عضو شورای شهر رشت در واکنش به اخبار غیرواقعی؛

تفکیک جنسیتی در کار نیست | تنها بخشی از بوستان مفاخر برای بانوان اختصاص یافت

رضویان گفت: مقرر شد با توجه به شرایط ویژه و مناسب بوستان مفاخر با حفظ عمومیت آن و بدون تفکیک جنسیتی تنها بخشی از این پارک به شکلی ویژه برای فعالیتهای ورزشی و تفریحی بانوان تجهیز و اختصاص یابد.

بوستان مفاخر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدحسین رضویان با بیان اینکه شورای ششم از آغاز به کار خود به دنبال افزایش سرانه های ورزشی و تفریحی مورد استفاده بانوان بوده است، اظهار کرد: در تحقق این اهداف از نهاد مدیریت شهری خواسته بودیم با احداث پارک جدید یا بهره گیری موثر از موقعیت‌های موجود چنین نقیصه‌ای را برطرف کند.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه با انتصاب آقای شوقی به سمت شهردار رشت، موضوع مجددا مطرح شده، تصریح کرد: پس از بازدید کارشناسان واحدهای ذیربط همچون منطقه ۴ و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مقرر شد با توجه به شرایط ویژه و مناسب بوستان مفاخر با حفظ عمومیت آن و بدون تفکیک جنسیتی تنها بخشی از این پارک به شکلی ویژه برای فعالیتهای ورزشی و تفریحی بانوان تجهیز و اختصاص یابد تا آنها بتوانند در کمال راحتی و بدور از کاستی‌های مطروحه پارک منظریه از آن استفاده کنند.

رضویان مطالبه از خدمتگزاران در نهاد مدیریت شهری را حق همشهریان دانست و گفت: با توجه به اینکه هفته در گیلان حضور نداشتم به محض آگاهی از چنین سوءتفاهمی گذشته طی تماس تلفنی از شهردار محترم خواسته بودم تا اطلاع‌رسانی و پاسخگویی مناسب و فراگیر صورت گرفته که البته می‌بایست این مهم با توجه به اهمیت موضوع با دقت نظر فزون‌تری انجام می‌پذیرفت.

گفتنی است، پیش از این شهردار رشت با تکذیب دیوارکشی و تفکیک جنسیتی در پارک مفاخر شهر رشت، گفته بود: چنین چیزی در این پارک و هیچ نقطه دیگری از شهر رشت موضوعیت ندارد.

رحیم شوقی با بیان اینکه بنا به درخواست و مطالبه بانوانی که در این پارک ورزش می‌کردند و پیگیری تعدادی از اعضای شورا شهر مقرر شد بخش کوچکی از پارک مفاخر به ورزش بانوان به همراه استقرار وسایل ورزشی اختصاص یابد، افزود: در سایر بخش‌های همین پارک نیز همچون گذشته هم‌زمان شهروندان زن و مرد و خانواده‌ها می‌توانند حضور یابند.

شهردار رشت با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌وجه بحث جداسازی خانم‌ها و آقایان مطرح نیست، تصریح کرد: شهر رشت از لحاظ سرانه ورزش بانوان و همچنین پارک بانوان وضعیت مناسبی ندارد و اختصاص حدود هشت هزار مترمربع از پارک هفت هکتاری مفاخر برای ورزش اختصاصی بانوان در همین راستا است.

شوقی با یادآوری اینکه در بسیاری از کشورها و حتی کشورهای غربی اماکن اختصاصی ورزشی و تفریحی و آموزشی برای بانوان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما نیز بر اساس مطالبه به حق بانوان پروژه‌ای را برای بخش کوچکی از پارک مفاخر تعریف کرده‌ایم و به‌هیچ‌وجه بحث دیوارکشی در این پارک موضوعیت ندارد.

Share