در مراسم معارفه مدیرکل بنیاد شهید گیلان عنوان شد؛

تمام تلاشم را خواهم کرد، منشأ خدمت برای ایثارگران معزز باشم | ایثارگران وارثان اصلی انقلاب هستند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران وارثان اصلی انقلاب هستند و هرچه امروز داریم از برکت صبر و مقاومت شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز در مراسم آیین تکریم ومعارفه مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران گیلان با بیان اینکه خدمت به ایثارگران وظیفه ای همگانی است، اظهار کرد: ایثارگران وارثان اصلی انقلاب هستند و هرچه امروز داریم از برکت صبر و مقاومت شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها است.

محمود پاکدل با بیان اینکه همسران شهدا نقش پدر و مادر داشتند، افزود: این عزیزان امروز فرزندانی تقدیم این نظام کردند که در جایگاه‌های مدیریتی کشور و درصد بالایی از نخبگان جامعه را تشکیل می‌دهند که توسط همسران شهدا تربیت شدند و باید قدردان این زحمات باشیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۷۵ نماینده مجلس از ایثارگران هستند، گفت: اگر با این مجلس و دولت انقلابی و مردمی گامی برای ارائه خدمات و رفع مشکلات ایثارگران برداشته نشود شاید فرصت دیگری پیش نیاید.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه این انقلاب راحت به دست نیامده و باید در خدمت این انقلاب باشیم، بیان کرد: حضرت امام (ره) با سیاست‌های ۱۲ گانه تأکید بر تکریم ایثارگران دارند و ما باید همواره تلاش کنیم قوانین و آیین‌نامه‌های ابلاغی را به نحو احسن اجرایی کنیم تا شرمنده آن‌ها نباشیم‌.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر تامین معیشت اقشار آسیب پذیر گفت: حداقل از پنج درصد مسکن ملی استان باید برای ایثارگران و ۱۰ درصد از تسهیلات اشتغال برای ایثارگران استان بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه دستگاه ها در تبدیل وضعیت ایثارگران کوتاهی می کنند، گفت: دو مشکل اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری را با مشکلات عمده مواجه کرده است و نیازمند رفع این دغدغه با امتیازات و تسهیلات ویژه هستیم. در این راستا کارگروه اشتغال و مسکن ایثارگران در استان ها تشکیل خواهد شد.

کلید واژه وصیتنامه شهدا تبعیت محض از ولایت فقیه است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این مراسم، با بیان اینکه همه ما مدیون خانواده شهدا هستیم، اظهار کرد: امنیت و آرامشی که امروز در کشور داریم مرهون صبر و آرامش و ایثار خانواده شهدا خصوصاً مادران چند شهید است.

حسین مصطفی پور با تأکید بر اینکه مسؤولان باید در برابر تحقق آرمان‌های شهدا پاسخگو باشند، افزود: همه ما وظیفه داریم که از امانات شهدا به خوبی پاسداری کنیم زیرا کلید واژه وصیت نامه شهدا همراهی با امام (ره) و اطاعات از ولایت وفقیه بوده است.

به گفته وی، پیروی از رهبر معظم انقلاب موجب موفقیت و توفیقات روز افزون شده و اگر شاهد شکستی هستیم به دلیل عدم حرکت در راستای فرمایشات رهبر انقلاب است.

حق خانواده شهدا با محاسبات دنیوی جبران شدنی نیست

عبداله پاکاری مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه حق خانواده شهدا با محاسبات دنیوی قابل جبران نیست، اظهار کرد: با وجود محدودیت با تمام توان در خدمت تمام اهداف سازمان بودم.

عبدالله پاکاری با اشاره به صیانت و ترویج فرهنگ غنی ایثار و جهات به عنوان اهداف بنیاد شهید تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و برون سازمانی به ویژه مشارکت تشکل‌های ایثارگری همواره در طول خدمت از آن بهره بردم اما در همراهی برخی دستگاه‌های تخصصی در اجرای وظایف قانونی خود با مشکل مواجه بودیم که دلیل آن نبود مکانیزم ارزیابی فرآیندهای بین سازمانی بود.

وی با بیان اینکه بخش عمده مشکلات ایثارگران‌عدم اجرا شدن قوانین زمین مانده است، افزود: اگر سازمان‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند امید به ارتقای کمی و کیفی عملکرد امور ایثارگران در استان وجود دارد.

تمام تلاشم را خواهم کرد، منشأ خدمت برای ایثارگران معزز باشم

محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه اندک بضاعت خود را در راه خدمت به ایثارگران صرف می‌کنم، اظهار کرد: در جمع ما پدر بزرگوار شهدا و جانبازان و آزدگان سرافراز  حضور دارند که چشم و چراغ همه ما هستند.

محمدرضا داوطلب با بیان اینکه ایثارگران انتخاب شده خدا هستند، افزود: با تمامی توان وظایفی را که در مسئولیت جدید بر من نهاده شده انجام خواهم داد و  از اعتماد آقای دکتر قاضی زاده هاشمی به خودم برای این خدمت‌گزاری تشکر می‌کنم.

وی با  تقدیر و تشکر از زحمات آقای پاکاری مدیرکل سابق بنیاد استان گفت: امیدوارم بتوانم در این جایگاه منشأ خدمت و اتفاقات خوبی باشم و در ماه‌های پربرکت پیش رو از تمام لحظات برای خدمت‌گزاری به ایثارگران و خانواده شهدا استفاده کرده و فرصت خدمت ار قطعا مغتنم خواهم دانست.

Share