از یخچال تا ظرفشویی؛

آیا خریداران لوازم خانگی ترسو شده‌اند؟ | پرفروش‌ترین‌ها در بازار لوازم خانگی

سایز استاندارد تلویزیون بدون توجه به محیط باید حداقل ۵۵ اینچ باشد، اما در بازار لوازم خانگی فعلا مدل‌های ۴۳ اینچ روی بورس هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فرارو،  قیمت تلویزیون ۵۵ اینچ سونی در بازار لوازم خانگی تا مرز ۵۰ میلیون بالا رفته و برای خرید مدل‌های ایرانی با این سایز باید حداقل ۲۰ میلیون کنار گذاشت. با این حال از نظر فروشنده‌های لوازم خانگی فعلا تلویزیون‌های ۴۳ اینچ که ارزان‌تر هستند و خریدشان برای سالن‌های کوچک و اتاق خواب توصیه می‌شود، فروش بیشتری دارند. درحضور انواع سایدبای‌ساید و یخچال دوقلوهای گرانقیمت، مدل‌های بالاپایینی که نهایتا ۱۸ میلیون قیمت دارند، شانس بیشتری برای فروش دارند و اغلب خریدارانی که بابت لباسشویی راهی سه‌راه امین‌حضور می‌شوند، به‌جای گزینه‌هایی با ظرفیت دیگ ۹ یا ۱۰ کیلویی، روی مدل‌هایی با ظرفیت دیگ شش کیلو دست می‌گذارند. انحصاری که از نیمه دهه ۹۰ در بازار لوازم خانگی کلید خورد، حالا به فتح اعدادوارقام جدید به‌دست برندهای ایرانی ختم شده و همین اتفاق تاحدود زیادی تاثیرش را در رفتار خریداران نشان می‌دهد.

پرفروش‌ترین تلویزیون؛ حداکثر ۲۰ میلیون

به گزارش فرارو، قیمت تلویزیون ۷۵ اینچ چی‌پلاس که یکی از گران‌ترین مدل‌های تولیدکننده‌های ایرانی است، به مرز ۸۰ میلیون تومان رسیده. از آن گران‌تر چیزی به‌اسم تلویزیون ایلیاست که به‌اسم تلویزیون ضدآب فروخته می‌شود و می‌تواند برای محیط‌هایی مثل استخر مناسب باشد. این یکی با سایز ۵۵ اینچ نزدیک ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما وقتی از فروشنده‌ها درباره مدل‌های پرفروش سوال می‌کنیم، از تلویزیون‌های ارزان‌تری اسم می‌برند.

تلویزیون ایکس ویژن مدل XS۵۲۵ که با سایز ۴۳ اینچ طراحی شده، یکی از مدل‌هایی است که در ماه‌های گذشته فروش خوبی داشته. در فهرست پرفروش‌ترین تلویزیون بازار که براساس اطلاعات و داده‌های فروشنده‌ها لوازم خانگی به‌دست آمده، تا دلتان بخواهد مدل‌های ۴۳ اینچ ایرانی به‌چشم می‌خورد و این وسط برخلاف چیزی که تصور می‌شود، هنوز هم مدل‌های کوچک و ۳۲ اینچ خریدار دارند. آنطور که فروشنده به فرارو می‌گویند، بخش قابل توجهی از خریداران لوازم خانگی بیشتر از ۲۰ میلیون بابت خرید تلویزیون هزینه نمی‌کنند.

پرفروش‌ترین ظرفشویی؛ حداکثر ۳۰ میلیون

ماشین ظرفشویی اسنوا مدل F۳۵۳۲۰۰ که مثل بقیه محصولات دوو توسط گروه صنعتی انتخاب تولید می‌شود، جزو محبوب‌ترین گزینه‌های خریداران قرار گرفته است. یک مدل ۱۳ نفره که می‌تواند جوابگوی نیاز خانواده‌های پرجمعیت باشد، اما خوب است بدانید همین مدلی که نهایتا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد، در حضور گزینه‌های گران‌قیمت زیادی توانسته خودش را به خریداران تحمیل کند.

ماشین‌ظرفشویی ال‌جی مدل XD۶۴ یکی از همان گزینه‌های گرانقیمتی است که الان بابت خرید آن باید حول‌وحوش ۸۰ میلیون تومان یعنی معادل گران‌ترین سایدبای‌سایدهای ایرانی کنار بگذاریم. یا ماشین ظرفشویی بوش که برخلاف اسم گول‌زننده‌ای که دارد، در ایران تولید می‌شود و قیمتش از ۵۵ میلیون تومان رد شده است.

