فرمانده انتظامی رشت خبر داد:

پایان کار اخاذ مأمورنما در رشت | متهم ۳۶ ساله ۳۰ میلیون تومان از یک شهروند اخاذی کرد!

سرهنگ عیسی روشن قلب، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری یک مأمور قلابی در این شهرستان خبر داد و افزود: متهم ۳۶ ساله در بازجویی‌های صورت گرفته به قصد اخاذی از شهروندان اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری یک مأمور قلابی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عیسی روشن قلب با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم، اظهارداشت؛ یکی از موضوعاتی که پلیس همواره نسبت به آن تأکید دارد، درخواست کارت شناسایی معتبر از افرادی است که تحت عنوان مأمور ارگان‌های دولتی به شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه شخصی تحت عنوان مأمور پلیس و مجهز به تجهیزات نظامی قصد اخاذی از شهروندان در محدوده محله معلولین رشت را داشته و با توجه به ظن اهالی، از محل گریخته است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته، صحت موضوع محرز و با تلاش‌های بی‌وقفه و اقدامات فنی مأموران کلانتری ۱۱، متهم مورد نظر شناسایی شد، افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، متهم دستگیر و یک دست کامل لباس نظامی از وی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این فرد مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از یک نفر از شهروندان اخاذی کرده و تحقیقات پلیس برای شناسایی شاکیان احتمالی این پرونده ادامه دارد، تصریح کرد: متهم ۳۶ ساله در بازجویی‌های صورت گرفته به قصد اخاذی از شهروندان اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ روشن قلب در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس از آن‌ها خواست در صورت مواجهه با افرادی که خود را مامور ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، قبل از پاسخگویی نسبت به رویت کارت شناسایی این افراد اقدام و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه فوریت های۱۱۰ پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

Share