معاون میراث‌ فرهنگی گیلان خبر داد:

اتمام مرمت و بهسازی بنا بقعه آقا سید حسن صیقل‌بنه لاهیجان

ولی جهانی، معاون میراث‌فرهنگی گیلان از اتمام فرایند مرمت و بهسازی بنا بقعه آقا سید حسن صیقل‌بنه لاهیجان خبر داد و افزود: مرمت و بهسازی بنای این بقعه با اعتبار ۱ میلیارد ریالی از محل درآمدهای این بقعه در مدت ۳ ماه به انجام رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون میراث‌فرهنگی گیلان از اتمام فرایند مرمت و بهسازی بنا بقعه آقا سید حسن صیقل‌بنه لاهیجان خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: عملیات مرمت بقعه آقا سید حسن روستای صیقل‌بنه شهرستان لاهیجان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اداره اوقاف و امور خیریه و هیأت امنای این بقعه متبرکه آغاز شد.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان اضافه کرد: بنای این بقعه دچار آسیب‌های متعدد بود و برای مرمت این بنا عملیات‌هایی نظیر استحکام‌بخشی سقف، خاکبرداری و اجرای بلوکاژ، مرمت نمای بنا، ساخت و تعویض درب‌های آلومینیومی و جایگزینی آن‌ها با درب‌های طرح چوب و بازسازی گره‌چینی ضریح چوبی بقعه انجام شد.

جهانی اضافه کرد: مرمت و بهسازی بنای این بقعه با اعتبار ۱ میلیارد ریالی از محل درآمدهای این بقعه و با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در مدت ۳ ماه به انجام رسیده است.

ولی جهانی تصریح کرد: بقعه آقا سید حسن روستای صیقل‌بنه شهرستان لاهیجان به عنوان یکی از بناهای مربوط به دوران قاجاریه، در تاریخ ۱۴ مردادماه ۱۳۸۲ با شماره ۹۴۰۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

Share