وزیر کشور درمراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان؛

دکتر حق شناس در مسئولیت های قبلی موفق بود | همه کمک کنند گیلان به جایگاه واقعی خود برسد

مومنی با بیان اینکه یکی از ویژگی های دکتر حق شناس این است که در عرصه‌های ملی کار کردند و در مسئولیت های قبلی موفق بودند، گفت: رمز پیشرفت و موفقیت این استان بسیج همه‌ منابع، امکانات و نگاه ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسکندر مؤمنی وزیر کشور صبح روز شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان اظهار کرد: استان گیلان هشت هزار شهید دارد که بنده در لشکر ۲۵ کربلا هم رزم برخی از شهدای گیلان بودم و امنیتی که امروز داریم مدیون شهدا و رزمندگان هستیم.

مومنی با تاکید بر اینکه در روزهایی قرار داریم که دشمن صهیونیست به صورت جنون‌آمیز حمله می‌کند، ا فزود: بدون تردید خون شهدای مقاومت “سیدحسن نصرالله و شهید نیل فروشان” موجب تسریع و زوال رژیم پوشالی صهیونیست خواهد بود.

وزیر کشور یادآور شد: جبهه مقاومت با انسجام بیشتر به مبارزات خود علیه دشمنی که از استیصال دست به هر کاری می‌زند و دستش برای هر جنایتی باز هست، ادامه خواهد داد.

وی افزود: یک چیز بزرگ که صهیونیست تبلیغ می‌کرد و مظلوم نمایی می‌کرد و مقاومت را تروریست معرفی می‌کرد با این کارهایی که انجام داد ماهیت اصلی خود را نشان داد.

مومنی با اشاره به اینکه نماز جمعه دیروز به امامت رهبری با جمعیت زیادی برگزار شد، اظهار کرد: مقاومت بدون تردید با برنامه‌تر راه خود را ادامه می‌دهد و این باور با ترور سران و فرمانده‌ها از بین نمی‌رود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت‌های عظیم و تاریخ کهنی دارد و جایگاهش در ایران عزیز کاملا شناخته شده است، افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه در انتخابات نشان از همراهی مردم با نظام و دولت دارد.

وی گفت: دکتر پزشکیان در شهر خود وفاق ملی را عنوان کردند و بعد از انتخاب شدن نیز همبن شعار را تحقق بخشیدن و باور دارند که برای ساختن کشور فقط یک جناح و یک نگاه نمی‌تواند و این نگاه را در چیدمان کابینه کاملا گواه است.

مومنی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید بر این داشتند که استانداران باید اهل وفاق باشند. آقای حق‌شناس تجربیات و دانش لازم را در این خصوص دارد و از ملاک‌های ارزیابی موفقیت در مسئولیت‌ها قبلی بود که حق‌شناس در استان گلستان بسیار موفق بودند و حتی تقاضا داشتند که ایشان به این استان برگردد.

وی گفت: امیدواریم با همه توصیه‌هایی که گفته شده است با همراهی همه استان را توسعه دهند یکی از سرمایه‌های گیلان سرمایه استانی است. خوشبختانه نمایندگان محترم گیلان بسیار منسجم در کنار استان هستند و قطعا کمک می‌کنند که گیلان به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش دیارمیرزا؛ وزیر کشور عنوان کرد: ظرفیت‌های فراوانی زیرساختی مثل راه آهن، فرودگاه و بندر و ظرفیت کشاورزی و گردشگری در گیلان وجود دارد که باید از آن‌ها استاندار جدید به نحو احسن بهره‌مند شوند.

مومنی با تاکید بر اینکه صمیمانه از دولت سیزدهم و کارهایی انجام شد، تشکر میکنم؛ اظهار کرد: از شاخص‌ها مهم ارزیابی عملکرد، افزایش وفاق ملی است و میزان رضایتمندی مردم، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بهبود فضای کسب و کار از جمله گیلان، کاهش تورم و فقر، ارتقای شرایط زیست محیطی دیگر موارد است.

دکتر هادی حق‌شناس امروز به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی شد.

Share