فرماندار آستارا خبر داد:

آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد در آستارا و توزیع ۱۴۰ بسته معیشتی

جلسه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور عنایت رضایی پور فرماندار آستارا و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در زندان آستارا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان تاکید کرد.

عنایت رضایی پور در جمع اعضای هیات امنای انجمن حمایت از زندانیان آستارا بیان کرد: همگرایی دستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان به عنوان یک سازمان مردم نهاد در فعالیت های اجتماعی امری ضروری در این زمینه است.

وی اضافه کرد: با توجه به نقشی که این انجمن در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه داشته باشیم تا جامعه متحمل هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی نشود.

نماینده عالی دولت در آستارا گفت: باید تلاش کنیم تا این انجمن با بهره مندی از ظرفیت های موجود به سوی ایجاد فرصت های درآمدی و اشتغال پایدار به سود مدد جویان تحت پوشش برود.

فرماندار اضافه کرد: کاهش جمعیت کیفری یکی از برنامه‌ریزی‌های این انجمن باید باشد تا از این طریق آسیب‌های اجتماعی جامعه هدف کاهش یابد.

رضایی پور افزود: نباید جامعه زندانیان و خانواده‌های آنان را فراموش کرد، زیرا آنان عضوی از این پیکره اجتماعی هستند و هرگونه بی‌توجهی به این گروه موجب برهم خوردن تعادل اجتماعی و افزایش چالش ها و مشکلات می شود.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار زنان در خانواده و جامعه بیان کرد: زنان توانمد همواره با پرورش و تربیت فرزندان و تحویل افراد تأثیرگذار به جامعه نقش بسیار مهمی را در رشد و اعتلای فرهنگی کشور و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کنند و باید همواره در تمامی عرصه ها از ظرفیت آنان بهره بگیریم.

رضایی پور با اشاره به فعالیت جدی انجمن حمایت از زندانیان آستارا در سطح شهرستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد با کمک ۱۰۱ میلیون تومانی خیرین و انجمن حمایت از زندانیان و توزیع ۱۴۰ بسته حمایتی به خانواده های زندانیان نیازمند و حمایت های مادی و معنوی از این خانواده ها گوشه ای از تلاش های اعضای این انجمن در شهرستان آستارا است و در سال ۱۴۰۰ توسط خیرین شهرستان مبلغ ۷۵ میلیون تومان به انجمن حمایت از زندانیان در خصوص رفع مسائل و مشکلات و آزادی زندانیان کمک شده است.

در پایان این جلسه با اکثریت اعضا، نرگس فلاح مجددا برای ۴ سال به عنوان مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان مرزی بندر آستارا انتخاب شد.

Share