مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

تبدیل خانه محصصی لاهیجان به موزه خوشنویسی با ۴ میلیارد تومان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ضمن بازدید از خانه محصصی لاهیجان بیان داشت: با تامین اعتبار مورد نیاز، موزه خوشنویسی افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی در بازدید از بنای تاریخی محصصی اظهار کرد: این بنای تاریخی یکی از بناهای ارزشمند استان گیلان است که در بافت تاریخی لاهیجان قرار گرفته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: طی سنوات گذشته خرید این بنای ارزشمند تاریخی در دستور کار قرار گرفت که پس از خرید، هم اکنون در حال مرمت است.
او بیان داشت: مبلغ ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ابلاغی و استانی به این امر اختصاص یافته است.
جهانی تصریح کرد: مقرر است پس از تکمیل مرمت، این بنای تاریخی به موزه خوشنویسی تبدیل شود که تحقق این مهم نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار است که سعی بر آن داریم ۵۰ درصد را از اعتبارات استانی و باقی را از اعتبارات ابلاغی تامین کنیم و در صورت تامین این اعتبار، موزه خوشنویسی در سال ۱۴۰۴ افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهار کرد: صیانت و حفاظت از آثار تاریخی وظیفه همه آحاد مردم و مسئولین است و کمک همگانی نیاز است تا بتوانیم این آثار تاریخی و ارزشمند را که از گذشتگان به یادگار مانده به سلامت برای آیندگان حفظ کنیم.

Share