معنی علائم روی ماشین ظرفشویی بوش (جامع)

کلمات و نمادهای روی ماشین ظرفشویی بوش راه‌های اختصاری و مهمی برای اطلاع از نحوه کار با آن‌ها است

 

 

با اطلاع از معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید از تمام قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. برخی از کلمات درج شده روی ماشین ظرفشویی به شما در انتخاب برنامه مناسب جهت شستشوی قابلمه، ظروف شیشه‌ای حساس و… کمک می‌کند. برخی از نمادهای ماشین ظرفشویی هم خبر از ضروری بودن انجام تعمیر یا پر کردن محفظه نمک می‌دهد. در هر صورت هرچه بیشتر درمورد این علامت‌ها و کلمات بدانید بهتر می‌توانید از آن استفاده کنید.

معنی علائم ماشین ظرفشویی بوش

معنی کلمه dry

کلمه dry در ماشین ظرفشویی بوش به معنی خشک کردن دو طرفه است. با اطلاع از معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید درک بهتری از چگونگی عملکرد آن داشته باشید. مثلا با مشاهده کلمه extra dry می‌فهمید که ماشین ظروف را خشک می‌کند. این مرحله بخشی از چرخه عادی شستشو محسوب می‌شود.

معنی کلمه Eco

کلمه Eco به معنی اقتصادی است و برنامه‌ای سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود. این برنامه شستشوی اقتصادی را هنگامی که تعداد ظروف به اندازه‌ای نیست که کل ماشین را پر کند، فراهم می‌کند. در این برنامه دمای آب کم‌تر خواهد بود و مدت شستشو به ۳ الی ۴ ساعت افزایش می‌یابد. با دانستن معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید از انرژی هم استفاده بهینه‌تری داشته باشید.

معنی علامت قفل

روی ماشین ظرفشویی می‌توانید نماد یک قفل را مشاهده کنید که به معنای قفل کودک است. با استفاده از این دکمه می‌توان از بازشدن ماشین توسط کودکان خردسال جلوگیری کرد. به کمک ترکیب دکمه یا فشار دادن آن کمی طولانی‌تر از حد معمول می‌توان ففل کودک را غیر فعال کرد.

معنی کلمه Auto

کلمه Auto به معنی خودکار است. این برنامه برنامه‌ای هوشمند است که پس از انتخاب آن، ماشین ظرفشویی بوش خودش میزان کثیفی و چرب بودن ظروف را مشخص می‌کند. سپس بهترین برنامه را برای شستشوی دقیق آن‌ها انتخاب می‌کند. در این برنامه دمای آب معمولا بین ۴۵ الی ۶۵ درجه تنظیم می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده از برنامه Auto برای ظروف شیشه‌ای و حساس توصیه نمی‌شود.

نماد ایمنی ماشین ظرفشویی

برای ظروف متنوع قابلیت مناسب شستشو در ماشین ظرفشویی بوش وجود ندارد. نماد ایمنی به شما نشان می‌دهد که چه ظروفی را می‌توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید و چه ظروفی را باید با دست بشویید. لازم به ذکر است که این قابلیت شستشوی ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث آسیب‌هایی مانند تغییر رنگ ظروف غذاخوری یا ظروف آشپزی شود.

علامت خورشید

علامت خورشید در ماشین ظرفشویی مربوط به بخش کمک در شستشو است. این برنامه باعث می‌شود ظروف شما بعد از آبکشی به صورت یکنواخت خشک شوند. بدین ترتیب هنگام خارج کردن ظروف رگه‌ و یا لکه‌ روی ظروف باقی نمی‌ماند.

علامت فلش رفت و برگشت

علامت فلش رفت و برگشت که به شکل حرف S نیز دیده می‌شود، خبر از اتمام نمک ماشین ظرفشویی می‌دهد. با مشاهده این علامت باید اقدام به پر کردن نمک دستگاه کنید. ماشین ظرفشویی به صورت خودکار هنگام هر چرخه آبکشی مقدار مناسبی از نمک را استفاده می‌کند. این نمک باعث نرم‌تر کردن آب سخت که دارای رسوبات آهک است، می‌شود. بدین ترتیب اگر مقدار سختی آب زیاد باشد دستکاه از نمک بیشتری برای حفاظت از ظروف استفاده می‌کند. اگر این علامت را نادیده بگیرید باید پس از مدتی برای تعمیر دستگاه خود آن را رسوب‌زدایی کنید.

علامت شیر آب

علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش به شما خبر از عدم دریافت آب کافی می‌دهد. گاهی وجود انسداد یا نصب نادرست یک شیلنگ ممکن است منجر به روشن شدن این علامت شود. عدم اتصال شیر و اختلال در قسمت الکترونیکی هم یکی از دلایلی است که این علامت را روشن می‌کند. پس هنگام مشاهده این علامت باید اتصال آب و شیلنگ‌ها را چک کنید.

علامت برس

هنگام مشاهده علامت برس در ماشین ظرفشویی خود می‌توانید بفهمید که دستگاه در حال شستن ظروف است. در چنین مواقعی کاری ندارید جز اینکه صبر کنید تا دستگاه شستشوی ظروف را تمام کند.

نماد یک ظرف و آب

در ماشین ظرفشویی بوش نمادی وجود دارد که با خط چین‌هایی جریان آب را روی یک ظرف نشان می‌دهد. این علامت نشان دهنده یک چرخه آبکشی کوتاه قبل از چرخه کامل شستشو است. این آبکشی ظروف را از غذاهای باقی‌مانده و خشک شده روی آن‌ها پاکسازی می‌کند.

برنامه Bosch Home Connect

Bosch Home Connect برنامه‌ای بسیار کاربردی در ماشین ظرفشویی بوش است. گاهی اوقات ظروفی مانند تابه، قابلمه و یا ظروف شیشه‌ای را در ماشین طرفشویی قرار می‌دهید که لازم است با برنامه خاصی شسته شوند. توسط این برنامه می‌توانید به دستگاه خود بگویید چه چیزی را در آن قرار داده‌اید، تا خودش برنامه مناسبی را اجرا کند.

جمع بندی

کلمات و نمادهای روی ماشین ظرفشویی بوش راه‌های اختصاری و مهمی برای اطلاع از نحوه کار با آن‌ها است. مثلا توسط دکمه Eco می‌توانید استفاده اقتصادی‌تری از دستگاه داشته باشید. قفل کودک، نماد خورشید و علامت برس همه به شما در استفاده آسان‌تر از این وسیله کمک می‌کنند.

منبع:

https://bosch-fa.ir/%D9%85%D8%B9%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%B4/

Share