مالزی طراحی شده و در شش ماهه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ایجاد ۷ هزار و ۶۴۵ شغل در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: شاهد رشد ۳۸ درصدی از سهم صادرات از مسیر منطقه آزاد هستیم. و درحوزه عمل به اقتصاد مقاومتی ۳۰ درصد افزایش صادرات و ۳۰ درصد صادرات مجدد درمنطقه آزاد رخ داده است.

وی به فعالسازی ۴۰ پروژه راکد صنعتی با اشتغالزایی ۹۸۷ نفر اشاره کرد و گفت: درتلاش بزای جذب صنایع دانش بنیان و هایتک هستیم.

مسرور گفت: صاردات در ۵ماهه امسال نسبت به سال قبل ۴۵درصد رشد داشته است و هزینه های جاری را با مهندسی ارزش کاهش دادیم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از افزایش ۹۱ درصدی گردشگر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پاکیزه نگه داشتن محیط با کارهای فرهنگی انجام شده در منطقه و مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

tel final1

Share