فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

توقیف ۱۹ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در «رودبار»

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۹ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۹ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی رودبار حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی «رودبار – رشت» به یک دستگاه خودرو سواری تیبا که از مسیر جنوب به شمال در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازرسی از خودرو مورد نظر، ۱۹ قلم شیء عتیقه شامل ۶ عدد سنگ فسیلی، ۳ عدد کاسه مفرغی، ۳ عدد سکه، ۲ عدد دستبند مفرغی، ۲ عدد سرنیزه مفرغی، یک جام لیوان مفرغی، یک عدد درفش مفرغی و یک عدد کاسه برنجی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری متهمان ۲۸ و ۵۳ساله این پرونده و معرفی آن‌ها به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء کشف شده را مربوط به دوره ساسانی و هزار اول قبل از میلاد اعلام کرده و ارزش آن‌ها در دست بررسی است.

سردار ملکی در پایان با اشاره به اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share