کوچکی نژاد در جمع خبرنگاران؛

نمایندگان باید پاسخگوی عملکردشان باشند | دولت در بخش اقتصاد و کشاورزی موفق نبود

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت در بخش اقتصاد و کشاورزی موفق نبوده است، تصریح کرد: واردات برنج آن هم با ارز ۲۸ و ۵۰۰ هزار تومانی کار بسیار نادرست و غلطی بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده شهرستان رشت و خمام روز پنجشنبه ۱۹ مرداد در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی خوبی است که مسئولان و مدیران با مسائل و مشکلاتی که خبرنگاران مطرح می‌کنند آشنا شوند و برای حل آن‌ها تلاش خود را به کار گیرند.

جبار کوچکی نژاد آخرین اقدامات مجلس در هفته‌های اخیر را پیگیری در مورد برنامه هفتم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در مجلس برنامه هفتم توسعه کشور در حال تدوین است و در این برنامه به مسائل فرهنگی، اقتصادی، تولید و خدمات پرداخته شده که از روز شنبه بر روی بخش فرهنگ کار می شود.

کوچکی نژاد با اشاره به پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: تا کنون در کل کشور ۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود تا پایان مهلت ثبت نام این رقم به ۵۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان که نمایندگان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، گفت: نمایندگانی که تصمیم به ثبت‌نام مجدد دارند باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند و من به عنوان نماینده مردم در این ۴ سال سعی کردم که پروژه‌های کلان شهرستان‌های رشت و خمام را پیگیری کنم که یکی از پروژه‌ها جمع آوری فاصلاب شهری رشت بود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به دو پروژه مهم فاضلاب و پسماند شهرستان رشت عنوان کرد: پیمانکار مربوطه پروژه را در منطقه فخب آغاز کرده که ۶ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و در حال تامین منابع مالی این پروژه هستیم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان تاکنون تامین منابع مالی شده است و سالانه نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیاز دارد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های کلان شهرستان رشت مسئله پسماند شهر رشت است، تصریح کرد: در جلسه با رئیس صندوق توسعه ملی به دنبال تامین اعتبار زباله سوز هستیم و به همه مسئولین نیز یادآور می‌شوم که به مردم در مورد بسته شدن سراوان قول‌های الکی ندهند زیرا خیلی هنر کنیم بتوانیم زیر ساخت‌ها را آماده کرده و تا ۱۴۰۳ مسئله ورود زباله به سراوان را حل کنیم و زباله‌ها را به جای دیگر  انتقال دهیم.

وی در خصوص وضعیت رودخانه های شهر رشت تاکید کرد: سعی داریم با ایجاد سد عزیز کیان و روان کردن آب به سمت  دو رودخانه شهر  این رودخانه ها را زنده نگهداریم.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه شهر رشت نیاز به یک بیمارستان جنرال دارد، یادآور شد: با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم از بانک ملی ۵۰۰ میلیارد تومان وام برای ساخت و همچنین هزار میلیارد اعتبار سفر ریاست جمهوری برای اتمام این پروژه دریافت کنیم و تعهد پیمانکار این است که تا اسفند ماه این پروژه را تحویل دهد.

وی با انتقاد از مدیران اجرایی در استان گفت: پیگیری‌های نمایندگان برای رفع موانع قانونی و تامین اعتبار پروژه‌ها ادامه دارد اما مدیران و مسئولان اجرایی نیز باید قوی‌تر عمل کنند تا خروجی‌های مناسبی را شاهد باشیم.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت در بخش اقتصاد و کشاورزی موفق نبوده است، تصریح کرد: واردات برنج آن هم با ارز ۲۸ و ۵۰۰ هزار تومانی کار بسیار نادرست و غلطی بود. نمایندگان در تلاش هستند تا با هر اهرم فشار نظیر استیضاح و طرح سوال، مسئله واردات برنج در فصل برداشت که سبب نگرانی کشاورزان شده است را متوقف کنیم. در حال حاضر  ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج تولید می‌شود و ۴۰۰ هزار تن کمبود داریم که آن هم طبق قانون زمان واردات مشخص است که دولت رعایت نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در زمینه اجرا بسیار ضعیف عمل میکند، اظهار کرد: در بحث انتصابات دولت در منطقه آزاد به وزیراقتصاد گفتم که نوع انتصابات سما درست نیست و این جای تاسف دارد.

کوچی نژاد ادامه داد: ما انتظار داشتیم که دولت ثبات مدیریتی داشته باشد اما شاهد آن هستیم که مدام در حال تغییر مدیران کل و روسای سازمان‌ها هستند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه تغییرات در سطح وزرا هم دیده می‌شود، یادآور شد: آقای رئیسی به نقطه‌ای رسیده که اگر چند وزیر دیگر را تغییر دهد مجبور خواهد شد برای رای اعتماد کل کابینه خود دوباره به مجلس بیاید.

وی در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و خدماتی نیز اظهار کرد: طرح مجلس هفته آینده از شورای نگهبان وارد صحن خواهد شد و به دنبال این هستیم که همه نیروهای که استخدام دولت نیستند، تبدیل وضعیت شوند و احتمالا تا مهر ماه این قانون ابلاغ خواهد شد.

Share