انتقاد شدید سیدحسین رضویان؛

در سنگلاخ درخت کاشته اند | هنوز از مرحله چاله چوله و سطل زباله عبور نکرده‌ایم

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: وقتی در موضوعات شهر از مرحله چاله چوله و سطل زباله عبور نکرده ایم رشت راه درازی در رسیدن به نوسازی و ایجاد جذابیت‌های مدرن برای زیست لذت‌بخش شهروند پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی شورا گفت: بارها از مدیریت شهری خواسته‌ام برای رشت حداقل ۵ المان هویتی فاخر تدارک دیده و نصب شود که هنوز علی رغم تاکیدات بی‌شمار اتفاق نیافتاده است و متاسفانه زمان از دست میرود و در ایجاد جذابیت‌های بصری برای شهرمان اقدامی در خورشان انجام نمیشود.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه پیش نسبت به‌عدم نصب تابلوهای علائم و چراغ‌های هشدار دهنده در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی هشدار داده بودم افزود: بیش از یک ماه پیش آمدم و گفتم که جناب آقای شهردار در پل‌هایی که به خوبی روند اجرای آن‌ها با مدیریت شما پی گرفته شده در کارگاه‌های این پل‌ها که اصلا این هم نیاز نیست خرجی توسط شهرداری انجام پذیرد و باید پیمانکاران اقدام لازم را انجام بدهند الزامات hse رعایت نشده و تابلو‌های علائم و چراغ‌های هشدار دهنده در ابتدا و انتهای این کارگاه‌ها نصب نگردیده، مگر نصب این‌ها توسط پیمانکار در یک ورودی و خروجی کارگاه چقدر زمان میبرد؟ میدانید در طی این روزها و شب‌هایی که رشت با بارندگی همراه بوده چه تعدادی از همشهریان ممکن بوده که خدای ناکرده در ورودی و خروجی این کارگاه‌ها با حادثه روبرو شوند؟

رضویان به درختان کاشته شده در مسیر جاده تهران رشت اشاره کرد و گفت: مجدد تکرار میکنم که پس از اینکه خواسته بودیم در ورودی جاده تهران درخت بکارید ۸۴ اصله درختی که کاشته‌اید در خاکی نامناسب و در سنگلاخ غرس شده‌اند و این درختان با این شرایط می‌میرند این‌ها موجود زنده هستند و از بین خواهند رفت اما با اینکه مدتهاست تذکر داده‌ام اما هنوز هیچ اتفاقی مبنی بر ترمیم و اصلاح این ماجرا در شهر رخ نداد.

وی با انتقاد از وضعیت آسفالت رشت تصریح کرد: متاسفانه در برخی نقاط شهر اجرای پروژه‌های آسفالت از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و در بارندگی‌های اخیر شسته شده که در این باره حتما میبایست ضمن عذرخواهی از مردم و جبران ماوقع، اقدام قانونی لازم در قبال عوامل اجرایی، پیمانکاران و ناظرین مربوطه انجام پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با ابراز تاسف از فقدان سطل‌های زباله در رشت افزود: قریب ۷ ماه پیش مجدد خواسته بودم در معابر اصلی سطل زباله پارکی نصب شود که گویا عزمی در این باره وجود ندارد. اقای شهردار اگر در خیابان‌های شهر یک بطری آب معدنی و یا برای فرزند خود یک بیسکویت و یا یک لیوان آب میوه بخرید و یا از دستمال کاغذی استفاده کنید زباله آنرا کجا می‌اندازید؟ چگونه در شهرداری رشت تصمیم‌سازی کرده‌اند که چنین رویه‌ای در دنیا دیگر وجود ندارد و در ژاپن چنین است و چنان! بله در ژاپن در حوزه زباله و پسماند قوانین خاص خود را دارد اما بقیه کشورها هم چنین است؟ آقایانی که خارج رفته‌اید خانم‌هایی که خارج رفته‌اید در خارج در خیابان سطل زباله نیست که مردم زباله هاشان را در سطل بیندازند؟
رئیس کمیسیون توسعه پایدار در انتها گفت: چندی پیش یکی از دوستان فیلمی از پارک بسیار زیبای نور در بوستان آزادی شیراز برایم ارسال کرد که مرا خجالت زده کرد وقتی در موضوعات شهر از مرحله چاله چوله و سطل زباله عبور نکرده‌ایم، رشت راه درازی در رسیدن به نوسازی و ایجاد جذابیت‌های مدرن برای زیست لذت‌بخش شهروند پیش رو دارد.

Share