ماشین ظرفشویی اسنوا مدل F۳۵۳۲۰۰، اما کنار رقبایی دیگری مثل ماشین ظرفشویی جی‌پلاس مدل M۱۴۶۳N که نهایتا ۳۰ میلیون ارزش دارد، بیشتر مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند و اغلب مدل‌های محبوب دیگر کمتر از ۳۰ میلیون فروخته می‌شوند.

پرفروش‌ترین مایکروویو؛ حداکثر هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گران‌ترین مایکروویو بازار حدود ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. محصولی از برند بوش است که جزو مایکروویوهای توکار دسته‌بندی می‌شود. با امکاناتی مثل نمایشگر لمسی راهی بازار شده و بعد از اتمام کار به‌شکل اتومات خاموش می‌شود.

مایکروویو سامسونگ مدل GE۲۸۶B هم یکی از معدود محصولات باقی‌مانده این برند در فروشگاه‌های لوازم خانگی است. قیمت این یکی به مرز ۳۰ میلیون رسیده است. با این حال مدل‌هایی که از شانس بیشتری برای فروش برخوردار هستند، حداقل از نظر قیمت هیچ شباهتی به امثال مایکروویو بوش و سامسونگ ندارد.

مایکروویو ایرانی جی پلاس مدل M۳۶۵B یکی از همان مدل‌هایی است که در ماه‌های گذشته مورد توجه خریداران بوده است. هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و بقیه مدل‌های محبوب هم قیمتشان به هشت میلیون نمی‌رسد. مثل مایکروویو پاناسونیک مدل ST۳۴ که هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود یا مایکروویو گوفر مدل ROOTAN که حداکثر هفت میلیون ارزش دارد.

یخچال‌های بالاپایینی که نهایتا ۱۸ میلیون قیمت دارند، درحضور انواع ساید‌بای‌ساید و دوقلو‌های گرانقیمت بازار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند

پرفروش‌ترین یخچال؛ حداکثر ۱۸ میلیون

یخچال دوقلو بوش مدل KSW۳۶PI۳۰۴-GSD۳۶PI۲۰۴ در یکسری از فروشگاه‌های آنلاین با قیمتی نزدیک ۳۳۰ میلیون تومان موجود است. رسما معادل تیبا صفرکیلومتر قیمت دارد و از یک طرف دیگر قیمت سایدبای‌ساید بوش مدل KAD۹۰VB۲۰۴ تا مرز ۱۵۰ میلیون جلو رفته است. برای اینکه تصویر بهتری از بازار لوازم خانگی در ذهنتان داشته باشید، جهت اطلاع بدنیست بدانید سقف قیمت سایدبای‌ساید ایرانی هم به ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

سایدبای‌ساید ۳۵ فوت دوو که توسط تولیدکننده‌های ایرانی روانه بازار شده، در آخرین روزهای آبان امسال دقیقا ۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما درحضور همه این مدل‌ها، بخش قابل توجهی از خریداران سراغ یخچال‌های اقتصادی بازار می‌روند.

یخچال ۲۴ فوت اسنوا که می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده‌های کم‌جمعیت باشد، حدود ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد و یکی از پرفروش‌ترین مدل‌هاست. یخچال ۲۰ فوت امرسان هم که قیمتش به ۱۶ میلیون نمی‌رسد، نسبت به مدل‌های گرانقیمت بازار فروش بیشتری داشته است.

پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی؛ حداکثر ۱۵ میلیون

ماشین ظرفشویی ایکس‌ویژن مدل TE۶۲-AW/AS درمقایسه با خیلی از مدل‌های دیگر بازار فروش بیشتری دارد. یک گزینه شش کیلویی است که در خیلی از مواقع نمی‌تواند نیاز خانواده‌های پرجمعیت را برطرف کند. اما همین مدل احتمالا به‌خاطر صرفه اقتصادی به فهرست پرفروش‌ترین لباسشویی‌های فعلی راه پیدا کرده و قیمتش به ۱۵ میلیون نمی‌رسد.

گران‌ترین لباسشویی بازار، اما احتمالا محصولی از بوش است که با ظرفیت دیگ ۱۰ کیلویی طراحی شده و البته قیمتش هم تقریبا به ۵۵ میلیون تومان رسیده. کف قیمت ماشین‌ظرفشویی ۹ کیلویی بوش ۴۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود، اما به‌جز مدل اقتصادی که از برند ایکس‌ویژن بررسی کردیم، بقیه ماشین‌ظرفشویی‌های پرفروش بازار نهایتا دوروبر همان رنج ۱۵ میلیونی فروخته می‌شوند.

Share