فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد؛

کشف زمین خواری بزرگ در رودبار؛ تصرف ۶۸ هزار مترمربع با سند سازی جعلی

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۶۸ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال در بخش رحمت آباد بلوکات شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی گیلان اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحمت اباد بلوکات شهرستان رودبار، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۶۸ هزار مترمربع از اراضی ملی را با سند سازی جعلی به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله پایه‌های چوبی محصور کرده است.

فرمانده انتظامی گیلان از معرفی متهم ۴۴ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان‌ داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده زمین‌خواری خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را جهت اقدام قانونی از طریق سامانه فوریت‌های ۱۱۰ پلیس اطلاع رسانی کنند.

Share