سرپرست پایانه مرزی آستارا؛

تردد کامیون‌های خروجی از مرز آستارا افزایش یافت | خروج روزانه بیش از ۳۰۰کامیون

سرپرست پایانه مرزی آستارا گفت: تردد کامیون‌های خروجی از پایانه مرزی این شهرستان به کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه با برطرف شدن مشکل فیبرنوری جمهوری آذربایجان به ۳۰۰ کامیون در روز افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی عظیمی در جمع خبرنگاران گفت: در روز ۳۱ فروردین ماه امسال ترافیکی کامیون را در مرز آستارا داشتیم که بنا به اظهارات مسئولان گمرک کشورمان با توجه به ایجاد مشکل فیبر نوری در گمرک جمهوری آذربایجان پذیرش کامیون از طرف کشور مقابل به کندی صورت می‌گرفت.

وی افزود: در همان روز مذکور از ساعت ۸ تا ۱۶ عصر تعداد ۲۵دستگاه کامیون از مرز آستارا به کشورهای همسایه داشتیم اما خوشبختانه با برطرف شدن مشکل فنی فیبر نوری جمهوری آذربایجان، روزانه بیش از ۳۰۰کامیون از مرزهای آستارا به کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می‌شود.

عظیمی با اشاره به اینکه اخیرا فیلمی در فضای مجازی مربوط به ترافیک کامیون‌ها در مرز آستارا پخش شده، اظهار کرد: این تصاویر مربوط به سال گذشته است زیرا همه‌ساله در آستانه نوروز در تمامی مرزهای کشور شاهد بار ترافیکی هستیم و این امر در اسفندماه پارسال در شهرستان آستارا مشهود بود که خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته و استفاده از ظرفیت پایانه مرزی جدید در باغچه سرا از بار ترافیکی کم کردیم.

سرپرست پایانه مرزی آستارا گفت: در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۸۲ تن کالا توسط ۱۳۵ هزار و ۳۶ دستگاه کامیون ترانزیت شد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹درصد افزایش یافته است.

Share